Okádék
Szöveges ítélet
Röviden, tömören: ilyen szar autó nincs még egy a földön.
Garantált 15 ezer km-rel, majd 15 évnyi állás után vettük meg, vidékre, nagyfaternak, kíméletes használatra. Öreg autó lévén számítottunk rá, hogy időnként költeni kell majd rá, de arra nem, hogy minden 3-4. út a szerelőhöz fog vezetni... (pedig megvételkor rendbe lett kapva az autó).
Az első néhány problémamentes hét után kezdődtek a bajok. Kezdésnek ott volt a fogyasztás: az istennek sem lehetett 10 liter alá vinni (pedig nagyfater tojással a pedál alatt vezet, én annyira nem, de övé volt az autó), az átlag beállt 12 literre, ami valljuk be, nem igazán baráti egy 1000 ccm-es motortól. A teljesítményét inkább hagyjuk, 100 fölé nem nagyon erőltettük, jobb esetben csak a zajtól nem hallottunk semmit, rosszabbik esetben már a vizet is elkezdte mellé forralni.
Nagyjából az első 2 hónap után jött az első meglepetés, hogy a váltókar egy váltásnál a Budaörsi úton a kezemben maradt, ezzel együtt tönkrement a szabadonfutó is. Öreg autó, lehetnek bajai, itt még nem számítottunk semmi rosszra.
Következő hónapban a komplett kuplungszerkezet cseréje következett, majd rá 2 hónapra jött az első kellemetlen meglepetés: egy erdélyi út során, egy elég komoly emelkedő közepén a drágaság felforralta a vizet, s onnan se előre, se hátra. Szerszámok híján egy kinti ismerős szerelő tákolta össze annyira, hogy hazáig el lehessen vele vergődni... a vízforralást hűtőcsere után is folytatta, innentől fogva nem lehetett szerszámkészlet nélkül útnak indulni vele se rövidebb, se hosszabb útra, ugyanis a vízforralás konkrét okára senki sem tudott rájönni, hol rövidebb, hol hosszabb ideig megszűnt a probléma, de soha nem véglegesen...
Következő vicces játéka a "hol beindul, hol nem" c. produkció volt, amin az autó vélhetően jól szórakozhatott, én kevésbé, ezen egy generátorfelújítás segített.
Ezután 2-3 problémamentes hónap következett, majd egy balatoni útról hazatérve a 6-os út közepén leszakadt a kipufogó, amin sikerült is áthajtani. Komplett csere következett.
Ezután eljött a műszaki ideje, egy újabb feketeleves: a lakatoláson túl az első-hátsó futómű KOMPLETT cseréje jött (ekkor volt 40000 km a kocsiban...), szilentekkel, gömbfejekkel, mindennel együtt, majd műszaki után egy héttel tönkrement a csomagtartó zárja, ezt folytatva ismét egy 3 hónapos vízforralásos korszak következett, hengerfejes lett a drágaság.
Természetesen a fogyasztás továbbra is maradt 12 liter körül, egy alkalommal alaposan megpakolva sikerült tekintélyes 16,5 (!) litert elpusztítania. A 3. évben más, megfelelőbb hőfokú gyertyák segítségével sikerült 8-8,5 literre levinni a fogyasztását.
Itt már nagyon kezdett betelni a pohár, egyre kevesebbszer került elő ez a rom (jó ha 2 havonta 2-3 alkalommal), de meglepetéssel még így is elő tudott állni: egy 30 perces bevásárlás után minden folyadékot, ami volt benne, sikeresen kiengedett a madaras Teszkó parkolójában, haver vontatott el a legközelebbi szerelőhöz.
Szerintem nem érdemes folytatni. Az utolsó 3 évet a hátsó udvarban töltötte, majd ment a bontóba. Életem legszebb napja volt.
Jó tulajdonsága nem volt, mert hiába volt baszott nagy csomagtartója, ha ezt ki szerettük volna használni, 10-ből 8x egészen biztosan felforrt a vize.
Az autóipar legnagyobb tévedése.
Hibalista
- Minden, amit el lehet képzelni. Komplett első-hátsó futómű csere 40000 km után.... röhej... gyertyákat rendszeresen kiköpte, szabadonfutó, váltókar a kezemben maradt, vizet többször felforralta mint ahányszor nem (mindig más okból), generátor, kipufogó, kuplung kompletten... hadd ne folytassam.
Ide hordtam szervizbe
mindenhová, de szarból nem lehet várat építeni
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Ford Escort | Következő autója? | Suzuki Ignis 1.3 GC AC |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
