Napimádó Bandit
Szöveges ítélet
Jó a futómű, lehet sportosan terelgetni könnyedén, ugyanakkor a túrázás sem megvetendő vele. Azt kell mondanom, hogy szinte mindenben az arany középutat képviseli. Két személlyel könnyen felüt az alja pl. fekvőrendőrön, a földutat nemigen bírja.
Kihúzatva 8.000-11.000 rpm... megvadul. Egyébként csendes a gyári dobbal, és 4000-6500 között kellemesen dinamikus (autósoknak esélyük sincs), de hatodikban, 3.000-es fordulaton is lehet már menni vele hatvannal (azaz inkább "gurulni" csak, mert NEM kedvenc fordulatszám-tartománya a 3.000).
Vége a második szezonnak: a Michelin Pilot Road-ok elkoptak. Elöl nagyon, hátul dettó. Napról napra néztem, hogyan kagylósodnak ki a gumik, míg végre megérkeztek az újak. Jobban tapadnak, mint a régiek. Pirelli Dragon Evo. Gondolom hamarabb is fog kopni, de sebaj: tapadjon, az a lényege neki.
Hibalista
- Ezidáig semmi nem romlott el. Láncszettet cserélek most tavasszal, 130 Euró (egy barátom hozta Ausztriából).
- Módosítom az ítéletet, megvolt a második szezonom: Lengyelország határában elszakadt a kilométerspirál. Így a csere előtt kb 1500 km-t úgy mentem, hogy a fokozatok-fordulatszám alapján próbáltam betartani a sebességhatárokat.
- Cserélni kellett a kormánycsapágyat.
- Az első tellókat újra kellett tölteni olajjal, s egyúttal kaptak egy kis előfeszítést is, mert puha volt a motor eleje.
- A központi rugóstag csereérett lett, megereszkedett a motor alja, s bár a legkeményebbre volt állítva, már nem volt igazán stabil és két személlyel kellemetlenül takonykodott.
- A hátsó féktárcsa elkopott, cseréltem. Az előző tulajdonos motorkímélő-hátsófékező üzemmódban használhatta.
- Egy ismerősöm kipucolta a karburátorokat, azóta hidegen sokkal nehezebben indul, egy henger kezd dolgozni, majd fokozatosan a többi is. Melegen semmi gond. Most, novemberben egy háromhetes hideg után egyáltalán nem indul be. Viszem szerelőhöz, hozza vissza a "hideg-meleg-mindegynekem" karbibeállításokat.
- A lánc lassan nyúlik, időnként kell feszíteni rajta.
- A motorról itt-ott pattog a festék. Elvégre tíz éves, érthető.
- Jut eszembe: beszorult a szívató kábele, cserélni kellett.
- Ez így olyan, mintha folyton javítani kellett volna... pedig megbízható egy gép. Csak meg kell adni neki amit kér, és elvisz a világ végére is.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 31500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |