A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 1000S 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Egy kocka a berlini falból!

Szöveges ítélet

Sziasztok,már jónéhány tipusról írtam,persze azokról melyeket jól ismerek és folyamatosan használtam legalább 10 ezer Km-ig.Amúgy autószerelő vagyok, és ez a Wartburg céges autóként funkcionált, ezzel hoztuk-vittük az alkatrészeket,a főnök meg ezzel járt ki a tóra horgászni, igazából erre vette, hisz volt rajt két év műszaki.Ez már több mint 5 éve volt, úgyhogy a Wari-combi már az autók menyországában van.Na de a tipusról.Egyszerű konstrukció,már akkor sem volt egy technikai csoda mikor az elsők kigurultak a gyárkapun.Ez 1965-ben volt, a 311-es ,,pupos-Warburgot váltotta le, majdnem ugyanazzal a műszaki tartalommal csak szögletes ,,kockaformában".A tipus konstrukciója egészen a DKW-s időkig vezethető vissza,de alapjaiban 1953-ig.Ekkor alapult meg a Kelet-Német Wartburg-gyár, mely az IFA-Kombinat része,vagyis a szocialista NDK autó-motor iparát összefoglaló állami társulás neve volt.Na de,a jellemzés:a kasztni nagy tágas főleg a combi ezért vette a főnök,stabil alvázas szerkezet nem önhordó mint manapság minden autó.De ez a kutyát nem érdekelné ha nem ázna be mindenhol,és idősebb emberkéktől tudom ujkorában is hajlamos volt erre,persze ennyire nem hisz a tömítések azért újak voltak.Légellenállási tényezője olyan mint egy ruhásszekrénynek nemigazából a takarékos fogyasztást segíti elő.De a motor sem partner ehhez alapban 10-12L/100Km a normálya.Mit mondjak róla leggyengébb pontja a gyújtási rendszere mindig valami van vele,vagy a megszakító hézag ment el, vagy a megszakító kalapács-üllő égett be, esetleg az alaplap rögzítés lazult fel és elálítódott az előgyújtás.Nekünk ez két szerszám meg három perc aztán hajts...Közben a víz melegedik főleg nyáron esetleg a termosztát nem zár vissza ilyenkor meg mindig hideg a motor, persze ezt télen csinálta amikor az utastérben jó lett volna a meleg levegő befúvás,dehát istenkém ez ilyen...A sebességváltó némi érzéket kíván meg,és a tengely-kapcsoló (kuplung), is.Hamar lelehet égetni a kuplungot,a sportos vezetést nemszereti a rugatást meg egyszerüen nem viseli el,tönkremegy!A menetteljesítmény ugye kétütemű,a maga idelyében fürge autónak számított,szerintem ugrik úgy mint egy Lada 1.2-es pedig 200 ccm-el kisebb a motor és csak három henger!Bár 110Km/h fölött nemszeretett, a Lada meg utazóban kényelmesen vitte a 120Km/h -t.Nem gyorsabb,csak 80-ig fürgébb.A futómű katasztrófális magas a felépítmény ráadásul a németek lágyra hangolták a rugókat,amitől az egész olyan mint egy limbó-hintó.A fék inkább csak ,,lassító berendezés" de nem száguldunk Wartburgal ezért a célnak ,,megfelel".A kormány szervó hiányában nehézkes,de engem nem ez zavart igazán olyan a fordulási köre mint egy Ifának, igaz honfitársak és távoli rokonok.Az ajtók és minden karosszéria elem kong idegesítő ez. Az oka hogy gyárilag kispórolták a lemezmerevítést belőle, így olyan pl: a csomagtér tető mint egy membrán, becsukják és rezeg (rezonál).Alapjaiba véve a maga korában valahogy még elfogadható volt,de a harmadik évezredben egy kicsit nószensz,nincs már helye az utakon.Jó arra hogy horgászni-vadászni, erdőre járni, esetleg egy fiatal srácnak fél évig gyakorolni ismerkedni a vezetéssel és forgalommal mert igazából ebben már anyagi kárt tenni nemlehet,25-30 ezerért már műszaki vizsgásat adnak.Nem leszóltam ezt a tipust csak jellemeztem,és akkor jó egy jellemzés ha a valóságot írja!Akkor üdv mindenkinek,szevasztok!...

Hibalista

- Jópár dolog elromlott,de anyagi vonzata nem vészes.

Ide hordtam szervizbe

Autószerelők vagyunk, ennyi!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1983
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)