Zápor-Józsi a tajga réme!
Szöveges ítélet
Én még gyermekkoromban szerettem bele, a szüleimnek is ilyen volt 74-t?l 87-ig. Én 95-ben vettem az els?t, aztán 99-ben a másodikat, ami a mai napig megvan. Az els? f?tengelytörésben hunyt el, de azért hozzáteszem, hogy mikor teletankolás után elindultam a benzinkútról, ahova egyébként s?r?n jártam, és a kihajtónál eltörött a fötengely, ezt diagnosztizáltam, beleültem, beindítottam, és hazamentem vele!!!!! El?tte persze volt egy vezérm?kerék- fogelmenésem 160 ezernél.
A második szintén 160 ezernél eldobta a vezérkereket, ezt orvosoltam utoljára egy kis karosszéria-munkával együtt.
Szeretem, mert kényelmes, lágy rugózása van, bár stabilizátorok hiján kanyarban szinte leér a tükör. Városban tartani lehet a tempót a forgalommal, bár mikor megjelenek vele, kicsit mindenki belassít..."Ilyen még van???"
A hátsókerék-hajtás el?nyeit nem ecsetelem, bár én megszállott hátsókerék-hív? vagyok, eddig nem is volt olyan autóm, ami nem az lett volna. Nem is lesz...
Én szeretem, szerettem, bár sosem indultam el sehova megfelel? szerszámok nélkül, és azért néha aprób javításokat kellett eszközölnöm. Ja, és egyszer majdnem leégett, de az az el?z? tulaj által felbarkácsolt Skodáról mentett Jikov karburátor miatt volt.
Városon kívül már nem olyan virgonc, bár egyszer egy kis verseny kerekedett köztem, és egy Wartburgos között...szép látvény lehettünk, mikor 130(!)-cal betéptünk egy faluba. Igaz többet nem ment annyit, és akkor is már ordított a motor, de volt ilyen is. Az a baj, hogy nyáron 100 felett a sebességmér?vel együtt megy az olajh?fok-mér?, és egy kisebb verseny is maradandó károkat okoz a motorban...
Szóval Zapira fel!!!
Hibalista
- Bakelit vezérm?-kerék, 200.000 km környékénél esedékes kötelez? f?tengely-törés. (az egyik 196.000 a másik 202.000)
- Korány.segédirányító kar persely kopás
-
Ide hordtam szervizbe
Én. Mindíg sikerült...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zaporozsec | Következő autója? | VW Bogár |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
