Nyugodt szörnyeteg
Szöveges ítélet
Nagyon jó ez a kis oldal! Tetszik! Túl sokat nem tudok az előttem szólók véléményéhez hozzáfűzni, de leírom az én szemszögemből a dolgokat. (Ez jó hülye mondat volt...:) )
Ennek előtte egy 600-as Bandittal mentem kb. 4 évig. (Erről is írok majd.) Természetesen annyira belém ívódott a Bandit feeling (egyszerű, de nagyszerű;letisztult, sallangoktól mentes formavilág, stb.), hogy nem tudtam egy 2005-ös jubileumi festésű 1200-es akciós árának ellent mondani...(tudjátok: GSXR festésű, majd linkelek) Amúgy is 2006 szeptemberére már bőven kinőttem a 600-ast.
Hát a különbség az első indulásnál érezhető. Hatalmas erő van benne. Valóban az ilyen moci az erős, és nem a 15000-es fordulatos vinnyogóbajnokok...(Nem sértésnek mondom, szeretem azokat is.) Mert ugye ez morog, mint egy óriási vadállat. Még így gyári dobbal is (cserélem majd azt is) kényezteti a hallójárataimat. A blokk amúgy valóban hangos fajta, de ez következik elnyűhetetlenségéből és puritánságából, meg persze 1,2 literes mivoltából is. Amúgy meg ki nem sz@rja le.:)
Még csak 3000 kilométert mentem vele, de vannak tapasztalataim, meglátásaim vele kapcsolatban. Nem nagyon tekertem még meg a fülét úgy istenesen, mert szeretek rálicitálni a gyári kötelező adatokra a bejáratást illetően. Egyébként ezt mindenkinek ajánlom, hogy tegyen hozzá még pár ezer kmt, ha tutira akar menni. Bár ez ennél a motornál nem lényeges szerintem. Minnyá mondom mér´!
Az első, hogy kettes alapjáratban majdnem 20 km/hval megy. Ez jó! Leggyorsabban eddig 180 km/h-val mentem vele, de ott is csak 6500-at pörög és még van benne jó adag tartalék. Én magamat egy defenzíven közlekedő, nem sebesség hajhász motorosnak tartom. Átlagosan 130 körül szeretek utazgatni. Ez a 180-as tempó csak ritka nálam, fölé is csak azért fogok menni, mert kell a négyhengereseket pörgetni néha, meg kurvára élvezem, de csak míg gyorsulok vele vagy 220-ig (a többi nem érdekel). :). Szóval ez a motor valóban elnyűhetetlen, ha csak egy kicsit is figyelsz rá és nem vagy őrült technika gyilkos. 11000-nél pirosodik be, 8500-nál adja le mindenből a maxot, szóval a fölé nem is igazán érdemes tekerni, mert minek. Ott már bőven 200 felett utazol, az meg már több is, mint sok.
Szal az első 600km-t 5500-as fordulat alatt kell megtenni. Ez esetben 5500=160km/h.Pfff emberek...Ez egy ízig vérig nagymotor! Előttem szólt valaki, hogy kezdőknek is ajánlja a mocit...Én nem. Esetleg a fél-tesóját, na azt igen. Ez azért több kezdők motorjánál. Persze aki okos, és önfegyelmes, az nyugodtan ráülhet, de akkor nagyon óvatosan az elején, mert volt, hogy kicsit ráengedtem és meglepett egy nagyobb lórugással. Nem utolsó sorban nehéz egy dög teletankolva meg utassal.
Eddigi tapasztalataim szerint nagyon nem szereti a 2500 alatti fordulatot semelyik fokozatban. Elvégre csak 4 henger ez is.2500-tól kezdve viszont még 5.-ben is húz, mint egy disznó. Városban igazából én a 4. fokozatot szeretem, mert azzal még könnybben kezelhető. 5. a nagyobb tempóhoz kell, a 3. fokozat meg az ökörködéshez. A többi kettő meg a 0-100km/h: 3mp-hez. :)
Mindezeken túl a hatalmas erejét (600-as után szabadon) nagyon "nyugodtan" adja le. Egyszerűen nem erőlködik, mert erős! Észre sem veszed, és egy csuklómozdulat után máris 160-nál jár a kilométer óra.
187 cm magas vagyok+ rátettem egy magasított túraplexit. Engem úgy 160-ig nem zavar semmi szélcsendben. Utána kicsit horpasztanom kell, de így is igen kémyelmes a drága. Főleg az anyósülés! Barátném, mielőtt megvettem, kérdezte, hogy ugye ugyanolyan kényelmes lesz, mint az előző? Ennél nem kell többet a témához hozzáfűznöm. Van neki egy kis háttámasza is, ami a túradobozhoz rendelhető. Ezt is javaslom mindenkinek beszerezni amúgy, jót tesz az utas kényelmének. Igaz, ha ráül a 60 kilos (majd 180 cantis) barátném kicsit jobban megül a segge, mint szeretném. Két utashoz lehet kicsit puha a futómű. Csak velem a nyeregben viszont tökéletes mindenre.
Hosszabb utakra való igazán ez a motor. Nem való az 1200-es blokknak a városi tötymörgés. Elemében a középtartományban érzi magát országúton 130-180as tempónál, ahol még tartalék is akad benne bőven egy kis kergetőzéshez. Természetesen egy kocsinak sincs itt esélye. Míg ők totyognak tovább a kamion mögött, mert nem férnének be a szembejövő előtt, addig én 80-ról őt is, meg a kamiont is megelőzöm 5.ben. (5 sebességes ugye, mert 6. ide nem kell.)
A fékek az én ízlésemhez mérten lehetnének kicsit erősebbek, bár lehet, hogy eddig ezzel is nagyon kesztyűs kézzel bántam, elvégre 6 dugattyús tokico nyergek vannak elől. Ekkora monstrumhoz kell is. Na majd nekik veselkedek.
És a lényeg! Múltkor megálltam vele egy újabb fajta, ráncfelvarrott 1200-es mellett. 2006-tól ilyenek az 1200esek is, mint az új 650-es Banditok...Engem sokkolt a különbség. Nem is az, hogy egyértelműen csúnyábbak lettek így a Banditok, hanem a méretbeli különbségek. Sokkal kisebb az új, és ebből adódóan mindkét ülésen kicsi a hely. Kényelmetlenebb, és a szélvédelme is pocsékabb sokkal. Egy 650-est kipróbáltam, az meg ugyanaz mint az 1200es majdnem...Pfff...Nem ajánlott kategória. Én biztos nem cserélném le ezt az újabbra. A nagymotor az legyen mindenhol NAGY! Erre legalább kényelmesen elfér a nem is túl sok 187 centim. Azon nem érezném azt a tekintélyt, amit ez a motor így, letisztult, puritán, jól bevált, kiforrott mivoltában, minden rezzenésében sugároz magából.
Erősen ajánlott kategória használtan is!
Hibalista
- Igazából még semmi. A váltóról hallottam ezt, azt, de az még bőven odébb van. Majd ha sípol állítólag. Sztem nem fog.
Ide hordtam szervizbe
Power City Debrecen
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |