Életem legjobb befektetése
Szöveges ítélet
Általában én magam szereltem, no meg Józsika, az autószerelő haverom.
A Wartburgomat 1979-be gyártották.
Amikor kiváló állapotban 3-dik tulajdonosként megvettem, akkor atomjaira szedtem.
Szó szerint TELJESEN szétszedtem minden részét. Ami kopó alkatrész volt, azt lecseréltem
a legjobb minőségű alkatrészekre. Amit lehetett, azt megjavítottam, amit nem, azt lecseréltem.
Át lett festve az egész. De nem csk úgy, hanem szétszerelve. Matt festés, polírozva ( libafos-zöld)
Nagyon szép lett. A kerekek fölé egy hajlított alumínium-lemezt tettem, ogy ne rozsdásodjon.
Persze előtte alváz-, és karosszériavédővel lett lekezelve. A fékeket tárcsafékekre cseréltem le.
Megtoldottuk az első lengőkart, és így jobb lett a stabilitás.
Az egyész kocsiszekrény magasabban van; új rugók, sport lengőkar.
Az egész kipufogórendszer cserélve lett egy én és a szerelőm által fabrikált kipuffra.
( Le is van krómozva, úgyhogy csillog, mint a Salamon töke)
A motor átesett első fúrásán 1140 ccm-re. A hűtő cserélve lett zárt rendszerűre. A hűtő mellet levő henger túlhűtött lett,
de az előgyújtás állítása csodákat tett.
Sport légszűrőt szereltem be a karburátorba. Fordulatszám-függő gyújtásszabályozozás, légellátás növelése,
beömlő polírozása, a fogyasztás növelése 12 literre 100 kilométeren.
A fogaskerekek cseréje:
itt látható, hogy egy-egy sebesség meddig bírja:
1- 0-40
2- -70
3- -120
4- -170---végsebesség
Ez talán egy kicsit durvának tűnik, de úgy gyorsul, mint az állat. Ha csak kicsit lépek is a gázra, már
ugrik. A Suzukimnál, ami volt, 100x jobban megy a Wartbug! Magas fordulaton nagyon füstöl. Semmi baja nincs havonta karbantartom, azóta soha nem szokott baja lenni.
Pöcre indul, nem akad a váltó, egyszóval semmi.
A műszerfal cserélve van igazi tölgyfa deszkára ( méretre vágva). Az autó nem lehetett veterán,
mert nem eredetik az alkatrészek, de engem nem érdekel. Az autót 180.000-ért vettem, és több,
mint 500.000-et költöttem rá. Életem legjobb befektetése volt.
Ha beülne valaki, egy kis szellőt érezne a szocializmusból. Egy nosztalgiaszellőt. Érezné,
hogy ezt az autót még 30 év után is szeretik, és mintha az idő semmin se fogna.
A valódi értéket sohasem az aranybányákban kell keresni, hanem csak ki kell nyitnunk a szemünket,
amivel nem nézni kell, hanem látni.
Hibalista
- Nem tudom
Ide hordtam szervizbe
Otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
