A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Sr 50 (50 cm3)

Sr 50 (50 cm3) 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Szöveges ítélet

14 Éves voltam, haveri körben mindenkinek volt valami kis motorja én is szerettem volna már. Jött a 8. osztály vége, ballagás, szóba jött hogy milyen motort szeretnék. Kör Sr-t nézegettem fekvő minarelli blokkosakat mert nem akartam olyan sokat áldozni rá és tetszettek. Apu mondta hogy nincs ennél újabb? - De van csak nagyon drága. - Nem baj, nézzünk szét a neten! - Oké. Keresgéltünk végül kinéztünk két Sr R-t, egy fekete injektorosat és egy narancssárga karbisat. Gondolkoztam, mondom a narancssárga jól nézki, az injektorosokat szídják hogy drága ha valami elromlik...tipikus magyar mentalítás... de nem érdekelt a plusz fogyasztás tudtam az lesz a jó.
Elmentünk meg nézni, Dunaújvárosban volt a motor kb 55-60 körüli úr használta de inkább csak boltba járásra. Ő volt a 2. tulaja előtte egy középkorú nő használta csak elesett vele és többet nem mert rá ülni. Na mind1, oda értünk, meg láttam a motort a garázsban egyből felcsillant a szemem, mondom apunak ez kell! Jó-jó előbb kipróbáljuk stb. Pöccre beindult, de látszott hogy rég használta mert poros volt a motor és pókháló volt alatta. Mentünk vele pár kört, nagyon szépen járt és jól ment, folytás már nem volt benne csak a kipufogó vakcsöve.. de erre majd később visszatérek. - Kell, mondtam apunak. -Oké, mi az ára? -300.000-be!! van fent, de 280-é oda adom. Legyen 270e! Hosszas gondolkozás utána bele ment. Hazáig vigyorogtam! :D Az áráért kaptunk egy teljesen gyári robogót kevesebb mint 2500 km-el, lakattal, bukósisakkal,1 liter motul olajjal, egyértelmű hogy még egy ilyen vétel nem lett volna.
A motornak annyi hibája volt, mint írtam nemrég hogy az 1. tulaj esett vele és a jobb oldalán volt egy pici húzás nyom, és azt megprobálták fekete festékkel eltüntetni, nem volt a legígényesebb de feltűnő sem.
Haza értünk levettük a motort, na akkor megyek vele pár kört az utcába, meg is történt ez, és a végén balszerencsémre kb állóhelyben kanyarodásnál a kapuban eldöltem vele a bal oldalára :D lábamról lejött a bör és a motorról egy kis festék lejőtt.. hát nem voltam a legboldogabb de "felavattam legalább". Azóta amúgy nem estem vele, és nem is tervezem! :D
Na most kicsit gyorsítok,kb 2hónapig nem használtam mert csináltam a kis motor jogsit. Augusztusba végre a kezembe volt, a motort szépen lemostam és indulás. Első tapasztalatok, nagyon jól ment még kis folytással is, és a fékek brutálisak. Folytással is vitte a 80-as órát ami meglepő volt így hirtelen. A lámpának a fényereje már-már egy autóénak felel meg, áldom az apriliát hogy ebbe már a H8-as 35w-os izzót tették és nem a régi gömb izzót 15w-al.
2011 októberében mentem vele át a vasúti sínen és egy nagy puffanás. Gyorsan meg állok, leállítom, mondom leszakadt volna az alja? Vagy defekt? Nézem semmi..Beindítom csörög..gondoltam ez így nem lesz jóó, hát haza tolás.. nem volt kellemes 100kg-ot tolni 5km-en keresztül. Szerelő eljön beindítja mondta hogy variátor tárcsa lesz. Elvitték megvették bele az újat, és akkor lett megszüntetve a kipufogónak a vakcsöve is, sokkal másabb lett a hangja, és picit dinamikusabb lett. Ezután már eltettem télire..
2012 tavaszán vettem hozzá sötétített lámpabúra szettet és hűtőrácsot. Nagyon feldobta a motort. Ebben az évben beletettem kb 4000 km-et hiba nélkül, csak tankolni és olajat kellet rakni bele.
