Kategóriákának legjobbja!Az erő vele van!
Szöveges ítélet
2010 április elején vettem 300 ezer jó magyar forintér.Annyi baja volt,hogy a tulajdonosánál a trafó meghalt,azt 3 hónap után kicserélték,addig állt a vas.Sokáig nem tudták beindítani,pedig szikra volt,és benzin is.A szerelők csak vakarták a fejüket,a tulaj meg már szalonnát akart rajta sütögetni.ahogy volt üzemképtelen állapotban,megüzleteltem a tulajtól,adtam neki egy 125-ös pit-bike-t,+ 50 ezer forintot.Próbálkoztam én is beindítani,természetesen sikertelenül.felvettem a kapcsolatot a 2-vel régebbi tulajával,akinek elpanaszoltam a problémámat.A srác megkérdezte tőlem,a benzin mikori benne?Mondtam,hogy tudomásom szerint,3-4 hónapos.erre azt mondta,itt van a baj forrása!Ugyanis nála is előfordult,hogy ilyen"öreg" benzinnel,valami oknál fogva nem lehet beindítani!(hoppá!ilyet még nem hallottam!)kicseréltem a benzint frissre,és szivatás után elsőre beindult!!!Gyönyörűen pöfögött,ahogyan kell egy ilyen vasnak.Zaj,és füst mentesen!Na mondom végre 1 jó 4T üzletet sikerült nyélbe ütnöm!Szépen elkezdtem vele endúrózni,és nagyon tetszett,hogy a súlyához képest(160 kg)milyen könnyű manőverezni vele,és milyen nyomatéka van!!A gáz adagolását szépen leköveti a blokk,és a hirtelen gázadásra sem gondolkozik,hanem kirobbannak a lóerők belőle!
Lassan elkezdet ciripelni valami benne.Megkérdeztem a szerelő ismerősöm,mennyi a szelephézag.Megmondta!Mint útóbb kiderült,csupán azt felejtette el megmondani,hogy ami értékeket megadott(0,8-0.13)az csak a szívószelep értékei!Szóval én beállitottam a szívót 0.8-ra,a kipufogót 0.13-ra!Kár volt!A motor egy idő után csúnyán kezdett kopogni nagyobb fordulat számon(3 ezer felett).Kicseréltem a vezérműláncot mert nem feszített a feszítő,húztam a kiegyenlitő tengely láncán.Megtaláltuk egy haverral a dr manuál szervíz teljes anyagát,letöltöttük,beállítottam a szelephézagot(szívó:0.8-0.13,kipufogó:0.17-0.22!),de még mindíg zakatol a blokk!Levettem a hengerfelyet,a kipufogó szelep,ahogy kell beégett.Megpróbáltam leszabályoztatni,de 1 kicsit elrontotta a mester,tehát kuka lett a vége.Rendeltem bontott szelepeket,a fészket felmartam,a szelepeket becsiszoltam.Összeraktam,még mindig volt hangja,de már nem akkora.Szétszedtem,de most a hegert is lehúztam,lemérettem mindent,minden értéken belül van!Összeraktam,csak zajos.Ekkor arra gondoltam főtengely csapágy,főtengely lehet a hiba forrása.Teljesen szét durtam,csapágyak le,főtengely ki.A főtengely kicsit csilingel,de nem veszélyes,a csapágyak közül az egyik kicsit hangosabban gördül.Elvittem a főtengelyt,dugót,hengert,hengerfejet kompletten az egyik ismerősömhöz,(Horváth Pál,többszörös motokross bajnok,sajnos már nem versenyzik!)a fötengelyt szétnyomatta,a tűgörgőt kicseréltük(de nem kellett volna,mert nem volt nagy kopása),megmérte inikátor órával a hüvelyt,és 2 tized kopása van!(16 év alatt ennyi kopás nem is rossz!)Valószínű nagyobb fordulaton ez kolompolt!A kompressziót elözőleg megmértem,9 bar volt,ami már a fúrás előjele,attól függetlenül,hogy nem füstölt a motor!A gyári érték 11 bar. Tehát most felújjítva a főtengely,újj csapágyakat kapott.Összerakás ezután következik.Még tervben van a fúratás,és új dugómde valószínű csak pár hónap múlva!Addig összerakom és a régi dugóval gurulok 1 keveset.
Összegezve mindent azt tudom elmondani róla,hogy ezek ellenére nem bántam meg a vételt,mert nagyon megbízható,üzembiztos,nyomatékos,kényelmesen motorozható hosszabb túrákon is,mert nem kell vele birkozni.Nagyon jól kezelhető,nehezebb terepen is.Fogyasztása nagyon jó,terepen,az alföldön,kemény talajon,80-120-as tempóval,dinamikus gyorsításokkal,5 maximum 6 liter,de akkor nagyon ütnöm kellene a lovakat!De én állat barát vagyok!:)
Nekem be jön ez a motor,csupán a súlya lehetne vagy 40 kilóval kevesebb!De majd a következő motorom olyan lesz!
Ha valakinek kellenek dr 650 adatok,akkor keressen nyugodtan,nekem minden adatom megvan róla.(csak mert a manual servizt nem lehet csak úgy letölteni!)
Üdv mindenkinek!
Széles utat mindenkinek,benzinben az erő,porban az igazság!
Hibalista
- Kipufogó szelepek:10 ezer (bontott,kompletten) - Vezérműlánc:16 ezer. - Főtengely tűgörgő:14 ezer. - Főtengely csapágy:15 ezer,2 db,Koyo. - Szelepszár szimeringek:2 ezer. - Hátsó kerékcsapágy,szimering:2 ezer. - Teleszkóp szimering+ olaj:8 ezer. - Első-hátsó fékbetét:15 ezer. - Berugó,sebváltó tengely szimering:2 ezer. - Motor olaj Castrol Actevo GP 20W50,2 liter:5 ezer. - Még az idén talán,ha nem jövőre! - Wössner emelt kompressziós dugatyú:45 ezer+fúrás 5 ezer.
Ide hordtam szervizbe
magam szerelem.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | xl 600 | Következő motorja? | Exc 525 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |