Sűvít, mint a puskagolyó!
Szöveges ítélet
Életem első autója, amit nagyon szerettem! 17-évesen vettem 80-ezer forintért 1991-ben. Amikor megvettem, utánna elvittem egy szervízbe (Kaposvárra), amit az egyikismerősöm ajánlott. Ott le is gomboltak rólam 26000 forintot, mert eléggé rossz állapotban volt a kicsike. Ebben a pénzben (akkoriban) bennevolt egy vezérműszíjcsere, 1 féltengely, első hátsó fékbetétek, összekötőkarok, vezérműtrengely szimeringek.... a többire nem emlékszem. :)
Minden esetre akkoriban ez elég sok pénz volt, pláne a fizetésemhez képest. Azután magam javítottam a szekeret.
A lényeg, hogy most is csak szép emlékek fűznek hozzá..... nagyon nagyon pörgött!!! 2-be 110, 3-ba 140, 4-be nem ment jobban 160-nál(enyhe lejtő mellett). Viszont, ha hajtottam, akkor a 10 lityit simán beszippantotta. Akkoriban sokan dicsekedtek a sajátjukkal, hogy milyen keveset eszik (6L) szerintem ez csak akkor fordulhatott elő, amikor nagyon pianóban közlekedett vele az ember. Amúgy nekem a 8-9 volt az átlag és az olajat egy cseppet sem fogyasztotta!
Tinédzser éveim alatt nagyon sok diszkót megjárt autó volt, ami soha sem hagyott cserben, annak ellenére, hogy ezen a kocsim kezdtem megtanulni szereni. 3-év után eladtam majdnem duplájáért, mint amennyiért vettem. (150.000) Ez azért volt, mert akkoriban kezdték behordani külföldről a sok szemétládát (kocsikra gondolok) és kivetettek valami adót rájuk és ez azt hozta magával, hogy eléggé megemelkedtek a használtautó árak.
A szereléssel kapcsolatban... miután ezt eladtam, vettem egy Renault 11 - 1,6 Dieselt, na arra minden szabadidőmet rááldoztam, mert annyi baja volt. Mindíg szerelni kellett! A Renault után a Következő autóm egy VW Vento 1,9TD volt, azzal kevés gondok voltak, jelenleg pedig egy VW Passat 1,9 PDTDI-m van immár harmadik éve és lemerem kopogni, hogy a fékbetétcseréken és egy féklámpa kapcsolón még semmi nem romlott el rajta, pedig chippelve is van rendesen+ami vele jár... GT20-as (V6TDI) turbó+race cooler.
Hibalista
- Kuplungszerkezet eltört, a töltésem soha nem volt tökéletes, valami kontakt hiba miatt, amit soha sem találtam meg.
- Önindítót perselyezni kellett, fékbetétek elöl-hátul cserélve, ennek ellenére soha nem volt tökéletes a kézifékem.
- Hűtőventillátor hőérzékelő, féltengely...stb
-
Ide hordtam szervizbe
Az első szervíz után jórészt magam javítottam a verdát.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ez volt az első! | Következő autója? | Audi A6 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
