A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 1.0 Tourist 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Okádék

Szöveges ítélet

Röviden, tömören: ilyen szar autó nincs még egy a földön.
Garantált 15 ezer km-rel, majd 15 évnyi állás után vettük meg, vidékre, nagyfaternak, kíméletes használatra. Öreg autó lévén számítottunk rá, hogy időnként költeni kell majd rá, de arra nem, hogy minden 3-4. út a szerelőhöz fog vezetni... (pedig megvételkor rendbe lett kapva az autó).
Az első néhány problémamentes hét után kezdődtek a bajok. Kezdésnek ott volt a fogyasztás: az istennek sem lehetett 10 liter alá vinni (pedig nagyfater tojással a pedál alatt vezet, én annyira nem, de övé volt az autó), az átlag beállt 12 literre, ami valljuk be, nem igazán baráti egy 1000 ccm-es motortól. A teljesítményét inkább hagyjuk, 100 fölé nem nagyon erőltettük, jobb esetben csak a zajtól nem hallottunk semmit, rosszabbik esetben már a vizet is elkezdte mellé forralni.

Nagyjából az első 2 hónap után jött az első meglepetés, hogy a váltókar egy váltásnál a Budaörsi úton a kezemben maradt, ezzel együtt tönkrement a szabadonfutó is. Öreg autó, lehetnek bajai, itt még nem számítottunk semmi rosszra.
Következő hónapban a komplett kuplungszerkezet cseréje következett, majd rá 2 hónapra jött az első kellemetlen meglepetés: egy erdélyi út során, egy elég komoly emelkedő közepén a drágaság felforralta a vizet, s onnan se előre, se hátra. Szerszámok híján egy kinti ismerős szerelő tákolta össze annyira, hogy hazáig el lehessen vele vergődni... a vízforralást hűtőcsere után is folytatta, innentől fogva nem lehetett szerszámkészlet nélkül útnak indulni vele se rövidebb, se hosszabb útra, ugyanis a vízforralás konkrét okára senki sem tudott rájönni, hol rövidebb, hol hosszabb ideig megszűnt a probléma, de soha nem véglegesen...

Következő vicces játéka a "hol beindul, hol nem" c. produkció volt, amin az autó vélhetően jól szórakozhatott, én kevésbé, ezen egy generátorfelújítás segített.

Ezután 2-3 problémamentes hónap következett, majd egy balatoni útról hazatérve a 6-os út közepén leszakadt a kipufogó, amin sikerült is áthajtani. Komplett csere következett.

Ezután eljött a műszaki ideje, egy újabb feketeleves: a lakatoláson túl az első-hátsó futómű KOMPLETT cseréje jött (ekkor volt 40000 km a kocsiban...), szilentekkel, gömbfejekkel, mindennel együtt, majd műszaki után egy héttel tönkrement a csomagtartó zárja, ezt folytatva ismét egy 3 hónapos vízforralásos korszak következett, hengerfejes lett a drágaság.
Természetesen a fogyasztás továbbra is maradt 12 liter körül, egy alkalommal alaposan megpakolva sikerült tekintélyes 16,5 (!) litert elpusztítania. A 3. évben más, megfelelőbb hőfokú gyertyák segítségével sikerült 8-8,5 literre levinni a fogyasztását.

Itt már nagyon kezdett betelni a pohár, egyre kevesebbszer került elő ez a rom (jó ha 2 havonta 2-3 alkalommal), de meglepetéssel még így is elő tudott állni: egy 30 perces bevásárlás után minden folyadékot, ami volt benne, sikeresen kiengedett a madaras Teszkó parkolójában, haver vontatott el a legközelebbi szerelőhöz.

Szerintem nem érdemes folytatni. Az utolsó 3 évet a hátsó udvarban töltötte, majd ment a bontóba. Életem legszebb napja volt.

Jó tulajdonsága nem volt, mert hiába volt baszott nagy csomagtartója, ha ezt ki szerettük volna használni, 10-ből 8x egészen biztosan felforrt a vize.

Az autóipar legnagyobb tévedése.

Hibalista

- Minden, amit el lehet képzelni. Komplett első-hátsó futómű csere 40000 km után.... röhej... gyertyákat rendszeresen kiköpte, szabadonfutó, váltókar a kezemben maradt, vizet többször felforralta mint ahányszor nem (mindig más okból), generátor, kipufogó, kuplung kompletten... hadd ne folytassam.

Ide hordtam szervizbe

mindenhová, de szarból nem lehet várat építeni

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1983
Kényelem (5) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 37000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Ford Escort Következő autója? Suzuki Ignis 1.3 GC AC
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)