Kedves, bumfordi, szerethető igásló
Szöveges ítélet
A típussal úgy ismerkedtem meg, hogy apám gimnazista koromban vett egy 353W típust. Szerettük benne, hogy nagy, kényelmes, megbízható és egyszerű szerkezet volt. Az első autóm egy Trabant volt, de az a jelentős futásteljesítmény miatt (évente akkoriban cca 50000 km-t is vezettem!) nem bírta az iramot, meg kényelmetlen is volt. Pár év után vettem egy 20 éves, még dinamós limousint, eléggé lerobbant állapotban. Azzal is elmentem közel 200000 k-t. Ezután egy ismerős kiment ausztriába dolgozni, ezért nekem felajánlotta megvételre a nagyon megkímélt 353 W Tourist - azaz kombi autóját. Minden pénzem ráment a vételre, de megérte. Az autó már padlóváltós volt, ami akkoriban ritkaságnak számított. Rengeteg kilométert tettem meg vele. Szervizbe rendszeresen hordtam, de én is rengeteg munkát megcsináltam rajta. Nagyon könnyen szerelhető, motortere szellős, mindenhez hozzá férni. A szabadonfutó miatt a sebességváltó tartó gumibak időnként megadta magát, ezeket közel 3 évente cseréltem. Egy ilyen munka 15 perc alatt megvolt. A rendszeres szervizelést meghálálta, soha nem hagyott cserben. Az akkori időknek megfelelően gyertya, ékszíj, gyújtás alaplap, gumicsövek és természetesen egy hengerfej pakolás mindig volt nálam. Szerencsére csak egyszer kellett menet közben egy hűtőcsövet cserélni, de ez a kocsi kora miatt nem volt nagyon váratlan és 10 perc alatt megvolt. Sajnos az idő eljárt felette (fogyasztás, környezet szennyezés stb.), majd belém jöttek hátulról és a javítás után egy évvel fájó szívvel megváltam tőle. Vettem egy akkor már 8 éves Szamarát, de a mai napig számomra a legkedvesebb autó a WARTBURG, így nagy betűvel!
Ma már egy Toyota Avensist hajtok és a Wari már csak nosztalgikus, szép emlék, Sajnos!
Hibalista
- Vízszivattyú - Sebességváltó tartó gumibak - ebből 3 db - Index kapcsoló - 2 db
Ide hordtam szervizbe
Budapest, Dózsa György úti Wartburg márkaszerviz
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rokon, hivatásos autószerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 186000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 601 Limousin de Lux | Következő autója? | Samara 1,3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
