Az akusztikus sezlon
Szöveges ítélet
A világ legértelmetlenebb autója, ezért szerettem. Minden, a kinézete, a belseje, a teljesítménye, egyszer?en reménytelen, viszont kifejezetten szórakoztató volt.
Meggy?z?désem, hogy az NDK fejleszt?mérnökei és atomtudósai 20 évig gondolkoztak azon, hogyan lehet egy leállított motorú autóból, álló helyzetben is hangokat kicsikarni. Hát sikerült, mert ez a járgány már viszonylag enyhe szélben is kürt?ként m?ködött, és szó szerint feler?sítette a szélzajt. Kikapcsolt motornál is volt hangja. Sokat szórakoztam magamban eme érdekes akusztikai jelenségen.
A tudományos részhez tartozik az is, amilyen kitartóan döngött, ha becsaptam az ajtaját. Vagy 2 percig kongott a bádog, és csak aztán hallgatott el.
A hátsó ülése egyenesen egy kelet-kelet-NDK bútorszalonból származott. Remélem, hogy a designer kapott állami díjat, amiért megalkotta a világ egyetlen, autóba épített sezlonját. Merthogy ez egy igazi szocialista sezlon volt, az a fajta, amit a nagyszül?knél láttunk még régen, és amit már gyerekfejjel is utáltunk, bár jól lehetett ugrálni rajta. Az a domború ív, ahogy gömbölyödött kifelé, azok a reménytelen rugók - ez volt minden id?k legrondább, legnevetségesebb, legszocialistább és egyidej?leg legkényelmesebb hátsó ülése. Annyira szörny? látvány volt, hogy ne is nevezzük sezlonnak: ez egy sezlony volt, és ezzel mindent elmondtam.
A f?tése megint a röhejes kategóriába tartozott. Nem az volt a baj, hogy elég szerényen f?tött, hanem hogy hozzápasszítottak egy sokadik tudományosan kikísérletezett kísér?jelenséget, a párát. A radiátort közvetlenül a szélvéd? elé tették, két, igen ízléses és feltétlen szükséges rács alá. Nem kellett fizikusnak lenni ahhoz, hogy az ember rájöjjön, hogy ha egy csepp es? esett, azonnal ráesett a f?t?szálakra, tehát el?ször elpárolgott, és csak aztán jött a relatív meleg. És hova párolgott? Naná, hogy a szélvéd?re. Nyilván a kor egyik alapkövetelménye, az állandó és fokozott éberség miatt - nehogy má´ elbóbiskoljon a szocialista autós, hadd kelljen dolgoznia is valamit az utazás öröméért.
A csomagtartója hatalmas, ám ostoba volt, tehát a tervez?k ebben sem tértek el az NDK kommunista párt akárhanyadik kongresszusán tudományos igénnyel meghatározott fejlesztési elvekt?l. Ugyanis nem lehetett bele nagy tárgyakat pakolni, lévén iszonyú magas a pereme.
A kormányváltója és a fogyasztásmér?je full extrássá tette.
Soha nem volt még ilyen vicces autóm. Imádtam is!
U.i.: A motorja harmatosan nyújtott, de azért adtam 10-est a teljesítményre, hogy a vartyogó megkapja az ?t megillet? sok-sok pontot.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | Volvo 144 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
