Magas lovon
Szöveges ítélet
2006-ban vettem első motorként. Korábban nagy motoron nem ültem, csak amennyit a papírhoz kellett. Ezek után kereskedésben kipróbáltam egy sv-t a ledes lámpája miatt, majd egy dl-t.
Az sv-vel folyamatosan gyorsabban mentem, de ami igazán kínos volt, kényelmetlen volt rajta ülni. A dl-en sokkal kényelmesebben ültem, bár a kanyarok ijesztőnek tűntek ilyen magas súlyponttal.
A választásban szerepet játszott a kultúrált teljesítmény - nem túl sok (67LE), ha más nem, ez határt szab ámokfutásomnak; a jó nyomatékeloszlás (hiába, V2) ami kezdő motorosként megment a melléváltások miatti kínos helyzetektől; a szélvédelem, s a kényelem.
Városban nagyon jól lehet vele manőverezni, igen jól belátni az utat a magas üléspozícióból. Mivel nem túlságosan széles (87cm) ezért kocsik között is kellemesen lehet manőverezni.
Budapest ócska útjait egész jól kiegyengeti - új értelmezést nyer itt a túraendúróság :)
Országúton kellemes, különösen, ha kanyargós. Autópályán, nagy egyenesekben hamar a végére lehet érni, nem száguldozásra termett.
A gyári gumikat lecseréltem - különösebb változást nem észleltem, de ez a miatt is lehet, hogy még nem fekszem eléggé a kanyarokat.
A fogyasztás 130 felett komolyan megnő. Egyszer még 8-es fogyasztást is sikerült produkálnom egy sietős autópályás száguldás során. Normál, de dinamikus hajtás során 5-6 liter között van a fogyasztás.
A téli városi közlekedés is megnöveli a fogyasztást, bár itt fagy csak nagyon ritkán, de 5 fok körül rendszeresen van a hőmérséklet, s alatta is. ilyenkor a városi közlekedéssel inkább 6.5-7 a fogyasztás.
A szélvédelem gyári plexivel 120-130-ig egész jó (178 cm-es magassággal). Afölötti sebességnél már cibál a szél s zajossá válik az utazás. Na persze be lehet hasalni a plexi alá, de nem ezért tanultunk meg felegyenesedve járni:) A nagy frontfelületnek van viszont egy kellemetlen hatása (legalábbis ennek tulajdonítom): autópályán a gyorsabb autók mögött leváló légörvények kellemesen cibálják a motort.
További pozitívum: nagy sebességnél (160 km/h) hátsó defektet kaptam s. meglepően stabil maradt annak ellenére, hogy nem maradt benne semmi levegő.
Ami leginkább zavar, az az esztétikum. Sokkal finomabb, precízebb is lehetne a kidolgozás - na persze akkor nem ennyibe kerülne.
Amit eddig jónak tartok, hogy csak kopóalkatrészekre kell költeni:
gumi, olaj, lánc, szűrők, fékbetét
Ezen kívül másra nem kellett költenem. (Kivéve, amit letörtem index :)
az utóbbi 10000 km-en lecsökkent a fogyasztás. ez lehet hogy az új szerelőnek köszönhető, vagy pedig a vezetési stílusom most már kiforrottabbá vált :)
Hibalista
- 18000-ig nem romlott el semmi, de ami zavar: - - A hátsó lámpa kicsit mozog. Ez sajnos konstrukciós probléma - valami műanyag vacak, a szervizben nem bíztattak, én nem néztem meg. – Azóta megtudtam, ez nem bug, hanem feature, így kímélik az izzószálakat. - - Elöl koppan amikor döccenek. a sem fórumokon, sem szervizben nem tudtak mondani semmit. - - Balra elöl a generátorház tetején olajos folt jelent meg. A generátorfedő csavarjainak meghúzása után nem jelent meg újra. - - A beépített óra folyamatosan késik. Ezzel se sokat lehet kezdeni. - - 18500 elromlott: generátorház tömítés - A korábban említett olajfolt újra megjelent. Nem csöpögött, csak a korábbi tiszta felület helyett olajos kosz volt. Mérhető mennyiség nem fogyott 500 km-es távon. Idegesített, s nem tudtam nem áll-e lesben komolyabb probléma, így csere. - Alkatrész és munkadíj 7790 Ft. - - - 32000-ig nem jelentkezik újabb hiba - - csak kötelező szervízek - - 24-nél lánc csere is - - Ami még "kopott": - index 9800 Ft (2006) - lábtartó 11000 Ft (2006) - - 43000-ig - kormánycsapágycsere - budapesti kátyúk azért megteszik a magukét - lánc és lánckerék csere - kopóalkatrész
Ide hordtam szervizbe
Amargo pontosak, extra dolgot pl takarítás-mosás, nem vállalnak. Suzuki Harmati kicsit precízebbek, de saját olajat nem vihetsz a cserére, vedd meg drágán, ráadásul castrol ami nem is optimális ebbe a gépbe nem végeztek el minden kötelező vizsgálatot a kötelező szervíz során - a csavarokon még a gyári jelölés maradt tehát biztos nem nyúltak hozzá
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Interceptor miután elvittem hozzá a motort, igazából egy bagell dolog miatt, neki volt csak légszűrője, s azonnal is cserélte, azóta csak hozzá viszem. az előző szervizek most már nagyon gyengének tűnnek mellette - ezért is vettem le a pontszámukat. utána mintha más motort kaptam volna vissza. - nagyszerű típusismeret - felismeri azokat a gondokat amit én nem látok, s meg is mutatja, elmagyarázza - nagyon lelkiismeretes
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |