Nem tudtam megszeretni
Szöveges ítélet
Rettenet megbízhatatlan volt, minden kis szirszar állandóan tönkrement rajta, főleg a vízszivattyúval volt egyfolytában gondom. A vizet mindig forralta, a kiegyenlítótartályból ilyenkor gejzír tört elő. Állandó gyújtáshibák, egyszer 180 km-ről két hengerrel kellett hazavergődnöm éjszaka, iszonyú benzinszagban. Valami egyszer a vezérlésében is megzakkant, pedig az a kőbalta bonyolultságával vetekszik.
Viszont az nem igaz, hogy nehéz volt sebességet váltani, már amennyiben a váltórudazatnak éppen nem volt baja. A titok a Wartburgnál az, hogy - az elinduláson és hátrameneten kívül - nem szabad kuplungolni váltáskor! Ehhez a szabadonfutót bekapcsolva kell autózni :o) Felfelé: kihúzat, gáz vissza, kuplung nélkül lassan, érzéssel felkapcsol. Vissza: gáz le, ki üresbe, gázfröccs, és visszakapcsol, szintén kuplung nélkül. Így vajsimán, reccsenés nélkül lehet váltani, míg kuplunggal nem!
Ami tetszett, az a tolótető volt, valamint a könnyű kormányzás és a viszonylag jó terepjáróképesség.
Ja, és kb. 60-70-ig elég jól gyorsul.
Hibalista
- Vízszivattyú tömszelence, csapágy, lapátkerék és tengely sorozatban, gyújtótrafók, megszakító, kondi, önindító, váltórudazat, beszakadt gyertyamenet.
Ide hordtam szervizbe
Haverhoz, alkatrészboltja van és autószerelő, ingyen javította, cserében néha helyettesítettem a boltban :o)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Lada 1200 | Következő autója? | Suzuki Ignis 1.3 VVT GC AC |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
