Vínnyogóláncfúrész
Szöveges ítélet
Ez az autó örökre a szívem csücske marad, mert ez volt életem els? autója. Jó nagy, akár 7-8-an is elférnek benne, ha a csomagtartóba is ül(nek) valaki(k). A motorja maga a csoda 1l-es kétütem? és úgy megy, vagy legalábbis az ember úgy érzi, hogy mindjárt leszakad a feje, egy-egy er?sebb gyorsításnál. Tény, hogy könny? és 70-ig elég jól gyorsul. A 3. sebesség fokozat nagyon eltalált a városon kívüli el?zésre, mivel 50/60-tól-120-ig gyorsítja a vajszín? ördögöt a motor. Végsebbesége 4.-ben akár a 145km/h-t is eléri, de nem érdemes forszírozni, mert én egyszer az autópályán majdnem fölrobbantam. A történet a következ?: Már vagy 60km-t tettem meg, 4 személlyel + csomagok, 145km/h sebességel amikor a haverom azt kérdi, hogy mi ez a benzinszag. Miel?tt bármit mondhattam volna a motor 1 másodperc (1 sec) alatt kb.:6500RPM-r?l teljesen leállt. Szerencsére még lendületböl le tudtam húzódni és végül begördülni egy pihen?be, ahol halál sápadtan konstatáltam, hogy az AC pumpáról a porlasztóra vezet? cs? esett le és így az ac még pumpálta a benzint a kipufogócsonkra.
Az autóval egyébként nyugodtan el mertem indulni mindenhová, s?t még Horvát országot is megjártuk vele, de 2 db 30 literes szerszámos ládával. Horvátok is megtudták mi az a Wartburg:
A horvátoknál alig találni wartburgot, következés képpen nem is ismerik ezt a fajta autót. A kopnál például Ladának szólítottak minket, egy teherautó sof?r, pedig kiváltotta a kocsiból a plussz lovakat, amikor is egy emelked?n haladtam 4.ben 60km/h-környékén és az elöttem haladó teherautó csak azt látta, hogy egy ismeretlen nagy autó (Wartburg Turiszt azért nem kicsi) van mögötte. Gondolta indexel jobbra mikor elözhetek, hogy segítsen, mert a szerpentínen ? el?bb jár. Mikor elkezedett indexelni, a jól bevált visz 3-as padlógáz elvet próbáltam de, az emelked? és a sok cucc, miatt csak a fordulat lett magasabb. Na többse kellett nekem, innent?l 3-asban hajtottam és mikor legközelebb jelezte, hogy el?zhetek, én visszakapcsdoltam 2.ba, a motor felny?szített és el?jöttek a plusz pacik, de a teherautós arckifejezését már nem látthattam, mert kékes füst volt csak a visszapillantómban.
Lehet, hogy csak az én kíméletlen huzatásaim miat, de a hengerfejet 3x kellet cserélnem, mert kipufogó gáz jelent meg a kiegyenlít? tsrtályban.
A városi és enyhébb terepeket a futóm? nevetve szelte át, kátyustúl, bozotostúl. A nagy sebességet azonban nem szerette, párszor sikerült megtáncoltatnom, amit az uatos elég íjesztönek találtak.
A lassú haladást egyébként nem is szereti, mert akkor beköpi a gyertyákat és jön, jobb esetben 2 hengerrel valóó evickélés.
Alkatrész van hozzás b?ven, könny? szereleni, olcsó lenne a fentartása, ha nem lenne vele minig valami kis idegesít? hiba(Pl.:a biztosítékok kontakthibái) és nem fogyasztana ilyen sokat. Sajnos a kasztni szinte mindenhol rohad, kivéve az alvázat.
Hibalista
- - féker? elosztó
- - hengerfej (3X is cserés volt)
- - h?t?ventillátor lapátjai
- - h?t?víz töml?k
- - motor generál (8e Ft házilag, csak anyagdíj)
- - kuplung csere (motorgenerálnál)
- - els? kerékcsapágyak
- - ékszíj
- - indítómotor
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Wartburg 1.3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
