A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 353 W De Luxe Special 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sárga veszedelem - kék füstpamacsokkal

Szöveges ítélet

2004 ?szén találtam meg ezt a csodálatos autót egy fórum hirdetés alapján. A hirdetés megjelenése után két nappal megnéztem, majd pár nap múlva meg is vettem.
Az autó els? tulajdonosa nemrég hunyt el, ekkor a közelben lakó fiatal, Wartburg barát srác vásárolta meg. Lehet?ség volt arra is, hogy abban a garázsban maradjon, ahol eddigi éveit töltötte.
Egy év múltán ez a srác meghirdette az autót, friss vizsgával és zöldkártyával (mindkét "akadályt" csont nélkül vette az öreg), helyhiány miatt, a garázsból ugyanis ki kellett költöznie.
Érdekesség képpen, kaszni és alváz hijján csaknem egy másik Wartburgnyi komplett alkatrésszel együtt került meghirdetésre, javarészt eredeti, bontatlan gyári Wartburg dolgokkal!
Én épp ekkor gondolkoztam egy 1983-as standard feltámasztásán, de a várható költségek elriasztottak, és pont ekkor láttam meg az ajánlatot...gyári állapot, gyári abroncsok, eredeti, 29 ezer km, Merkur papírok...
Szóval már hoztam is hazafelé a sárga veszedelmet, iszonyatosan megpakolva alkatrészekkel, a hátsó ülésre is jutott, valamint a "kísér? autó" Opel Combo rakterébe is, b?ven. A hazafelé vezet? út Budapesten keresztül vezetett, ahol hatalmas dugóba kerültünk. A dugóban 3 és fél órán keresztül álltunk, araszoltunk. Az öreg vas, bár nem hiba nélkül (leállt az egyik henger, kéthengereztem egy ideig) de vette ezt az akadályt is.
Miután hozzám került, nevemre vettem, a következ? dolgokat végeztem el rajta:
-alapos takarítás, minden egyes részen
-mosás, alul felül
-apró karbantartási munkák, gumi alkatrészek kenése
-apró javítások (csavar meghúzás itt-ott)
-egy nem erre az évjáratra ill?, de nem típusidegen króm dísztárcsa szettet kapott (gyönyör? lett)
Ami készül, készül? félben van:
-a gyári abroncsok az eredeti felnikkel nyugdíjba vonulnak
-4db típusazonos felni homokfújatása, fényezése (kész)
-4db új/újszer? Pneumant abroncs beszerzése (folyamatban)
-Eredeti, Tesla Spider 3 rádió felújítása (folyamatban) beszerelése.

A járm? azóta is garázsban áll, csak ver?fényes id?ben hozom el? egy-egy körre, igazi retro feeling, napfényben, kinyitott tet?ablakkal autózni vele. A retro feelinghez egyel?re egy régi Videoton rádió járul hozzá, a Videoton autoboz hangszóróival, igyekszem miel?bb elkészülni a Teslával.
Sajnos, úgy t?nik viszont, hogy a jogszabály alkotók minden erejükkel a kétütem?ek ellen dolgoznak, ami alapvet?en nem gond, ha egy rozoga vasat akarnak kivonatni a forgalomból, de a hozzám hasonló, nagyjából évi 1000-155km futásteljesítmény? hobbi 2T-seket ugyanígy súlytja.
Wartburgom megbízható, jó állapotú autó. Azonban, mai kor járm?veivel semmilyen szempontból nem tudja felvenni a versenyt, sem kényelem, sem m?szaki jellemz?k terén, mindennapos használatra nem a legjobb. Így, aki ilyesmi beszerzésén gondolkodik, csak akkor tegye, ha hobbi autóra, második autóra vágyik. Hamarosan kikopnak újrainkról a "kockák" is, így aki olcsó veterános kezd?, ajánlani lehet. A legid?sebb 353-asok már jócskán benne vannak a veterán korban, és lassan a könnyen elérhet? 1976-1980-as évjáratúak is azokká vállnak. Alkatrész ellátottság nagyon jó, és olcsó - egyel?re. A veterán feeling pedig utánozhatatlan, egy-egy nyári hétvégén a hatalmas csomagtartó és a kényelmes utastér hozzájárulhat egy szép kiránduláshoz!

Hibalista

- A Merkur szervízkönyv szerint: km óra cseréje 800km-nél, új km óra állása 6km.
- Gyertya kábelek cseréje FFV-re, megbízhatóbbak.
- Akksi csere.
- Gömbfej csere, futóm?beállítással.

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1979
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 29
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Campo 2.5D 4WD Következő autója? Mercedes W115/200D :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)