Álom
Szöveges ítélet
Mindent típust számításba vettem,de tényleg mindent!
Azt akartam,hogy:
1.Kényelmes legyen
2.Kényelmes legyen
3.Erős legyen
4.Mindenhol erős legyen
5.Megbízható legyen(csak olaj és szűrők cseréje)
6.Minőségi legyen(úgy értem soha semmi gond és fél millió km! és minden porcikája sugározza azt az anyagminőséget és megmunkálást,amit csak a Japánok tudtak a 70-es évektől 2004-ig)
7.Az utasnak is olyan kényelmes legyen,mint nekem(bár azt hittem erre csak a BMW képes)
8.Szép legyen nagyon!
9.Ha a BMW-t a Honda gyártaná Japánban Grafén vázzal, akkor súly 2 mázsa alá lenne vihető...ha nagy darabszámban gyártanák,akkor nem is lenne drágább,mint most a BMW,ami kínai(nem véletlen a kisbetű),East EU és egyéb beszállítókkal gyártat.
Először a CB 1300-ra gondoltam. Találtam is egy hibátlan feketét,de egy fillért sem engedett a tulaj ebből a felkapott modellből... Ezért berágtam és megnéztem a piacot...Ekkor találtam meg ezt a Típust(GSX 1400). Legalább egy fejidomot szerettem volna,mert előtte el voltam kényeztetve a Shadow hatalmas nagy plexijével(gyanítom büszkeségből nem mondta soha senki,hogy szilánkosra töri az ember gerincét!)... Ezért nem vettem eddig figyelembe ezt a motort. Szerencsére Japánból sikerült hozatni rávaló gyönyörű és hasznos idomot(N-Project).
A lényeg: ugyanolyan jó,mint a CB 1300,csak szélesebb a kormánya(ami nekem jobb),az utas kényelmesebben ül,mert lejjebb a lába...és egyszerűbb,hogy nem víz hűtésű! És fele annyiba kerül...
Hibája? Ezt már kérdeztem a klubban is! Semmi! Hallottunk olyat,hogy valaki rest volt a szelephézagot állítani és az egyik szelep beégett... Azért azt tisztáznia kell mindenkinek magában,hogy ha valami jó konstrukció az nem azt jelenti ,hogy a szervizt is hanyagoljuk és csak tankolunk bele a "legócsóbbat"!
Én jobbat nem tudok! Persze vonzanak a slágerek is V-rod,Ducati,BMW...
De igazából részben a " Hamarosan megszűnik a motorozás" cikkre akartam reagálni!... Ez a motor volt "Az utolsó Szamuráj"! Kellően beérett,kiforrott,modern(de nem túlságosan) és mégis klasszikus,agresszív,finom,kecses,miden korosztálynak,időtlen... és a lényeg: az utolsó miden ízében JAPÁN!!! De csak azért,mert már valószínűleg 1997-8 körül dolgoztak a terveken,2000-ben le voltak gyártva az alkatrészek és 2001-ben rakták össze!
Hogy miért nem vesznek az emberek új motort?
Igen,részben a pénz... De a motoros egyben fanatikus is! Ezt a bankok is tudták,ezért adták az autókhoz képest dupla kamattal az új gépeket!
Most hagyjuk azt a kanyart,h a BMW...az egy más kör...sokan közülük nem is szeretnek motorozni...de ebbe ne menjünk bele.
Az új gyártáspolitika az,hogy menj be a szalonba,írd alá a bakos papírt,fizesd 2 évig,azután cseréld be az újba és vidd át arra hiteled...
Régen ez nem így volt...egy életre alkottak minden porcikáját a gépnek...
Igen, a gyárak kapzsisága,de nem is tehetnek mást,mert a motorosok többsége mindig a legolcsóbb megoldást keresi...mert nincs pénze... De így nem is lesz! Az olcsóbb máért eladjuk a jövőt! A minőségnek pusztulnia kell,hogy olcsóbb lehessen ...
Hát ezért tartom mindennél nagyobb becsben ezt a civilizáció csúcsának utolsó darabját!...Még ami maradt pénzem megvettem az utolsó pár "made in Japan" cuccot hozzá...
Hibalista
- Semmi...úgy értem még minden gyári(amivel onnan kijött),még a lánc és a fékbetétek is(tudom,h mit akarnak mondani a fékbetétről,de akkora a motorfék,hogy csak vészfékezésnél kell használni a pedált ill. a kart)
Ide hordtam szervizbe
Szűcs Zoltán (Drag építő) Szeged
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Shadow 750 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |