A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Dl 650 2004 (645)

S Dl 650 2004 (645) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Magas lovon

Szöveges ítélet

2006-ban vettem első motorként. Korábban nagy motoron nem ültem, csak amennyit a papírhoz kellett. Ezek után kereskedésben kipróbáltam egy sv-t a ledes lámpája miatt, majd egy dl-t.
Az sv-vel folyamatosan gyorsabban mentem, de ami igazán kínos volt, kényelmetlen volt rajta ülni. A dl-en sokkal kényelmesebben ültem, bár a kanyarok ijesztőnek tűntek ilyen magas súlyponttal.
A választásban szerepet játszott a kultúrált teljesítmény - nem túl sok (67LE), ha más nem, ez határt szab ámokfutásomnak; a jó nyomatékeloszlás (hiába, V2) ami kezdő motorosként megment a melléváltások miatti kínos helyzetektől; a szélvédelem, s a kényelem.
Városban nagyon jól lehet vele manőverezni, igen jól belátni az utat a magas üléspozícióból. Mivel nem túlságosan széles (87cm) ezért kocsik között is kellemesen lehet manőverezni.
Budapest ócska útjait egész jól kiegyengeti - új értelmezést nyer itt a túraendúróság :)
Országúton kellemes, különösen, ha kanyargós. Autópályán, nagy egyenesekben hamar a végére lehet érni, nem száguldozásra termett.

A gyári gumikat lecseréltem - különösebb változást nem észleltem, de ez a miatt is lehet, hogy még nem fekszem eléggé a kanyarokat.

A fogyasztás 130 felett komolyan megnő. Egyszer még 8-es fogyasztást is sikerült produkálnom egy sietős autópályás száguldás során. Normál, de dinamikus hajtás során 5-6 liter között van a fogyasztás.
A téli városi közlekedés is megnöveli a fogyasztást, bár itt fagy csak nagyon ritkán, de 5 fok körül rendszeresen van a hőmérséklet, s alatta is. ilyenkor a városi közlekedéssel inkább 6.5-7 a fogyasztás.

A szélvédelem gyári plexivel 120-130-ig egész jó (178 cm-es magassággal). Afölötti sebességnél már cibál a szél s zajossá válik az utazás. Na persze be lehet hasalni a plexi alá, de nem ezért tanultunk meg felegyenesedve járni:) A nagy frontfelületnek van viszont egy kellemetlen hatása (legalábbis ennek tulajdonítom): autópályán a gyorsabb autók mögött leváló légörvények kellemesen cibálják a motort.

További pozitívum: nagy sebességnél (160 km/h) hátsó defektet kaptam s. meglepően stabil maradt annak ellenére, hogy nem maradt benne semmi levegő.

Ami leginkább zavar, az az esztétikum. Sokkal finomabb, precízebb is lehetne a kidolgozás - na persze akkor nem ennyibe kerülne.
Amit eddig jónak tartok, hogy csak kopóalkatrészekre kell költeni:
gumi, olaj, lánc, szűrők, fékbetét
Ezen kívül másra nem kellett költenem. (Kivéve, amit letörtem index :)

az utóbbi 10000 km-en lecsökkent a fogyasztás. ez lehet hogy az új szerelőnek köszönhető, vagy pedig a vezetési stílusom most már kiforrottabbá vált :)

Hibalista

- 18000-ig nem romlott el semmi, de ami zavar: - - A hátsó lámpa kicsit mozog. Ez sajnos konstrukciós probléma - valami műanyag vacak, a szervizben nem bíztattak, én nem néztem meg. – Azóta megtudtam, ez nem bug, hanem feature, így kímélik az izzószálakat. - - Elöl koppan amikor döccenek. a sem fórumokon, sem szervizben nem tudtak mondani semmit. - - Balra elöl a generátorház tetején olajos folt jelent meg. A generátorfedő csavarjainak meghúzása után nem jelent meg újra. - - A beépített óra folyamatosan késik. Ezzel se sokat lehet kezdeni. - - 18500 elromlott: generátorház tömítés - A korábban említett olajfolt újra megjelent. Nem csöpögött, csak a korábbi tiszta felület helyett olajos kosz volt. Mérhető mennyiség nem fogyott 500 km-es távon. Idegesített, s nem tudtam nem áll-e lesben komolyabb probléma, így csere. - Alkatrész és munkadíj 7790 Ft. - - - 32000-ig nem jelentkezik újabb hiba - - csak kötelező szervízek - - 24-nél lánc csere is - - Ami még "kopott": - index 9800 Ft (2006) - lábtartó 11000 Ft (2006) - - 43000-ig - kormánycsapágycsere - budapesti kátyúk azért megteszik a magukét - lánc és lánckerék csere - kopóalkatrész

Ide hordtam szervizbe

Amargo pontosak, extra dolgot pl takarítás-mosás, nem vállalnak. Suzuki Harmati kicsit precízebbek, de saját olajat nem vihetsz a cserére, vedd meg drágán, ráadásul castrol ami nem is optimális ebbe a gépbe nem végeztek el minden kötelező vizsgálatot a kötelező szervíz során - a csavarokon még a gyári jelölés maradt tehát biztos nem nyúltak hozzá

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Interceptor miután elvittem hozzá a motort, igazából egy bagell dolog miatt, neki volt csak légszűrője, s azonnal is cserélte, azóta csak hozzá viszem. az előző szervizek most már nagyon gyengének tűnnek mellette - ezért is vettem le a pontszámukat. utána mintha más motort kaptam volna vissza. - nagyszerű típusismeret - felismeri azokat a gondokat amit én nem látok, s meg is mutatja, elmagyarázza - nagyon lelkiismeretes

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 8500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24300
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (792 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.