Zörgő-börgő-hörgő bádogláda
Szöveges ítélet
Hááááááát .....
Szerintem, aki még sose látott normális autót, az akár még szeretheti is a Wartburgot.
Végülis többé-kevésbé működik.
Csak ne nézz rá műszaki szemmel, mert akkor nem látsz mást, mint műszaki-technikai téveszmék gyűjteményét :-(
Utastere elég nagy, az ülései olyanok amilyenek, de az adott korban el lehetett viselni. A design szempontja nem volt túl-értékelve, de egye-fene.
Csomi-tartója mint egy buszé, arra nem lehetett panasz, kár hogy beázott és a cucc úszott a tócsában.
Viszont a "műszaki tartalom", az valami katasztrófa.
A XX.század vége-felé az a kétütemű hányadék, amit motor helyett tettek bele, már nem volt vicces. Lehet hogy az NDK-ban nem volt elég tüdőrákos beteg, és szaporitani kellett számukat? Egy jobb gőzmozdony elszégyellheti magát a gáz-emissziója ügyében a Warnyú mellett. Borzalom. És a 10-12 literes étvágy? Se a súly, se a menetdinamika nem indokolta, csak a "motor" pocsék hatásfoka, iszonyatos nyers-vagy-félig-elégett-szénhidrogén-kibocsátása.
A sebességváltója valóságos szerencsejáték. Most vajon melyik fokozatba sikerült bele-recsegtetni? Ez a kérdés minden kapcsolásnál felvillant.
Futóműve mint negatív példa vonult be a "menet-stabilitás" tárgyú szak-könyvekbe. Súlypontja az egekbe emelve, kanyarban minden másnál hajlamosabb farolni és borulni, autózásra csak nagy türelemmel lehet alkalmas.
Fékje átlagos, abba nem tudok gonoszkodva belekötni.
A hátsó lámpáját külön élveztem. Emberfia meg nem tudta mondani, hogy mikor fékez vagy nem fékez, sötétben ha nem néztél rá pont abban a pillanatban amikor hangyányit változott a fény-ereje, fogalmad nem lehetett a látott "lámpa-kép" üzenetéről. Napfényben pedig egészen mindegy volt hogy nézed-e vagy nem, úgyse láttál semmit a fék-lámpájából. Az optika tudománya meg se érintette. Viszont gyártották évtizedekig, mint "bevált konstrukciót". No comment.
A minősége a szoc.autók világában szerintem kb átlagos volt, drámai hibák nem jöttek közbe a pár év során, csak apróságok, de abból elég sok. Beázások, néha zárlatok, hűtőviz-csöpögés, hengerfej-tömités égés, féltengely-kopások (túl gyakran!) és a gyújtás-hibák, de az legalább minden héten.
Egyéni feltevés: Ha a KGST-nek egy csöpp esze lett volna, a Renault-12 licencet nem a románok veszik meg; hanem a baráti-germánok, és a Wartburg gyárban amugy meglévő minimális technológiai fegyelem mellett már majdnem-autó' is készülhetett volna belőle, szemben az igazi Wartburggal amelyet még gyártás előtt; már a tervezőasztalról kellett volna a kukába hajítani ...
Hibalista
- Gyújtás-elosztó (sorozatosan pusztult), sebességváltó, kipufogó rozsda- lyukadás, első fékek, fél-tengelyek, és sok más apróság.
Ide hordtam szervizbe
Bpest XIII. Dózsa Gy. úti AFIT
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Nem volt másik
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | ZAZ968A | Következő autója? | 1300 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
