A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 353 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pöfőke

Szöveges ítélet

Pöfőke

A szüleim újonnan vették 1978-ban (75-ben rendelve, így a muter 3 évig tudott rá spórolni). A család első autója volt, természetesen nagy öröm! A MERKUR győri telephelyén vették át és természetesen a megrendelt színű már nem volt mire őket szólították, elhoztak egy „postászöldet” ráadásul PF-es rendszámot kapott! :)
1985-ben az enyém lett mert megjött a faternak az új. Fiatal házasként leírhatatlan öröm volt.
Az öregem nagyon precíz ember első útja az alváz-üreg védelmi szaki volt, ezt meg is hálálta az autó meg azt a sok gondoskodást amit kapott. A fater bütykölős ember mindent megjavít így a Warnyú se látott sok szerelőt én meg jól ellestem az öregtől mindent. Volt szakirodalom is!
Egy gyújtás állítás (sose felejtem el: felső holtpont előtt 3,58mm no meg a három megszakítós szisztem a rendszámtábla mögött, az egy őrület volt!) vagy egy karbicsek putzen az villámtréfa volt! :) Vizsgára is mindig mi készítettük fel, csináltattunk egy állapotfelmérést és az alapján megcsináltunk rajta mindent. Aztán eljött az első alkalom hogy szerelőhöz kellett vinni, valamelyik trapézgömbfej lógott kikellett cserélni na ez kifogott rajtunk, aztán kiderült, hogy jól csináltuk mi csak kétszer akkora kalapács kellett volna és ötször akkorát kellett volna odakúrni (már hogy trendi legyek ugyi) hogy kipottyanjon a rossz gömbfej! :)
Hihetetlen strapabíró autó volt mindent kibírt, emlékszem amikor a telken épült a vityilló a csomitartóban hordtuk ki a sódert, nejlonnal kibéleltük azt irány a sóderbánya! :)
Ha odafigyelt az ember a jó gyújtásra a hírével ellentétben nem is kajolt sokat.
Mai szemmel nézve a motorja primitívnek mondható, de könnyen szerelhető volt. Kuplungozáskor két ember kiemelte a motort! Egyszerű hétköznapi szerszámkészlet elegendő volt nem kellett hozzá semmi speciális szerszám.
Az első komoly bajok a nyolcadik évében jöttek akkor már az enyém volt.
Hengerfejtömítés, vízpumpa! No ez a két dolog aztán rendszeressé vált. A hengerfejbe épített vízpumpa az egy csoda kérem! :) Kezdtek kilukadni, elrepedezni a vízcsövek volt olyan amit évente cserélni kellett mert csak nagyon rossz minőségű csöveket lehetett kapni. Trapézgömbfejek hullottak mint a legyek, valszeg a silány után gyártás miatt. Volt olyan hogy a ventilátor lapát egyszerűen szétrobbant, vettem bele másikat rá fél évre az is, no onnantól kezdve kötelező pótalkatrésszé vált a hengerfejtömítés, vízpumpa javítókészlet, megszakító, AC szelepek, trafó, stb. mellett.
Kezdett beázni, először csak az első szélvédőnél, aztán a hátsónál is, ez a probléma megoldhatatlannak bizonyult, a vége felé nagy esőkor állt a csomagtartó aljában a víz, a legmélyebb ponton fúrtam egy vízelvezető lukat. :) Az ajtók ablaki mellett is befolyt a víz amit az ajtókárpitok sajátos egyedi deformációval honoráltak meg. Szép lassan minden kezdett benne leamortizálódni a kaszni viszont a korábbi kezeléseknek köszönhetően nagyon jól bírta. A fényezés is rendszeresen kapott vaxot (emlékszem NDK-s gyártmány 6 Ft volt egy flakonnal!!! :) ) a halála napján is gyönyörű fényes volt! Aztán ahogy múlt az idő a motor is gyengülni kezdett M3-on a Gödöllői dombságon átvezető szakaszt egyre nehezebben bírta a tetején mindig köhintett egyet! :) Rejtélyes módon egyre gyakrabban felmelegedett a víz, többször is kipucoltam a hűtőrendszert, de a probléma nem oldódott meg, nagy melegben teljesen kikellett nyitni a fűtéscsapot hogy jobb legyen a hőelvezetés, nagy élvezet volt 35 fokos melegben a 3-as úton két pótos IFA között. :)
Ha sokat városoztam eltömődött a kipufogó, ilyenkor kimentem vele a főútra jól megtoltam neki és figyuztam a tükröt, hogy mikor gyullad be a kipufogóba lerakódott koksz mert ilyenkor elkezdett baromira füstölni, no ilyenkor addig toltam neki míg a füstölés abba nem maradt, egy darabig aztán megint „bika” volt a gép! :)
Aztán egyszer csak eljött a vég! Gyárból hazafele a város közepén 22 éves korában elhunyt a drága, beállt a motor (később kiderült, hogy eltörött a hármas hajtókar). Bratyesz hazahúzta a ház elé. Hoztunk egy súlyos döntést miszerint ebbe már nem invesztálunk, megválunk tőle. Kitettem rá egy papírt, hogy motorhibásan eladó. Nem volt nagy tolongás! :)Tulajdonképpen a négy gumi ért rajta valamit, végül is ha jól emlékszem tán 5000 forintért odaadtam egy szintén Warnyús kollégámnak akinek volt egy lepukkadt kombija, elég sok alkatrészt főleg karosszéria elemeket feltudott használni a Pöfőkéből, jól mutattak a hirtelenzöld elemek a vajszínű wareszon! :))

Hibalista

- Tulajdonképpen minden.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1978
Kényelem (5) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 47000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Első autóm volt. Következő autója? Skoda S120L
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)