A Csigaszemű
Szöveges ítélet
Eddig csak gixerem volt.
Az ifjú Albert Einstein kora szeptemberben iskolába megy kék köpenyben, fehér karján megcsillan a nap, Einstein anyuka meg ragaszt rá egy rikító narancs R-es vinyettát, mert a gyerek egész nyáron ki se jött a szobájából, csak azt hajtogatja, hogy "relativitás-relativitás": ha a sok gondolkodásban eltévedne hazafelé, erről fel fogják ismerni a járókelők.
Meg nem értett zsenialitás. Kompakt űrtechnológia. Egyesek szerint sugárzik róla az aggresszivitás, barátnőm szerint ő a Csigaszemű. Sokat gondolkoztam, mire hasonlít az ülése, aztán beugrott: a brutál sportmotorcsónakok ülik meg pont úgy a vizet (és szállnak el néha 200-zal), mint ahogy a K7 ül a levegőre.
Ha tehetném, lakást terveznék köré: bárszékek helyett minden reggel a tankon dobnám be a reggelit. A fejidom világítana a falból a nappaliban, a tükrökben lenne a magas, a kipufogóban a mélynyomó.
Nem taglalom, mindenki kívülről fújja az adatlapot. Gáz-Sebesség-Xarosgatya. Fék mehet a kukába: következő szezonra fémháló fog a fékcső köré szövődni. Ez a kör kötelező, ha tavaly jut eszembe, talán 1 balesettel kevesebb. (Bukógombát érdemes ráapplikálni, behozza az árát.) Ezzel le is zárnám a hibalistát. A többi ugyanis nem érdekel. (A hátul ülőnek nem túl kényelmes, de ha szeret motorozni, nem fog rá gondolni. Ha nem szeret, akkor meg pláne nem!)
A 600-asnak puhább volt az ülése, de 1200km nem rosszabb rajta, mint bármilyen középosztályú autóban. Már a beindítás után úgy érzed, a szíved kilépett a testedből, a vérnyomásod 116 Nm, induláskor pedig az idegek nem a bőröd alatt végződnek, hanem azokban a kis szőrökben a gumi felületén, meg a profilban. És úgy dől, úgy reagál a gáz, azt csinálja, amit mondasz neki. Illetve amit gondolsz. Nem, ez így nem jó: először csinálja, aztán biccentesz, hogy "igen, vmi ilyesmire gondoltam volna, ha van rá időm".
Az ideális tanár: ha tudod az anyagot, nem csalódsz benne. Ha kicsit nem tudod, segít. Ha nagyon nem tudod, büntet. Lehet vele száguldozni, könyökölni a kanyarban az úttestre, hiszen könnyedén megold szinte minden szituációt, de a rojtos gumi után előbb-utóbb úgyis jön a rojtos szoknya, meg a rojtos szemfedő. A szoknyáig pont most jutott a szomszédom a K4-ével, egyedivé teszi a szürke szigszalag. :)
A fogorvosomnál derült ki pár éve, hogy allergiás vagyok az adrenalinra: heves szívdobogás, szédülés, hányinger kísérte az injekciót. Ha előbb van gixerem, hamarabb tudtam volna, de így is még valami kiderült: az adrenalin a bal fülem mögött termelődik és a nyaki csigolyák mellett csorog le, végül szétoszlik a testemben, miközben Baden-Badennél a B500-on kergetem a kanyarokat.
Ezekután is csak gixerem lesz.
Hibalista
- Elém kanyarodtak Németországban, a szervíz horribilis összegű volt, ráadásul később kiderült, hogy életveszélyes állapotban adták át (csavarok nem meghúzva, jobb kipufogótartó elhajolva, a teljes gázkar-egység elválva a kormányvastól!)
-
- Egyébként semmi, a gyári Bridgestone alig kopott, pedig 6K lement (mondjuk jórészt autópályán).
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Motobike (Oberasbach, GER): felelőtlen, lehúzós társaság, hányaveti tulaj, a kutyája lerángatja rólad a gatyát, mire fél óra múlva sorra kerülsz. :)
Motorrad Hiller (Stuttgart, GER): annyi volt a 6000-es szervíz,mint az előzőben a teljes szerelési (nem anyag-) költség (értsd: elsővilla-, tükör-, fejidom-, kormánystabi-csere, a lista 2 oldal). A gázbowden lötyög (valszeg az újjáépítés miatt) szerintük ez normális. Szintén soha többet. (És ugyanolyan fajta a kutya.)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Suzuki Hollós: az eddigi egyetlen normális szervíz, mindent szépen leírnak, tanácsot adnak, ÉS VAN IDEJÜK AZ ÜGYFÉLRE! Árban sincsenek elszállva. A 600-assal is voltam náluk még anno, akkor is kifogástalanok voltak. Ajánlom a többi szervíz figyelmébe.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |