Guruló "hintaágy" az NDK-ból
Szöveges ítélet
Én nagyon szeretem ezt az autót, nem hiszem, hogy valaha megválnék t?le. Igazából rosszat nem tudok rá mondani, a kényelme a mai drága autókét is felülmúlja, a nagy, puha ülések, és a kellemesen lágy rugózás kényelmes utazást biztosítanak. A kormányzás könny?, a kormányváltó (amíg avatatlan kezekbe nem kerül) könnyen és pontosan kapcsolható. A motor 1000 ccm kategóriában meglep?en jól gyorsul, a szabadonfutó kihasználásával nagyon kedvez? fogyasztást lehet elérni (akár 7,0 L-t is 100 km-en). Az utastér 5 személy részére is kényelmes (nincs kardán alagút), a csomagtér pedig hatalmas rakteret biztosít. A karosszéria formája a ´70-es évek szögletesebb formavilágát idézi, a sok krómozott elem tetszet?ssé teszi az autót, ma már sajnos természetes, hogy ezek helyett drága pénzért egy halom m?anyagot kapunk.A Wartburg egyetlen hátránya, a környezetszennyez? károsanyag kibocsájtása, amit szintetikus 2T motorolaj használatával némileg csökkenteni lehet, és a kissebb súrlódások miatt jelent?s fogyasztáscsökkenést lehet vele elérni. Mindemellett jelent?sen növeli a motor élettartamát. A hamarosan kötelez? katalizátor miatt a kétütem? autókat már csak hobbiautónak érdemes tartani, a méregdrága katalizátor beszerelése ugyanis id? el?tt tönkreteszi a motort, megnöveli a fogyasztást, az élettertama pedig nagyon rövid, ugyanis az els? gyújtáshiba következtében a katalizátor teljesen tönkremegy. De amíg "jól" m?ködik, addig is csak kb. 3-4%-kal csökken a károsanyag kibocsájtás. Szóval sajnálatos, hogy hozzá nem ért?, rosszindulatú emberek döntenek ezeknek a sokak által kedvelt autóknak, és ezzel együtt sok kispénz? embernek a sorsáról is. De bízom benne, hogy velem együtt még sok Wartburg rajongónak köszönhet?en nem fognak végleg elt?nni ezek az egykor megbecsült, sok embert kiszolgált NDK-s autók. A képen látszik, hogy az autó ma is újszerű állapotban van.
Hibalista
- Gyújtás alaplap, kuplung kinyomó szerkezet, f?fékhenger (az évekig való állás miatt).
Ide hordtam szervizbe
Nem szívesen hordom szerel?höz, mert nem nagyon vállalják már sehol, ha mégis, akkor csak ímmel-ámmal kelletlenül foglalkoznak vele, talán a silány alkatrészellátás miatt. Inkább magam javítom, én legalább szívesen foglalkozok vele.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 353 W | Következő autója? | Wartburg 353 S TT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |