Romantika
Szöveges ítélet
Nos a sárga sporttratyó kirothadt alólam, és az egyik haver papája után megmaradt szép állapotu, megkímélt Waresz boldog ( valóban boldog ) tulaja lettem. Nagy volt, kényelmes, tolótetős, gazdaságos ( városban 8, körúti szerencsétlenkedés 9-10, országút 6 ). Az akkori fogalmaim szerint igazi luxusgép. Jól ment. Nagyon jól. Rengeteget kirándultunk vele, miután megtanultam vezetni:
Történt egy szép őszi reggelen, hogy beálltam az egyik kollégám háza elé, felvenni a srácot. Indultunk dolgozni. Út közben látom, hogy furán méreget vezetés közben. Megkérdeztem tőle, mi a gond? Nem hajtok gyorsan, mégcsak agilisan sem, jelzek mikor kell, stb... ´Meg akarod tanulni ezt vezetni?´ kérdezte, s miután igennel feleltem, máris elkezdődött az intenzív Wareszkezelési tanfolyam. Ezeket az autókat ( a többi korabelit is ) tényleg külön meg kellet tanulni vezetni. Onnantól kezdve nem voltak bajaim vele egyáltalán. Dermesztő hidegben is indult, nem köpte a gyertyát, és baromira ment. ( Egy barátnőmmel vidéken kipróbáltuk, egy elhagyatott szervízútszerüségen. Az ut kiválló minősége ellenére a kocsi 150-160 környékén - saját órája szerint, ami 150 ig van jelölve - iszonyatos lengéssel jelezte, hogy mostmár elég a szivatásból! 1-es 40, 2-es 90, 3-as 110, 4-es ? )
Két sztori:
Csodálatos későőszi hétvége, autóskirándulás, az alföld rejtett szépségei, szalonnasütés miegyéb. Alkonytájt indulás haza. Valahol Monor környékén elérjük a 4-es utat. Perverz csúcs. A fene tudja mi van a környéken, de már két perce cukkolom a verdát, és mégsem jutok be. Egy kis szünetnél sarokgáz, bevág, negyven, kettesbe pofozom a váltót, üveghang. Öcsém kérdezi: Nem kéne váltani? De! - felelem ingerülten - csak eltünt a váltógomb! Nos jó darabig jöttünk kettesben, közben dudáltak, villogtak. Már akkoriban szokásban volt a kilencvenes korlátnál 110-el haladni. A következő benyakútnál megkerestük, és visszacsavartam. Másnap a boltban másikat vettem. Azzal nem volt ilyen baj.
Másik. Egyik haver rábeszélt egy mellékmelóra. Önkormányzati lapokat kellet terjeszteni. Reggel beálltam a parkolóba, és elmentem kávézni. Mire visszaértem, úgy megrakták a csomagtartót, hogy hátulról nézve azt hittem le sem ér az első kerék. Rinyáltam is rendesen. Aztán elindultunk, és láss csodát, ment. Komótosan kocsikázva budán mindenhova eljutottunk, még a vadabb emelkedőkön sem adta meg magát. Csodakocsi volt.
Zárszó: A pöpec gépen csinosítani akartam. Első lépésként a ´sokkal dizájnosabb´ mutatós üza + vízhőfok mérőt szereltem be a ledes csoda kiváltására. Mint kiderült, valami kapcsolóféle volt az űrkorszak ama elődjében, mert onnantól kezdve nem volt ventillátor. A hengerfejnek annyi. Csere után direkt kapcsolót kapot, és király volt.
Egy évvel később kiénekelte egy ismerős belőlem. Neki sikerült kinyirnia. Sajnálom szegénykét. Később vettem egy kombit, amit a szervízben nem keverékkel töltöttek fel. Mire észrevettem a motornak kész. Szomorúúú...
Hibalista
- Hengerfej (saját hiba ) kampec : ingyé, haver sufnijából + 30 perc barkács
-
- Váltógomb : 1500huf Tesóalkatrész, parkolóban felcsavaraozva kb 1 perc
-
- Vízpumpatárcsa : ingyé, haver sufnijából + 10 perc barkács
-
- Belső burkolata az utastérnek ( nagy melegben leszáradt ) : úgy hagytam
-
- Tetőablak nyitótárcsa: ingyé, haver sufnijából ( mire visszamentem a boltból, kicserélte ) max 5 perc
-
-
Ide hordtam szervizbe
Biol Autószervíz : Állítólag értettek hozzá! A tapasztalat szerint csak ráncigáló cég volt.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
A haverok + én + mindenki aki közel volt. ( Nincs oly táj az országban ahol ne találnánk ´szakszerü´ segítséget, és hozzászólást.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 601 Kombi | Következő autója? | AUDI 100 automata (álmaim legszebb része) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
