A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 talán 353W ?  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zörgő-börgő-hörgő bádogláda

Szöveges ítélet

Hááááááát .....
Szerintem, aki még sose látott normális autót, az akár még szeretheti is a Wartburgot.
Végülis többé-kevésbé működik.
Csak ne nézz rá műszaki szemmel, mert akkor nem látsz mást, mint műszaki-technikai téveszmék gyűjteményét :-(
Utastere elég nagy, az ülései olyanok amilyenek, de az adott korban el lehetett viselni. A design szempontja nem volt túl-értékelve, de egye-fene.
Csomi-tartója mint egy buszé, arra nem lehetett panasz, kár hogy beázott és a cucc úszott a tócsában.
Viszont a "műszaki tartalom", az valami katasztrófa.
A XX.század vége-felé az a kétütemű hányadék, amit motor helyett tettek bele, már nem volt vicces. Lehet hogy az NDK-ban nem volt elég tüdőrákos beteg, és szaporitani kellett számukat? Egy jobb gőzmozdony elszégyellheti magát a gáz-emissziója ügyében a Warnyú mellett. Borzalom. És a 10-12 literes étvágy? Se a súly, se a menetdinamika nem indokolta, csak a "motor" pocsék hatásfoka, iszonyatos nyers-vagy-félig-elégett-szénhidrogén-kibocsátása.
A sebességváltója valóságos szerencsejáték. Most vajon melyik fokozatba sikerült bele-recsegtetni? Ez a kérdés minden kapcsolásnál felvillant.
Futóműve mint negatív példa vonult be a "menet-stabilitás" tárgyú szak-könyvekbe. Súlypontja az egekbe emelve, kanyarban minden másnál hajlamosabb farolni és borulni, autózásra csak nagy türelemmel lehet alkalmas.
Fékje átlagos, abba nem tudok gonoszkodva belekötni.
A hátsó lámpáját külön élveztem. Emberfia meg nem tudta mondani, hogy mikor fékez vagy nem fékez, sötétben ha nem néztél rá pont abban a pillanatban amikor hangyányit változott a fény-ereje, fogalmad nem lehetett a látott "lámpa-kép" üzenetéről. Napfényben pedig egészen mindegy volt hogy nézed-e vagy nem, úgyse láttál semmit a fék-lámpájából. Az optika tudománya meg se érintette. Viszont gyártották évtizedekig, mint "bevált konstrukciót". No comment.
A minősége a szoc.autók világában szerintem kb átlagos volt, drámai hibák nem jöttek közbe a pár év során, csak apróságok, de abból elég sok. Beázások, néha zárlatok, hűtőviz-csöpögés, hengerfej-tömités égés, féltengely-kopások (túl gyakran!) és a gyújtás-hibák, de az legalább minden héten.
Egyéni feltevés: Ha a KGST-nek egy csöpp esze lett volna, a Renault-12 licencet nem a románok veszik meg; hanem a baráti-germánok, és a Wartburg gyárban amugy meglévő minimális technológiai fegyelem mellett már majdnem-autó' is készülhetett volna belőle, szemben az igazi Wartburggal amelyet még gyártás előtt; már a tervezőasztalról kellett volna a kukába hajítani ...

Hibalista

- Gyújtás-elosztó (sorozatosan pusztult), sebességváltó, kipufogó rozsda- lyukadás, első fékek, fél-tengelyek, és sok más apróság.

Ide hordtam szervizbe

Bpest XIII. Dózsa Gy. úti AFIT

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Nem volt másik

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1984
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? ZAZ968A Következő autója? 1300
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)