A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Leonardo 250 1999 (250)

Leonardo 250 1999 (250) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Városba szaladgálni

Szöveges ítélet

Évekig sokat motorozgattam, de aztán abbamaradt. Munkahelyváltás miatt viszont sokat és drágán kellett utaznom, így ismét képbe került egy motor vásárlása. Sokat gondolkodtam rajta, hogy melyiket vagy milyet válasszak a napi budapesti szaladgálásra (automata, burkolt, erős, pakolható stb.), és végül elkezdtem a kis-nagy robogókat nézni. Ez egy vékony kategóriának tekinthető, mert ebbe szinte csak a Runner és a Leonardo sorolható (a feltörekvő új márkákban egyelőre nem bízom). Kis kasztni, erős motor, nem tolnak le vele (annyira) a forgalomban. A többi, ami hasonló „erővel” rendelkezik az már mind „csata-túra robogó” méretű inkább (pl. Burgmann). A végső fertőzést az adta, hogy mindkét típusból volt a baráti társaságban, amit ki tudtam próbálni.
Sokáig keresgettem a megfelelő bringát, mert bár sokat árulnak itthon, de egynek sincs szinte rendszáma, a forgalomba helyezésnek pedig „nehézségei” vannak. Elmondható, hogy szép és rendszámos Leonardóból nagyon kevés fut itthon, lehajtott és 250/50-nek hirdetett pedig rengeteg.

Méretei lényegében nem nagyobbak, mint a kistesóé (SR50), ám a 250-es Yamaha blokk már viszi szépen. A motor gyakorlatilag problémamentes, a szokásos karbantartásoktól eltekintve nekem nem volt problémám. Egyetlen hibájának azt tartom, hogy nincs olajszűrője, és emiatt 3000km után olajcsere. Pontosan 1.2l olaj kell bele, így mindig lehet venni két flakonnal (ki az, aki ezt kitalálta?).

A futóműve inkább kényelmes, mint sportos, de lehet vele karcolni is szépen, jól dönthető (sportgumi ajánlott). A városi dugóban lehet szépen forgolódni, kellően fordulékony, rövid. A fékek a napi forgalomban elegendőek, ám egy sportosabb kanyargás után azért gyengülnek. Egy fékcsőcsere biztosan jó lenne.

Az ülés alatt nagy csomagtér van, de nem elég mély és széles. Egy teljes sisak már nem fér bele, de két félsisak vagy „agytakaró” és napi kellékek kényelemesen. A sisaknak sajnos kell a doboz. Hasonlóan ajánlott gyári kiegészítő a sárfogó, mert annak hiányában a vizes útról mindent a hátsó ülésre, a lovas hátára rak a kerék menet közben. Kényelme a városban tökéletes, ám hosszú távon az egyenes tartás és a szélvédelem hiánya miatt már fárasztó.
A lábnál található akasztó meglepően jól funkcionál, én hátizsákot oda szoktam akasztani, kosárlaszti meg az ülés alá. :-)

A végsebessége óra szerint 130 körül van, ami az óra csalása miatt szerintem nem több, mint 110-120km/ó, de 90-el elmegy bárhova. Inkább a gyorsulás jó, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy átlagos személykocsinak méltó ellenfele a pirosnál való induláskor. A fogyasztása a budapesti forgalomban/dugóban 4-5l. (ezek az adatok több motornál is hasonlóan alakultak, ezért a hirdetésekben szereplő adatokat mindig kétkedve olvasgatom).

A szerelhetősége, mint minden robogó esetén kissé nehézkes, mert sokszor idomot kell bontani hozzá, és nőgyógyászi végzettség is kell. Sajnos a műanyagok illesztése „olaszos”, itt-ott gyárilag eláll. A japán átgondoltság ás precizitás nem minden esetben figyelhető meg. :-)

Alkatrészek kaphatóak hozzá, sok alkatrésze más típusokkal csereszabatos, bármelyik motoros boltban beszerezhető (kopó-fogyó cuccok, burák, tükrök stb.). A gond az Aprilia specifikus alkatrészekkel van. Egyszer kellett egy elöregedett gumialkatrészt kellett kicserélnem, és két hónap hitegetés után kissé mérgesebben szóltam az eladóhoz. Másnap jött légipostával. Hogy itt miért állt az alkatrész, azt nem tudom, de elgondolkodtató.

Amit javítanék rajta (biztos olvassák az Aprilia fejlesztőmérnökei :-) ):
- akkora sisaktartót csinálnék, amibe elfér egy teljes sisak (a lehetőség adott volna, inkább szépre, mint praktikusra csinálták)
- a blokk olajcsere periódusán is változtatnék (bár ez a Yamaha dolga)
- erősebb fékeket szerelnék fel
- a hasidom egy magasabb padkán már leér
- szélesebb tükröket szerelnék fel gyárilag

A Leonardo arra, amire kitalálták tökéletes – a napi ingázásra a (elő)városban. Azok számára, akiknek az 50-es kicsi, a Burgmann/Majesty túl nagy, nehéz és hosszú, és a Runner túl sportos. :-)


Hibalista

- A kopó-fogyó alkatrészeken kívűl semmi érdemleges, ami a motornak róható fel.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam karbantartom a hozzáértő barátaim segítségével.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.