Üveghangú gyorsulóbajnok
Szöveges ítélet
Édesapámtól kaptam, a beígért, és teljesített jó vizsgajegyem miatt 1989-ben. Életem els? autója, imádtam és továbbra is becsben tartottam mint apám. A haverok között ekkor én is beléptem a "rajok klubjába" Ne feledjétek:ez a Ladás, Trabantos, Moszkvicsos korszak volt, éppen a rendszerváltáskor. Akinek akkor ilyen fiatalon már kocsival rendelkezett azért "valaki" volt. Az autó 1978-ban gördült le a Eisenach-i gyártósorról, De-Luxe felszereltség?,fehér szín?, barna szövetkárpittal, gyári sibedával!(kicsit raj), gyári "hifivel" -nem röhög :)- Tesla rádió, (csak hosszúhullám)+2 gömb alakú hangszóróval a kalaptartón, krómozott lökösök, és dísztárcsák amik napsütéskor kifolyatták a szemed, ha ránéztél és a klasszikus kormányváltó, amire fel volt piktogrammozva a sebességváltási rajz. Yeah!!! A motorja király volt, ment mint a meszes, különösen a gyorsulása lepett meg. Használtam, hajtottam semmi bajom sem volt vele, szó szerint csak tankoltam bele. Egyszer bekapcsolva felejtettem a gyújtást kb. 6 órán keresztül. Azzal bosszulta meg, hogy simán leégett 2 trafó, de 5 perces indítózás után 1 tarfóval beindult! A visontai h?er?m? nem csinált akkora füstöt mint ?, és durrogva, puffogva, 1 hengerrel, de hazaértem. Persze azonnal lecseréltem az egész gyújtást elektronikusra. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy kölcsönadtam egy hétvégére egy havernak és mire visszahozta, gyönyör? csilingel? hangja lett és nem nagyon ment. Motor szét - nem tartott túl sokáig - kiderült, hogy a t?görg? kosarak összevissza potyogtatták a bennük lév? matériát. Pár db görg? bemaródott a hengerfalba és a dugattyúba. A haver elvitte a motort és megcsináltatta, (komplett felújítás) Beszerelés után nagyon óvatosan bejárattam, (jó olajdús 30-as keverékkel) egyszer sem hajtottam meg, ezért ért meglepetésként, hogy amikor belement a 5000 km kissé odapirítottam neki, és vazzee-3.-ban, padlógáznál megtekerte a kerekeket. Visszamentem a gépm?helybe és beszéltem az öreg szakival, hogy mi lelte a verdát. Közölte velem, hogy már alapból a 3. túlméretre volt a motor fúrva, ezért hozatott hozzá még eggyel nagyobb dugókat, azokat rakta bele. Kiszámoltam a furat-lökethosszból az ?rméretet: a gyári 998 ccm-b?l, 1186 ccm lett. Egy "egykettes wartyogó" ,bakker, úgy ment mint állat, és fogyasztott is mint állat, de a feeling....az megfizethetetlen volt. Amikor a lámpánál állva hagyod bármelyik KGST-s gyártmányt, az 1500, 1600 Gizsulikat aláztam vele, egészen addig, amíg egy kanyarodós gyorsulásban a bal oldali féltengely megadta magát, de olyan érdekesen tört el, hogy, ha lassan is, de hazaértem. Szerettem, mert könnyen szerelhet?, igénytelen volt és olcsó fenntartási költségeket produkált, leszámítva a fogyasztást. Egy tunning?rült havernak adtam el, aki méltó tulajdonosa lett. Összefoglalva: Hyperkirályság!
Hibalista
- Gyújtótrafó (3 db) 300 Ft, megszakítópanel 120 Ft, féltengely 1300 Ft
Ide hordtam szervizbe
Gépjárm?technikus vagyok, szerinted?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Els? autóm | Következő autója? | Motoros korszak következett |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
