Klasszikus kezdő motor kellemes kinézettel
Szöveges ítélet
Első nagymotorom. 10 év kihagyás után egy simsonról ültem át rá. Sokat olvastam előtte, kellemes könnyen kezelhető kezdőgépet szerettem volna ami rövidebb utakra 2 személlyel is használható. Maradt a Bandit.
Eddig nem kellett hogy csalódjak, azt nyújtja amire számítottam. Ez már az újabb kiadás, amin módosítva van elég sok minden. Más a tank, a faridom, levegőszűrő, müszerfal.stb... De a legnagyobb előnye a régebbi 95 előttiekhez képest, hogy van csomagtartója az ülés alatt. Ide lazán befér egy láncspray, eü csomag és izzókészlet, sőt még a kesztyűmet is ott tartom. változó szelepvezérlésű modell, kb 53 Le-vel.
Inkább túrázgatok vele, és ez annyit jelent, hogy 8000-es fordulatnál kb 125-130 at megy hatodikban és még nem vált a vezérlés. Ha csak minden fokozatban a váltásig húzatom, akkor egy középkategóriás autó menettulajdonságait mutatja, ami a normál közlekedésre mindenképp elegendő, még utassal is. Ekkor a fogyasztás alig lépi túl az 5 litert. Nagyon rövidek a fokozatok, sokszor keresem a hetediket. A hatodik már 50 től használható egész 180-190 ig. 160 felett már kicsit bizonytalannak érzem, de addig egész stabil. Ha kipörgetem, akkor elindul szépen, de egy országúti 90-100 as tempónál bizony kettőt is vissza kell pakolni, hogy abba a tartományba érkezzünk, ahonnan már megy is. Amúgy a váltást nálam egy erős csattanás jelzi olyan 8000 nél és utánna megjön azért a hangja is pedig még a gyári dob van rajta. Furcsa volt megszoknom, ha meleg a motor, és kis sebességgel megyek sokáig, vagy dugózom akkor szinte lehetetlen megtalálni az üres fokozatot. Ezen segít egy kis gázfröccs, de inkább az ha még a motor guruló állapotában keresgetjük. A fékek nagyon jók, az első dupla tárcsa kegyetlenül jól fog, de a hátsó 150-es gumit is simán állóra lehet fékezni. Az indítással nincsennek bajaim, szivatóval 2-3 indításra mindig elindul igaz még hideg nem nagyon volt, mióta nálam van.
A futómű tényleg Japános, a hátsó teló majd legkeményebb állásában egy 60 kilós utassal kis útegyetlenségnél már beleér a sárvédőbe a gumi. :-( Az első is nagyon puha, de azon olajcserével állítólag lehet javítani.
A tankóra nagyon csalóka, 150km után már majdnem fekszik a mutató de csak kb 180 körül kell tartalékra kapcsolni ami szerintem még majd öt liter üzemanyagot jelent.
Még erősen szokom a gépet, de szerintem még a jövő szezonban hű társam fog maradni és utánna ráérek gondolkozni egy nagyobb tesón. :-)
Hibalista
- Egy gyújtókábel szívatott meg, ami a pipánál volt eltörve
Ide hordtam szervizbe
Sehová. :-D
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |