Egy Wartburg rövid második élete
Szöveges ítélet
Ott kezd?dik a történet, hogy a Wartburgom el?tt már két éve volt egy Barkasom amir?l már közzé is tettem az ítéletem itt. A Barkast egy imser?st?l kaptuk. Egyszer mondta, hogy van nála egy rossz Wartburg is. De apukám azt már nem engedte (mert ugye kb 3 hónapja vagyok nagykorú), "elég egy szemét a háznál" címszó alatt. Nem is hoztam el. Mindaddig, amíg az egyre növekv? kelet-német autók iránt érzett szeretetem, de inkább imádatom el nem uralkodott rajtam. Úgy döntöttem, hogyha egyedül a hátamon is, de hazahozom. Pontosabban nagymamámékhoz, mert ?k nem ellenezték a kocsi ideiglenes elhelyezését ott náluk. Tehát elmentem ismer?shöz, mondta, hogy nyugodtan vigyem el, ?k csak örülnének neki. Elmentem megnézni, egy pumpával az oldalamon (mellesleg pórul jártam vele, mert biciklivel mentem, és a pumpa beakadt az els? kerekembe, és fejreálltam, ami természetesen nem tántorított el a Wartburg-látogatástól) azzal számolva, hogy a megmaradt gumijai is tök laposak. Tudni kell a történethez, hogy a Wartburg kb. 5 teljes évet állt ott, egyhelyben, hóban, fagyban, es?ben. Mikor megláttam... Elállt a lélegzet belegondolván abba a tudatba, hogy ez az enyém lehet hamarosan. Fémrácsos elej?, krómos lökhárító, két házilag felszerelt ködlámpa, amir?l a legel?ször terveztem el, hogy els? dolgom annak kukába tétele. Mind a négy gumija megvolt. Persze teljesen laposak. Kis gyönyörködés még, és mehet a pumpa! Bal els?, 2 Bar, 2,2 és szétrobbant a gumi. Örültem. És felhagytam a pumpálással. Beültem. Egy nem tudom mihez - de mindenféleképp kelet-német autó bels?höz - fogható illat ütötte meg orrom, kissé édeskés, régies, fura gondolatokat kelt? illat. Kormányváltó állítgatása volt az els? mozdulatom. Hmm...egész jó. Motorteret is megvizsgáltam, hiányzott az önindító, benyapumpa, és egyéb apró alkatrészek. De nekem több se kellett. Pár napon belül lerendeztem egy másik - autóment? kocsival rendelkez? - ismer?sömmel az elhozatalt, szerencsére mindössze egy pofa sörért. Ett?l kezdve minden nap szereltem rajta valamit. Els?dleges célom mindig az, hogy beindítsam, és menjek egy kört vele. Fékje egyáltalán nem m?ködött. A kaszni er?sen korrodált volt, de ez sem zavart annyira. Egy gyönyör? napon délel?tt a gyújtásbeállítást követ?en, 5 év elteltével felmordult a kétütem! Hatalmas füst - a felhalmozódott olaj miatt a tartályban, kein alapjárat, de MEGY! Azon nyomban ki kellett próbálnom. Ment egész szépen, bár vért izzadtam a félelemt?l hogy leszakad a motor vagy mit tudom én. És megtettem vele az els? lépéseket. Ha valami boldogságot jelent nekem az életben, akkor ezek mindig azok.
Sajnos nem sokáig fért el mamáméknál sem, tehát egy (nem igazi) megoldás maradt - MÉH, Csongrád megyei Melléktermék és Hulladékgyûjtõ Vállalat. A pár hónapban amíg nálam volt, gazdagnak éreztem magam. Örömmel töltött el, hogy birtokolhattam erre a kis id?re egy Wartburgot. Most csinálom a jogsit, nehéz lesz beadagolnom még szüleimnek, hogy Wartit akarok venni...
(A kép(ek)en a német rendszámot én raktam fel - irónia)
Hibalista
- Hát...egyszer?bb, ha a jó alkatrészeit sorolom fel.
Ide hordtam szervizbe
H. Viktorhoz személyesen...hé, dehát az én vagyok :-)
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Wartburg 353W - ugyanilyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
