Olyan volt, mint Zuzu Petas-szal beszélgetni...
Szöveges ítélet
Még a hőkorban egy 386-os procit akartam venni, de eladták az orrom elől. Így maradt 20.000Ft-om és nagyon mérges voltam.
Felütöttem egy Expressz-t és megnéztem mit lehet kapni ennyiért. Zaporozsec lett belőle...
Valahova rákosborzasztóra kellett kimenni a gépért a Nyírpalota utcába. Ahogy feltűnt a jószág a látóhatáron - a panelház előtti parkolóban - éreztem, hogy ez szerelem első látásra! Dísztárcsa + 4 halogén lámpa, igazi életműzaporozsec!
A belső is igényesen ki volt képezve. Utólag behegesztett Lada ülések, Lada kormány, átlátszó műanyagba öntött, arany kisautós váltógomb és temérdek műszer. (a középkonzolig tele volt kapcsolókkal, órákkal, stb. - bár egyik sem működött)
Nem is nagyon alkudoztam, azonnal kifizettem a kárt és boldogan indultam a V4-es sportállattal hazafelé. Útközben megtankoltam, ami azzal járt, hogy a 40l benzin fele befolyt az utastérbe. Ugyanis lyukas volt a tank...
Aztán este, mikor már majdnem otthon voltam, gondoltam rápróbálok mit is tud az új szerzemény. Az éj leple alatt egy hosszú egyenesben - a mécses jellegű fényszórók által keltett totális vakságban - kihúzattam, vagy 70-ig. Ekkor előtűnt a vak sötétből egy szerenádozó lányosztály az út jobb oldalán. Pánikszerűen beleléptem a fékbe, amire a gép csak annyit reagált, hogy átrántott a menetirány szerinti bal oldalra. Ott meg jöttek szembe. Aztán valahogy megúsztam emberhalál nélkül.
Többet nem is mertem ilyen gyorsan menni.
Mint utólag kiderült csak a bal első fék máködött a kocsin. Később a hátsókat le is kötöttem, ami nem is látszott meg a fékerőn.
A Lada ülések és a kormány nem nagyon passzoltak a kocsiba. Az ülés anyira bal oldalra került, hogy normál pozícióban nem lehetett becsukni az ajtót. Ráadásul jóval magsabb is volt, mint az eredeti ülés. Egyszer egy hosszabb (értsd: >170 cm) cimborám beült a kocsiba. A feje a plafont érte, a térdét nyomta a kormány és nem tudtuk rácsukni az ajtót. A gyerek meg nem tudott kiszállni. Csak ott ült és sírt a röhögéstől...
Egyszer a Ráday utcában defektet kaptam. A kerékcsere 15 perces időtartama alatt a külföldiek egymást lökdösték, hogy le tudjnak fényképezkedni a kocsi mellett.
Az egyik nap lemerült az akksi. Hárman próbáltuk betolni a jószágot, de a legnagyobb lentülettel sem tudtuk egyszer sem megforgatni a V4-es tengelyét. Aznap busszal mentem végülis.
A műanyagba ágyazott, arany kisautós váltógomb sem volt igazából kompatibilis a kocsival. Négyesben olyan szinten rugkapált a váltókar, hogy a félkilós váltógomb folyamatosan a középkonzolt verte (pont fordítva voltak a sebességek - egyes balra hátul). Ha az ember nem figyelt és gyorsan akart visszaváltani előfordult, hogy a váltógomb odacsapta az újját a konzolhoz. Ez szerencsétlenebb esetben egy köröm leeséssel járt.
Az egyetlen sikerélményam az volt, amikor hosszas küzdelemben valahogyan sikerült legyorsulnom egy 105-ös Skodát. De szerintem ez csak véletlen lehetett...
Hibalista
- Már eleve nem működött semmi sem benne :-)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1202 | Következő autója? | Kispolszki |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
