Bigginsz komám a takk takk takk :)
Szöveges ítélet
úgy vettem mint felújított motort de az olajfogyasztásból és magas fogyasztásból hamar gyanús volt, hogy bibi van. Első 4 ütemű motorom, sosem látam előtte még szelepes hengerfejet, de nekivágtam egyedül. A blokk kivétele kemény dió, de visszarakni meg már egyenesen emberfeletti :) egyedül persze. asztalon nagyon jól szerelhető, minden turpisságra fény derült. Megdöbbentő, hogy 70 ezer kilóméteres gyári alapméretes dugón kopás alig látszik, mindössze a gyűrűk voltak gyalázatosul elkopva. a szelepeket beköszörültettem, itthon becsiszolgattam, valamint a vezérmű láncok (szerencsére 2 van) határértékre voltak nyúlva emiatt a vezérlése kb 10 fokkal el volt tolódva. Ez is javítva lett új alkatrészekkel. A költség alulról szagolta a 100ezret, úgy, hogy a tömítéseket magam vágom itthon. Viszont egy olyan megbízható, felújítás után bivalyerős gőzkalapácsot kaptam, hogy minden nap széles mosollyal ülök fel rá. Nem folyik nem csöpög sehol semmi.
Fogyasztás elég rapszódikus, volt hogy aszfalton vigyázva 100 as átlaggal evett 7et, következő alkalommal meg terepen amit bír alapon 5,5öt. elég valószínű, hogy még karbi gondjaim vannak, tűk elég viseltesen néztek ki, majd azt még cserélem, valamint a teljesen nyitott proex dob sem az igazi lehet ha fogyasztás akarok csökkenteni :) de mint írtam már többször evett 5,5öket, sőt le lehet vinni 4,8ra is.
utazója szerintem 90-110 között van, nem nagyon igényli a 105ös átmérőjű dugó a pörgetést, viszont végáttétel módosítást szerintem bőven bírja, ha valaki csak hosszúkat akar vele aszfaltozni. végsebessége nálam óra szerint 170, de egy hosszabb áttétellel menne többet is. Viszont ez a fajta száguldás ezzel a motorral teljesen értelmetlen és felejtős. 1, 2, 3 sebességi fokozatban fel lehet csalni az elejét. Felújítás előtt ilyet nem csinált. egy hamisabb elsőféket is bőven elbírna. Éjjel a világítása megfelelő/kielégítő számomra, sokkal rosszabbra számítottam, de kellemeset csalódtam benne.
olajfogyasztás jelenleg max 1 deci 1000 kilóméteren, amit jónak értékelek az 1 deci 30 kilóméter felújítás előtti állapothoz képest. 10W40es olajat használok benne, egy 20W50essel valszeg az olajfogyasztás még tovább csökkenthető, de én nem szeretem kitenni a váltót és az olajszivattyút nagyobb ellenállásnak ezzel.
Hibalista
- el nem romlott semmi csak természetes kopás volt.
-
- -Gyűrű sor wiseco 8000 gyári 14, W-t vettem, de a gyárit ajánlom!
- -légszűrő 4-7e
- -kiegyenlítő tengelyek lánca 12 ezer pénz, gyári, ezt ajánlom, mert meg van jelölve hogy kell feltenni.
- -vezérműlánc gyári SGP (did) 16ezer
- -vezérlő láncok fogaskerekei 9600+6720 x2 + 6480 + 8000
- - vezlánc feszítő ív: 5000
- - 1 membrán a karbiba mert nem volt szelephézag mikor megvettem és elolvadt 4500
- - dugó csapszeg 2500
- kormány csapágy koyo 5000 a 2 db 32005 és 32006 számú
-
- Kerékcsapágyak könnyen beszerezhetőek.
- Egy átlag O gyűrűs 16ezres did lánc úgy 12ezer kilómétert bír ki rajta.
Ide hordtam szervizbe
saját magam szerelek mindent kivéve gépműhelyes melók. adok magamnak egy 10est :D
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
valami Bíróhoz vittel el haverom a hengerfejet szolnokon. A komám szerelő, Bíró meg berosált neki, hogy ekkora hengerfejet még nem látott :D nem mondom hogy tökéletes munkát végzett, de működik a motor
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 68500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |