A drága Klementina
Szöveges ítélet
Klementina volt az első autóm, az egyetem első évének végén vettem 2010-ben. Előttem egy idős nénié volt, aki beszámíttatta egy új Suzukiba, én a zalaegerszegi Suzuki Szántónál vettem. Voltak ugyan vele kisebb nagyobb problémák, de soha nem hagyott cserben. Inkább a kis faramuci problémákból volt sok (például több hónapos rángatás után, rengeteg javítási próbálkozás közepette kiderült, hogy a szívóöntvény tömítése ment tönkre). Sajnos olyan szerelőt én nem találtam, aki minden kis apróságot hajlandó lett volna megcsinálni, de a főbb dolgok rendben voltak. Igyekeztem eredeti állapotában megtartani, típusidegen dolgoktól mentes volt a gép.
Nagyon szerettem, a kétütemű életérzés semmivel nem hasonlítható össze :) FONTOS DOLOG: MÉG MOST 2014-BEN IS LEHET RENDESEN VIZSGÁZTATNI KÉTÜTEMŰEKET KATALIZÁTOR NÉLKÜL IS!!! Az enyémben eredetileg volt katalizátor, mert a nénit valószínűleg bepalizták hogy kell az, de én kiszedtem. Érdemes jó szintetikus olajat használni a kokszosodás elkerülése végett (az indexes Wartburg topicban az ilyenekről sok téma volt). A fogyasztása sem volt vészes, csak városban, mert ott több mint 10 litert is elfogyasztott 100 km-en; országúton viszont 8-ból biztosan elment (pontosan soha nem mértem).
Azért adtam el, mert ki szerettem volna próbálni más szocialista autót is (Moszkvics lett a kiválasztott). Közrejátszott kicsit az is, hogy a kasztni eléggé rozsdásodott (már megvételkor is messze nem volt hibátlan). Végül egy német csóka vette meg felújításra, aki igéretével ellentétben egyáltalán nem jelentkezett miután megérkezett vele saját lábon Németországba. Sajnáltam, de két autót nem tudnék fenntartani, meg rendesen foglalkozni se velük... Ha később lesz pénzem, és "szükség" lesz még egy veterán autóra, akkor akármikor szívesen vennék megint Wartburgot :) De csakis kétüteműt, természetesen, abból is inkább hátulhűtőset ('85 előtti).
Ha valaki egy olyan - napi szinten is kényelmesen használható - szocialista autót szeretne, ami egyszerűen javítható és megbízható, annak csak ajánlani tudom a márkát. Csak a kókány szerelőket kell kerülni, mert abból sok van, és a magyar kisipari utángyártott alkatrészeket.
Hibalista
- Lengéscsillapítók, gyújtótrafó, megszakítók, főfékhenger, fékerőszabályzó, féltengely... Viszont ami egyszer meg lett csinálva, onnantól jó volt.
Ide hordtam szervizbe
a Mester :)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ninausz. Hiába mondják kétütemű specialistáknak őket, amit a Wartburggal alakítottak az szánalmas volt. Meg a hozzáállásuk is, és nem is olcsók. Senkinek nem ajánlom.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 1500/2140 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
