Ezzel mentem el?ször fának
Szöveges ítélet
Mid?n az els? autómat, Büszkét 3 napos jogsival sikerült megkorcsolyáztatni a jégpáncélon, hamar beszerzésre került egy csodálatos kombi Warnyú. A fényezés isteni volt, a gumisz?nyeget csak 1x mertem felemelni, aztán csak próbáltam nem arra gondolni, hogy mikor járok úgy, mint Frédi és Béni. A váltóban lev? kis szar biciklipedálék rendszeres cserére szorult, de a hátramenet még így sem volt mindig elérhet? szolgáltatás.
Egész 2 hétig bírta a jószág. 1 hónapon belül 2. alkalommal is sikerült óriási rutinommal rásatuznom a jégpáncélra, mert valami madár egy kóbor kutyát kergetett éppen kifelé a kertjéb?l, a kutya meg persze kiugrott az útra. 40-nel bele a fába, 2 piruett, csomagtartóajtó felcsapódik, szánkó csomiból elszállt vagy 20m-re. A térdemet kuu...tyául beb@sztam a keszty?tartóba, a verdáról letört a gyújtáselosztó, meg az alváz kapott egy kicsit el?l. A madárnak nem volt lakásbiztosítása, pedig az kifizette volna, ha elismeri a felel?sségét, de lesz@rtuk. Olcsóért megcsinálták, és újra támadtunk vele.
Ami idegesített, az a tipikus kmóra doboza és a m?szerfal találkozásánál lév? törés. Élelmesebbje szilikonnal vagy palmatexxel kinyomta, én lusta voltam rá, így maradt a idegesít? zörgés, amit még a lemezhang sem tudott elnyomni.
Igazi Offroad autó - földúton ment ez 75-t is csak az egyik huppanásnál a hátsó ülés leesett a padlólemezre, mert ilyen kis retesz tartotta, mint a bringák ülését. M7-esen csúcssebesség 140 (2 hengerrel 110). Ez is csak 1x sikerült. Trabant és Warnyú amúgyis különösen rapszódikusak a maximális sebességükben.
Motorja szinte elny?hetetlen, de a váltó (nem a padlóváltós változat) gagyi a Trabant kifinomult Kilincs-tronic megoldásához képest(és mellesleg pont ellentétesen vannak a sebességek jó NDK logika alapján)
Belülr?l hihetetlenül tágas, f?leg a kombi. Faerezet mintás matrica végig az oldalára és máris mintha most gurultunk volna ki a Dallasból vagy a Petroccelib?l. Nemis értem miért nem Avant néven nyomták anno az ´új´ kombi VWartburgot.
Hangja: Az átlag botfülüeknek biztos szörny?nek tünhet, pedig nem az. Csak az igazán hozzáért?k tudják, hogy micsoda mennyei muzsika.
Központi zár: bármelyik Trabant-Wartburg kulcs nyitja-indítja a másikat 90%ban.
Még1 érdekesség: Ki-,bekapcsolható szabadonfutó.
Presztizs: félévig volt meg, rövidebb ideig, mint bármi más, mégis utána még sokáig én voltam a ´wartburgos´.
Hibalista
- Az a biciklipedál-ék a váltórúdban vagy miben. De az rendszeresen. S?r?bben, mint a magyar BMX-en vagy kemping bringán.
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mitsubishi Tredia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