2013-as évben kaptam egy defektet, leszedéséhez ugye le kell venni a kipufogót,és akkor már kicsit megráztam és hallom nagyon csörög benne valami.(Előzmény:Egyszer nagyon ment,fékezés, húzom neki a csőgázt és semmi reakció csak minimális gyorsulás.)A katalizátor kiszakadt belőle és "eltömítette" a kipufogót. Ketté vágtuk kiszedtünk belőle szinte mindent, csak a "furulya" maradt benne, egyből jobb lett.. Már kezdett "gyenge" lenni így nyár elején kapott egy kis tuningot. Igazából csak kopó alkatrészek lettek cserélve, de abból is úgy válaszottam hogy akkor már jobban menjen.
Amiket kapott: -Malossi karbon membrán lapok,- Polini légszűrőbetét,-malossi 5,5g görgő, -Athena ékszíj,- malossi zöld kontraszt rugó, - Polini kis kuplung rugó. Sokat dobott rajta, főleg hogy üres volt a kipufogó. Októberben mentünk egy egész komoly túrát haverommal, Gyál- Budapest-Dobogókő-Esztergom, onnan át Szlovákiába kicsit "racsingolni" majd vissza Budapest. Itt is gond nélkül teljesített.
2013-2014 telén SPD-nél volt akció így úgy döntöttem kapjon még egy kis tuningot a motor, mert megérdemli, és amúgy is egy felvonulás alkalmával leégettem a kuplungom...:D És ami jött: -Leo vince ZX-R, Malossi fly kuplung és harang, 4,7 görgő, azon kívül új fékbetéteket is kapott a drágaságom. Fel/be lettek szerelve a dolgok első tesztkör reakciója, anyáád ez nagyon jó. Nem gondoltam volna hogy 50ccmből még ennyit ki lehet hozni.:) Tavaszi első túra még karbi hangolás nélkül 60-as főfuvókával 90 km/h 110 kg-m alatt, nem gpssel mértük, mert tudom sok az okos hogy csal a km óra, nekem meg csak 80ig mér, hanem haverom a ktm-jével jött melletem, igazából 95-öt mutatott az óra de most vegyük le azt a "csalást", akkor is nagyon jó teljesítmény egy 50es robogótól. Évközbe nagy nehezen behangoltam úgy hogy nagyon jól gyorsuljon és ne hagyjon ki sehol a kevés üzemanyag miatt és kapott egy új malossi ékszíjat mert athena egy nagy rakás sz*r röviden, malossi az csak malossi, nem ma kezdték! :)
Optikailag is voltak változások, nem számottevő de nekem így tetszik: Első lámpa karbon fóliával morcosítás, xenon hatású h8 izzók, sötétített index búrák, "tuning" hűtőrács, akksi fedél karbon fóliázás. Pár matrica ami szerintem jól áll neki. :)
Összességében nagyon megszerettem ezt a robogót, hihetetlen miket kibír, 80al simán lehet menni vele hosszú távon és nem pörgeti szét az agyát.Simán kibír 200km-es túrát is, max a fenekünk nem, mert 70km után azért már nem kellemes, ilyenkor érdemes kicsi pihenőt tartani. Sosem hagyott cserben, csak egyetlen egyszer, az is azért volt idén nyáron, mert lelazult a főtengely anya. :(
2015ben lehet meg válók tőle mert igénylem a nagyobb köbcentit, de ha anyagiak adnák SOHA nem adnám el.Mindenkinek ajánlom aki egy jó, megbízható robogót akar, persze áldozni kell rá, mert hiába lehet kapni 200ezerért ma már, arra rá kell költeni és ott van mintha meg venne egyett 300ezerért! :)
Utódja egy Gilera Runner VXR 200 lesz vagy KTM EXC 125 - 525 :)

Hibalista

- Olajtartály meg volt repedve a visszajelzőnél, idén cseréltem.
- Gyári kipufogó katalizátora kiszakadt.
- Variátor külső tárcsa fogai elkoptak 3500 km-nél.
- Gyújtás alaplapon kellet forrasztani mert szaggatott mikor megvettem, azóta hibátlan!

Ide hordtam szervizbe

Gyálon volt egy motorszerelő ismerős eleinte oda vittem. Korrektek voltak.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Kb 1,5 évig vittem szerelőhöz, azóta én szervízelem mert amúgy is érdekelt a technikája. Nem nehéz csak szerszám legyen!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 2500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Haverok motorjai Következő motorja? EXC 125-525, Gilera Runner 200
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (364 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.