A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 353 W Standard 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A keleti blokk családainak kedvence

Szöveges ítélet

Kisgyermekként egy nagykerek? 312 deLuxe után ültem az els? 353 W deLuxe-ba. Amelyet kés?bb érettségi ajándékként megkaptam édesapámtól. Az els? autóm volt, és még mindig megvan, jelenleg restaurálás alatt áll. Szeretném egykori, 1976-os gyári állapotába visszaállítani.

Jelenlegi autóm egy 1987-es W 353 Standard, amelynek a 3. tulajdonosa vagyok, de a második tulaj csak néhány hónapig és párszáz kilométernyit használta, így tulajdonképpen az autó szempontjából a második GAZDÁJÁNAK vagyok vehet?. Ugyanis az els? tulaj egy id?s bácsi volt, aki új korától garázsban tartotta, szélt?l is óvta, alvázvédette, stb.-stb. Az unokája vette meg t?le a cége számára szaladgáló-autónak 2001-ben, de szerencsére gyorsan szétesett a váltórudazat, így hagyták az udvaron fonnyadni a kocsit. Meg is látszott rajta, mikor megvettem... Több hónapnyi ápolgatás után kezdett autónak kinézni. Külföldi útjainkon több bosszantó aprósággal vétette észre magát, a legcsúnyább húzás részér?l a Donovaly-ban megrepedt m?anyag-alumínium h?t? volt, így azóta egy Skoda 120-as h?t? van benne. Horvátország legdélibb részén a fulladozó motorral birkóztunk, a beteg t?szelep miatt, Prágába elrepült ékszíjtárcsa-anyával, illetve nélküle érkeztünk ... volt egynéhány kalandunk vele...

De határozottan szeretjük a kocsit, mint minden eddigi Wartburgunkat. Kényelmes, megbízható, az út szélén is gatyába lehet rázni, ha szükséges. Kell hozzá egy szerszámos láda, sok villás- meg egyéb kulccsal, kombifogóval, egyebekkel. Meg egy kis táska, sokféle aprósággal: gyertya, megszakító (mióta elektronikus gyújtás van benne, ezek kikerültek a táskából...), ékszíj, AC-membrán és szelepek, T?SZELEP (2), bowdenek... és ennyi. 2004 nyarán 2000 kilométeres német túrát tettünk a Típussal, bár sajna id?hiány miatt Eisenach-ig nem jutottunk el, de ezekb?l kivételesen akkor semmi sem kellett hozzá! Meg is lep?dtem... Sokan félnek külföldre indulni ilyen autóval, merthogy már idehaza sem minden kúton van keverék-benzin. Hát, én mindig, mindenhol találtam 2T-olajat a benzinbe, ha elfogyott az az adag, amit magammal vittem, bár Ausztriában a 20 EUR-os (5000 HUF!!!) ÖMV-olajat szívem szerint kihagytam volna.

Hazai használatban viszont sok rosszat nem tudok rá mondani. Kicsit szereti a benzint, téli id?szakban 10-10.5 liter/100 km az átlag, nyáron a 8.5-9 liter/100 km a reálisan számítható fogyasztás. Én mindig 10-zel számoltam, és sosem csaptam be magam. A Wartburg ilyen, és kész. Világéletében sokat fogyasztott, legalábbis az 1000 (992) köbcentihez képest. Kortársai közül az ilyen motorú autók (pl az 1100-as Golf I., vagy a 100-as Skoda) 750-800 kilogrammok voltak, míg a Wartburg 920. Ma már egy ezres motorú autó közel egy tonna tömeg? is lehet (a sok biztonsági vasalás, meg kényelmi extra miatt), így egy mai kis autót nem ritkán meg lehet lepni egy jól gyorsuló Wartburggal!

Pedig kényelemben sem vall szégyent. A szocialista autók közül csak ennek van sík padlója, kardánbox és alagút nélkül, amely teljes átjárhatóságot biztosít az ülések közt. Fiatal pároknak még el?nyös is, f?leg a kormányváltó miatt! :o) Hatalmas csomagtartó, nagy, puha ülések, könny? kormányzás, sok hely... kényelmes, no! Leginkább ez a nagy el?nye, meg az olcsó fenntarthatóság. Ez az olcsó alkatrészek, és a kis köbcentij? motor miatt gyakorlatilag havi néhány 1000 forintos kiadásokat jelent (a biztosítása 9500 HUF/negyedév, havi szintre bontva 3200 HUF/hó), és azt sem rendszeresen. Ezek még akár egy kisgyermekes család részére is vállalható terhek. Persze az ilyen család inkább a még fellelhet? jó állapotúakból vásároljon egyet maguknak, mert egy "szakadék" példány elég rendesen romba döntheti a költségvetésüket.

Én jó szívvel, bárkinek ajánlani tudom a Wartburgot. Fiataloknak kaland-autó, filléres alaktrészekkel, és hihetetlen "feeling"-gel, családoknak kényelmes családi autó, amelybe a 2 gyerek mellé még egy bernáthegyi kutya is befér, melósoknak az igénytelen, strapabíró öszvér, id?seknek meg a kényelmes, könnyen kezelhet?, szerel?höz nemigen kívánkozó autó lehet a Wartburg.

Csak éppen a katalizátor... A tavalyi EU-csatlakozás el?tt vásárolt autókra 2008 januárjától, az EU-tagság idejében vett autókra meg idén júliustól kell katalizátor. Bár azt még megvárom, míg az els? ember fel is szerelteti önként, meg ki is bír néhány hónapnál többet a kocsin a katalizátor, de sajnos tudomásul kell venni: a nyakára tették a kést a Típusnak. Nagy kár...

Hibalista

- A vízpumpa-csapágyak évente minimum egyszer megzajosodnak, a tömszelence szivárgása, és a csapágyakon átfolyó h?t?folyadék okán, de gyorsan és 2-3 ezer HUF-ból megjavítható hiba. A porlasztó (JIKOV 32 SEDR) t?szelepe s?r?n fennakadt, a legbosszantóbb Dubrovnik-ban volt, 1100 kilométerre Budapestt?l. Váltóval-féltengellyel nemigen volt gondom, a féltengely-gumiharangok szakadtak nagy néha (a bels? harang szakadása után a kihajtás kiszórja a zsírt, és a csillag el tudja koptatni a váltókihajtást!), a rudazat gumielemei fáradtak-puhultak meg, de beállításokkal, illetve pár forintos alkatrészekkel gyógyítható probléma. A motor remekül bírja, 147.000 kilométernél már hallható egy hajtókarcsap hangja, de ezzel még 15-20 ezer kilométert el fog futni. A fékrendszernél többször el?fordult, hogy a 4 dugattyús els? tárcsaféknyereg egyik dugattyúja beragadt, és féloldalasra koptatta a betétet. A h?t?rendszerben a kés?i (1985-1988 közötti) orrh?t?s autóknál oda kell figyelni a h?t?ventillátor elektromos kapcsolójára, mert meg tud sülni rendesen a motor, ha felforralja a h?t?folyadékot.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam gyógyítottam az eddigi 4 példányomat. Könnyen és gyorsan szerelhet?, átgondolt, egyszer? konstrukció.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1987
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 104000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 353 W Következő autója? ... mivel Wartburgot a katalizátor-kötelezettség miatt nem vehetek, így még nem tudom...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)