Egy kocka a berlini falból!
Szöveges ítélet
Sziasztok,már jónéhány tipusról írtam,persze azokról melyeket jól ismerek és folyamatosan használtam legalább 10 ezer Km-ig.Amúgy autószerelő vagyok, és ez a Wartburg céges autóként funkcionált, ezzel hoztuk-vittük az alkatrészeket,a főnök meg ezzel járt ki a tóra horgászni, igazából erre vette, hisz volt rajt két év műszaki.Ez már több mint 5 éve volt, úgyhogy a Wari-combi már az autók menyországában van.Na de a tipusról.Egyszerű konstrukció,már akkor sem volt egy technikai csoda mikor az elsők kigurultak a gyárkapun.Ez 1965-ben volt, a 311-es ,,pupos-Warburgot váltotta le, majdnem ugyanazzal a műszaki tartalommal csak szögletes ,,kockaformában".A tipus konstrukciója egészen a DKW-s időkig vezethető vissza,de alapjaiban 1953-ig.Ekkor alapult meg a Kelet-Német Wartburg-gyár, mely az IFA-Kombinat része,vagyis a szocialista NDK autó-motor iparát összefoglaló állami társulás neve volt.Na de,a jellemzés:a kasztni nagy tágas főleg a combi ezért vette a főnök,stabil alvázas szerkezet nem önhordó mint manapság minden autó.De ez a kutyát nem érdekelné ha nem ázna be mindenhol,és idősebb emberkéktől tudom ujkorában is hajlamos volt erre,persze ennyire nem hisz a tömítések azért újak voltak.Légellenállási tényezője olyan mint egy ruhásszekrénynek nemigazából a takarékos fogyasztást segíti elő.De a motor sem partner ehhez alapban 10-12L/100Km a normálya.Mit mondjak róla leggyengébb pontja a gyújtási rendszere mindig valami van vele,vagy a megszakító hézag ment el, vagy a megszakító kalapács-üllő égett be, esetleg az alaplap rögzítés lazult fel és elálítódott az előgyújtás.Nekünk ez két szerszám meg három perc aztán hajts...Közben a víz melegedik főleg nyáron esetleg a termosztát nem zár vissza ilyenkor meg mindig hideg a motor, persze ezt télen csinálta amikor az utastérben jó lett volna a meleg levegő befúvás,dehát istenkém ez ilyen...A sebességváltó némi érzéket kíván meg,és a tengely-kapcsoló (kuplung), is.Hamar lelehet égetni a kuplungot,a sportos vezetést nemszereti a rugatást meg egyszerüen nem viseli el,tönkremegy!A menetteljesítmény ugye kétütemű,a maga idelyében fürge autónak számított,szerintem ugrik úgy mint egy Lada 1.2-es pedig 200 ccm-el kisebb a motor és csak három henger!Bár 110Km/h fölött nemszeretett, a Lada meg utazóban kényelmesen vitte a 120Km/h -t.Nem gyorsabb,csak 80-ig fürgébb.A futómű katasztrófális magas a felépítmény ráadásul a németek lágyra hangolták a rugókat,amitől az egész olyan mint egy limbó-hintó.A fék inkább csak ,,lassító berendezés" de nem száguldunk Wartburgal ezért a célnak ,,megfelel".A kormány szervó hiányában nehézkes,de engem nem ez zavart igazán olyan a fordulási köre mint egy Ifának, igaz honfitársak és távoli rokonok.Az ajtók és minden karosszéria elem kong idegesítő ez. Az oka hogy gyárilag kispórolták a lemezmerevítést belőle, így olyan pl: a csomagtér tető mint egy membrán, becsukják és rezeg (rezonál).Alapjaiba véve a maga korában valahogy még elfogadható volt,de a harmadik évezredben egy kicsit nószensz,nincs már helye az utakon.Jó arra hogy horgászni-vadászni, erdőre járni, esetleg egy fiatal srácnak fél évig gyakorolni ismerkedni a vezetéssel és forgalommal mert igazából ebben már anyagi kárt tenni nemlehet,25-30 ezerért már műszaki vizsgásat adnak.Nem leszóltam ezt a tipust csak jellemeztem,és akkor jó egy jellemzés ha a valóságot írja!Akkor üdv mindenkinek,szevasztok!...
Hibalista
- Jópár dolog elromlott,de anyagi vonzata nem vészes.
Ide hordtam szervizbe
Autószerelők vagyunk, ennyi!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
