Szipipeti családjának barátai!!!
Szöveges ítélet
1977-től, Jóatyám, hosszú éveken keresztül volt tulajdonosa két gépnek is. Bár mindkettő a "belső lényéből" fakadóan igényelte a törődést, hálásan szállította a családot a három, sőt később a négy gyerekkel.
Csodásakat autóztunk éjszakánként, mert ugye a padlólemez hátul is sík, így tökéletes alvás esett rajta két gyereknek, a hátsó kanapén pedig a legkissebb.
Jártak az autók anno Romániában, Szlovákiában, Ausztriában, és a SZu-ban, ami egy külön élmény volt. Az út-- Kijev Moszkva Leningrád Tallin- lett volna, ha Leningrádban nem szaladunk bele az előttünk haladó Skoda S 105- be, ami ugye farmotoros! :-)) A Skoda üzemképes maradt, A warti-nak a gépháztető zárszerkezete eltörte a vízpumpa tengelyen lévő műanyag ékszíjtárcsát. Kicseréltük gyári!!! alumínium !!! Zaporozsec tárcsára, átalakítás nélkül!!! Azzal adtuk el évek múlva. A gép felgyűrt gépháztetővel jött haza, (szegény Anyám semmit se´ látott visszafelé) A 140-et így is vitte! Azon tanultam vezetni évek múlva. Kapott a 80-as évek második felében egy komplett karosszéria cserét (lehetett venni a Merkúrnál) Apámmal ketten építettük át (bányász volt) mindent mi csináltunk rajta. (vezetékelés, futóműállítás, szélvédők cseréje...stb.) Csak a motorgenerálokat (fúrás dugattyú öntés és esztergályozás.. végezte egy öreg szaki.) A főtengely fűzését, motorszerelést, gyújtás állítást már szigorúan otthon csináltuk. Persze a generálozást 80-100 ezer kilométerenként igényelte.
De volt, hogy a kivett hátsó ülés helyén és a csomagtartóban 270 km-t autózott 2!! darab 160 kilós hízó!!!! Én a sajátomat 1996 augusztusában vettem 68000 km-el és decemberben adtam el 96000 km-el- Közben egyszer volt vele gondom, a kúton (iszonyúan siettem és) nem keveréket tankoltam. A következő 30 km-en ment mint állat, (160 km/h) kiégett a kipufogó is, aztán a Gyöngyösi emelkedőnél beállt a motor. Javítás abból állt, hogy az egyik dugattyú csapszeg tűgörgője beállt. Megjárattam összeraktuk, hazament, majd kapott egy új görgősort. Az ekkora műveletek sem igényeltek több időt mint 2-4 óra! Igaz, nem volt egyszerű rájönni, hogy hogyan tudom egyedül kivenni a blokkot! De lehet! Be kell állni a gépházba! Ja, az én gépem már padlóváltós kombi volt. Simán ment 145-öt. Fogyasztott is rendesen 8-8.5-öt. nem tudtam lejjebb vinni.
Igaz, az Apué, a ´70-es 6.5-l-el megelégedett. Persze annak a gyújtása mindíg úgy működött mint egy Doxa.
Szóval használtam ám mindenre, Nyakig sárosan fát húzott az erdőben, vasat hordott, szóval munkaautó volt. De franciaágyként is működhetett, ha a hátsóülést lehajtottuk! 2 személynek TÖKÉLETES! Ezt csinálja meg ma Valaki! Ilyen autó ma nincs! 115 ezerért vettem, tettem bele egy 4 hangszórós magnót. Tökéletes az akusztika, ha a két hangszóró a csomagtér ajtóba van építve. 4 hónap múlva az első vevő elvitte 130000-ért . Szóval, aki szeret "bütykölni" és egy kicsit ért is hozzá, a gép meghálálja!
Ilyen hang, és szag (illat) soha nem lesz már az utakon.
Hibalista
- Besült a motor, gyújtás problémák, lengéscsillapító... a magyar utak hatása...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
