Az óriás Kombi
Szöveges ítélet
Ez volt a család 3. Wartburgja. A szocialista autók közül szerintem a legmegbizhatóbb a Wartburg volt. Mivel első kerék meghajtású és egyszerű szerelni. A Kombi változatba szinte minden befért, akár 20 koszorú is temetésre. Munkásautónak és családi autónak is kiváló volt. Nagy tetőcsomagtartója, akár 5 méteres csónakot is elvitt. Több nyugat európai több 1000 km-es körutazást, gond nélkül teljesitett, pedig jópár 2000 m feletti hágót is megmászott (viszont lejtőnek beforrósodott a fék és alig lehetett megállni). kidolgozása puritán, de szeretni való kocsi volt. Sajnáltam mikor eladtuk, de utána jöttek a Mazdás idők. Gondolkodok rajta, hogy egy Wartburgra még beruházok, hogy csak legyen, mint veterán autó.
Sokan szidják, szidták a két ütemű kocsikat, de ezeknek a fő erényük az egyszerű szerelhetőség és a megbizhatóság. Egy Wartburggal ma is elmernék indulni egy világ körüli útra, de egy mai számitógépesitett modern kocsival nem igazán, mert, ha azzal lenne gubanc, mondjuk Mongóliában a sivatagban, ott kizárt, hogy kikeresik a hibakódot. Összegezve a Wartburg egy nagyon jó márka volt.
Hibalista
- Nem sok gond volt vele, pedig volt hajtva.
- A fékek az Alpokban nagyon felforrósodtak.
- Néha a gyújtással volt gond, de minden ok volt.
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár, Móri úti szerviz
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Fehérváron, a Gyümölcs utcába
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1000 Tourist (1985) | Következő autója? | Mazda E 2200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
