A kétütemű betonvasaló
Szöveges ítélet
Az autót 1983-ban vették át szüleim a győri Merkur telepen.
Ettől kezdve szerelőt csak akkor látott, mikor garancia idő alatt a kötelező szervizeket bélyegezték.
Gyakorlatilag minden eleme javítható házilag, kivéve a henerfúrást és a karosszériamunkát, de arra a 24 év alatt nem volt szükség.
A vízpumpát valósággal zabálta, a műanyag futógyűrűs utángyártott vackokat évente cseréltük, az utolsó 4 évet viszont végig bírta egy Gergely-féle szénfutós készlet, ezt ajánlani tudom minden sorstársnak.
Kuplungtárcsát mindig cseréltünk, mikor valami miatt ki kellett venni a motort (pl kinyomócsapágy csere), ezért nem derült ki, mennyit bírna 1 db.
Egyszer állt meg egy kettős hiba miatt: elromlott a hőmérséklet jeladó, és pont akkor lett levegős a hűtőrendszer, így felforrt, és a hengerfejet is eldeformálta.
Hazavontattuk, a hengerfejet síkba marták, tömítéscsere, és ment tovább. Ez volt a legsúlyosabb probléma vele a teljes élettartama alatt.
Az utángyártott alkartészek minősége kritikán aluli, kuplungbowden menetes vége beleér a karosszériába, féltengely gumiharang 1000 km-t bír, utána repedezik, a hűtő gumicsöveket 08 év után cseréltük, az új egy év múlva eldurrant, ezért visszakerültek a régiek.
A szélvédőcsere után lehetetlen volt eltömíteni a vízbefolyást, valahol mindig eresztett.
4 éve került a birtokomba, addig garázsban volt, utána parkolóban, valószínűleg ez is hozzájárult az amortizációhoz.
Összegezve: jó kis gép
Jó autó volt, hatalmas térkínálattal, csomagtérrel, és megszolgálta az árát. Sajnos bontóban végezte, mert már nagyon sokat kellett volna rákölteni a műszakira, aktuálissá vált a karosszériamunka, festés, stb..., és a környezetvédelmi rendelet sem túlzottan kedvező ahhoz, hogy megérte volna a befektetés.
Hibalista
- Kopó alkatrészek cseréje, szélvédőtörés (kavics), hátsó agy csere (gyenge anyag, elhajlott), dugattyúgyűrűcsere 90000-nél, bal első ülés csere (rugótörés miatt), vízpumpa csere rengetegszer (utángyártott csúcsminőség miatt), váltórudazat 2x eltört -> hegesztés, 17 évesen átfényezés, 100000-nél váltócsapágyak cseréje, 110000-nél lengéscsillapító csere, 115000-nél főtengely csere (csörgés megszüntetés), eldurrant hűtő gumicső 1x
Ide hordtam szervizbe
Otthon javítottuk
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 23 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lada 21093 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
