Hálás rallyautó
Szöveges ítélet
Amikor vettem még egybe volt. frutti 10000 ft-ba került és a saját lábán hazajött (kb:500m). Az utcánk elején van egy domb, nekimentünk kettesbe de az már az alján látszodott h.kevés lesz, tehát egyes ,,,, recccs,,, szól a váltó, de bevette, aztán padló. Mikor a domb tetejéhez közeledtünk, én már ki akartam ugrani h. megtolom de mondta a volt gazdi h. fel kell menjen... fel is ment.
Aznap még lemostam kívül-belül és kihajigáltam belöle vagy egy fél életnyi összehordott lomot, amivel a volt gazdi megajándékozott. volt ott minden: a müszerfal tetején van gyárilag egy bevonatos púrhab léc,,, hogy azalatt mi minden volt... 6db lakáskulcs ,vagy 150 ft-nyi 10 és 20 filléres, meg még sokminden. Csomagtartot felnyitva megcsapott egy oszlásnak indult egérmaradvány büze. volt benne vagy kétvödörnyi kukoricacsutka és tüzifa. mikor kipakoltam eljött ez ideje hogy kiszedjem a csomikárpitot... kiszedtem, kár volt mert az tartotta egyben a csomi fenekét. na mindeggy. hál istennek belül ki volt kasztnizva és még a fékbetétek is tökujjak voltak. A gumik: gyári pneumant persze azok is tökujjak(a potkerék még szörös volt) ráadásul diagonálok,,,király! Na nézzük azt a motort - szol a fater - rola annyit kell tudni: hogyha bepöccent , akkor képes volt kiszedni a trabibol a motort gyujtásbeállítás miatt....(ment is a kis trabi mint az állat)- aztán elkezdte berhelni a warcsit, én közbe figyelmesen hallgattam amint mondja h. mennyivel komolyabb ez mint a trabi volt - tudni kell h. egy dizel egyes golfunk van és faternak már nagyon elege van a kétütemüekböl - fater elkészült a hangolással aztán rajt. akadt a gázbowden és a fordulat nagyon nehezen akart visszaesni , viszont annál könnyebben felvette a fordulatot a jó beállítás miatt.(szükséges szerszámok egy profi megszakítobeállitáshoz:hézagmérö 0.4mm, indikátoróra 3.58mm felsö holtpont elött, egy mutatós multiméter és egy csavarhúzó meg gyertyakulcs) azt követöen kimentünk az utcára(no forgalmi), le az említett dombon, majd fel a hegyre, én nyolcadikos voltam és még nem ültem erös autoba, és még nem is gondoltam hogy a warnyú erös kocsi(gondoltuk, mi az??!! wartburg??!! , nem fog ugy menni... DEHOGYNEM!! nem hittünk a z érzékszerveinknek ugy ment. beváltott a fater nyugisan kettesbe, aztán felengedte a kuplungot és adott egy kis gázt. szépen 20-at mutat az a rémpontatlan óra. majd padló. VAZZEG! a wartyu kettesbe puszta gázra (enyhén száraz földuton) CSAK GÁZRA! Ugy elkezdett kaparni! az óra 20rol 70 re felszaladt 2 sec alatt. és közbe persze végig kapart. csak úgy ragadtunk az ülésbe! igy hálálja meg a warnyu a törödést! majd váltani kellett 3 ba és ekkor gondba lettünk nincs hármas és a motor pedig irdatlanul bőg (a wartyu kettesbe 70-nél vagy 7500at fordul) na! vedd már be! bevette (az egyest) ekkor jött a a várva várt motorfék: majdnem kifejeltük a szélvédőt, a motor fordulatszáma egy pillanatra (amig ki nem lett nyomva a kuplung) megugrott vagy 10000-re. és Túléltete! És mi is! mikor viselné ezt el egy akármien négyütemü? soha! ezt csak kéütemüvel lehet eljátszani. aztán autókáztunk még egy kicsit és mentunk haza. és persze jött az az ominózus domb ráfordultunk egyesbe majd az autó rogtön könyörgött a kettesért hát fater lökte a kettest de nem vette be(késöbb rendberaktam a váltóját,most 1 újjal megy minden és pontosan lehet kapcsolni, nem recseg nem ropog) a potya gázfröccsre amit a fater szinte a levegöbe nyomott a motor megint felpörgött a csillagokig, és ekkor meglett a kettes, de addigra a kocsi lelassult, és ekkor fater reflexböl padlot nyomott és leugrott a kuplungrol. lényeg: másnapra a haverok szagot fogtak h. van kocsim és megy is tehát eljöttek, én meg pelyhedző bajusszal mutogattam a dombon keletkezett 2db legalább 20m hosszú gumicsíkot amit este a faterral müveltünk. na szóval megtetszett a varnyu és nekiláttam átalakítani szöcskének(a képek mutatják hogy meddig jutottam ezzel az elhatározással) ez lassan négy éve és még mindig változatlanul megy a gép. 9 sec és bennevagyunk a százba, a vége 150 körül lehet. hangompításrol annyit hogy: egy Wartburgot vagy egy trabit uramboccsá egy barkast hegyezni szeretnénk, akkor csak az elsö dobot szabad meghagyni, nagyon fasza hangjuk lessz (különosen a barkasnak, olyan mint egy repedt crossmotor) egy lényeg van: valameddig vezessük hátra a csövet, és a hátsó kerék ELÖTT dugjuk ki! anyira sport lessz a hangja mint egy versenyautóé. fontos ez mert igy nem is füstöl ,,,Egyáltalán Nem!!!!,,,,, a keverék 1:40 legyen és a lehetö legjobban vegyük vissza a szintet a porlasztóba igy nem is zabál sokat. csak 6 liter körül . mostmár szegényen ki kéne cserélni a kormánygömbcsuklokat. mert megérdemli. lehet utána még jobban fog menni. ezeknek a gépeknek lelkük van akár egy embernek. Szokták is mondani: amilyen az aggyonisten olyan a fogaggyisten.... tehát akinek cvájtákt automobilja van és trehány az ne csodálkozzon ha a kocsi szarbahagyja...
Hibalista
- kevés és minden könnyen javítható.
Ide hordtam szervizbe
fater (az elején)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ilyet veszek csak azt már forgalmival :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
