Álom az álomban
Szöveges ítélet
A cím nem a Wartburgra vonatkozik. Azt jelenti, hogy sorozatot indítottam a népítélet rovaton belül. Ha már belefogtam, írok minden gépkocsimról. Természetesen ha valaki be akar azonosítani, akkor sokat kell olvasnia ezt a topicot, mert támpontként csak a megel?z?, és az ezt követ? kocsitípusok szolgálhatnak. Ez az els?.
A kétütem? Wartburg Tivadar névre hallgatott és az apósom tulajdonát képezte. Mivel azonban ? nem nagyon használta, amolyan mindenki lova lett bel?le. Persze csak ha éppen fel volt tankolva. A névválasztás is ennek a következménye. A csodálatos nagynéni cím? tévéfilm veterán autója után szerezte a nevét, pedig akkor még csak hétéves volt. Ekkor vettem én kezelésbe, és bár nem sikerült a filmbeli megtáltosítás (ott ha jól emlékszem egy BMW motor beépítése adta a megoldást) a folyamatos, modjuk úgy hogy heti gyakoriságú karbantartás meghozta az eredményt.
Univerzális célszerszáma a gyertyakulcs volt. Enélkül elindulni veszélyes lett volna, mert a h?t?höz közeles? els? henger valószín?leg túlh?tés miatt mindig beköpte a gyertyát. Kés?bb persze ezt a problémát is megoldottam, ennél a hengernél nagyobb el?gyújtást alkalmaztam, és csak 50-es keverékkel engedtem üzemeltetni. Nagy csata volt, mert a rokonok a b?séges olajozás mellett kardoskodtak.
A gyertyapucoláson kívül csak korróziós károkat kellett elhárítani. Rozsda egyébként mindenhol el?fordult. A kipufogón, a h?t?n, és a karosszéria beázása miatt a padló lemezen, az ajtók alján és a csomagtartóban. Az alvázas kivitelnek köszönhet?en üvegszál er?sítés? m?anyagkittel minden javítható volt rajta. Az alváz élettartamát a gyártó egyébként 80 évre teszi!
Kényelmi szempontból csak a menetzajok érdemeltek kifogást, és ha szállítani kellett valamit, akkor a típus kombi változata el?zte meg.
A menetteljesítményeket tekintve a ladákat 80-as tempóig megel?zte, fölötte pedig el?re engedte ?ket.
Fogyasztása 8,7 literes országúti, és nem mért városi fogyasztásból állt. A telitankos ellen?rz? módszer ugyanis csak a távolsági utakra volt jellemz?, amikor is indulás el?tt a tulaj feltankolta, és a használónak telitartállyal illett visszavinni.
A karbantartás költségeit azért taksáltam ötpontosra, mert ugyan nagyon sok alkatrészt fogyasztott el, de akkoriban nagyon olcsó volt a pótalkatrész. Másrészt éppen ezért ezért hibamegel?z? cserékre is sor került, tehát még olcsóbban is üzemeltethet? lett volna a gép.
És hogy miért követte Wartburg 1.3-as a kétütem?t? Neeem! Nem a márkah?ség volt az oka, hanem a Merkúr vállalat. A Trabant és a Dacia olyan gyorsan megjött volna, hogy nem tudtam volna a vételár másik felét addig összeszedni. A Ladákra ötévet kellett várni, hát maradt a Warnyú.
Hibalista
- Soha nem robbant le, ennek ellenére mindig javítani kellett rajta valamit. Fogalmazhatnék úgy is, hogy városi utakhoz csak tankolni kellett bele, hosszabb utakra azonban fel kellett készíteni.
Ide hordtam szervizbe
Saját munkámat dícsérni szerénytelenség volna.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1975 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Wartburg 1.3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
