A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 limousin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kétütemű betonvasaló

Szöveges ítélet

Az autót 1983-ban vették át szüleim a győri Merkur telepen.
Ettől kezdve szerelőt csak akkor látott, mikor garancia idő alatt a kötelező szervizeket bélyegezték.
Gyakorlatilag minden eleme javítható házilag, kivéve a henerfúrást és a karosszériamunkát, de arra a 24 év alatt nem volt szükség.
A vízpumpát valósággal zabálta, a műanyag futógyűrűs utángyártott vackokat évente cseréltük, az utolsó 4 évet viszont végig bírta egy Gergely-féle szénfutós készlet, ezt ajánlani tudom minden sorstársnak.
Kuplungtárcsát mindig cseréltünk, mikor valami miatt ki kellett venni a motort (pl kinyomócsapágy csere), ezért nem derült ki, mennyit bírna 1 db.
Egyszer állt meg egy kettős hiba miatt: elromlott a hőmérséklet jeladó, és pont akkor lett levegős a hűtőrendszer, így felforrt, és a hengerfejet is eldeformálta.
Hazavontattuk, a hengerfejet síkba marták, tömítéscsere, és ment tovább. Ez volt a legsúlyosabb probléma vele a teljes élettartama alatt.

Az utángyártott alkartészek minősége kritikán aluli, kuplungbowden menetes vége beleér a karosszériába, féltengely gumiharang 1000 km-t bír, utána repedezik, a hűtő gumicsöveket 08 év után cseréltük, az új egy év múlva eldurrant, ezért visszakerültek a régiek.
A szélvédőcsere után lehetetlen volt eltömíteni a vízbefolyást, valahol mindig eresztett.
4 éve került a birtokomba, addig garázsban volt, utána parkolóban, valószínűleg ez is hozzájárult az amortizációhoz.

Összegezve: jó kis gép
Jó autó volt, hatalmas térkínálattal, csomagtérrel, és megszolgálta az árát. Sajnos bontóban végezte, mert már nagyon sokat kellett volna rákölteni a műszakira, aktuálissá vált a karosszériamunka, festés, stb..., és a környezetvédelmi rendelet sem túlzottan kedvező ahhoz, hogy megérte volna a befektetés.

Hibalista

- Kopó alkatrészek cseréje, szélvédőtörés (kavics), hátsó agy csere (gyenge anyag, elhajlott), dugattyúgyűrűcsere 90000-nél, bal első ülés csere (rugótörés miatt), vízpumpa csere rengetegszer (utángyártott csúcsminőség miatt), váltórudazat 2x eltört -> hegesztés, 17 évesen átfényezés, 100000-nél váltócsapágyak cseréje, 110000-nél lengéscsillapító csere, 115000-nél főtengely csere (csörgés megszüntetés), eldurrant hűtő gumicső 1x

Ide hordtam szervizbe

Otthon javítottuk

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (7) Használati időtartam 23 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Lada 21093
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)