Púpos Wartburg - tíz mázsa múlt
Szöveges ítélet
Kis korom (óvoda) óta megfogott a formája, pedig már akkor is ritka volt. (1983-1986) 90.000 Ft volt a hirdetésben, rendszám nélkül, és nagyon messze volt t?lünk. Kés?bb kiderült, hogy egy másik is van ott, kicsit kevesebbért. Teljesen logikátlannak t?nt két roncs autót megvenni, ami biztosan nem használható még vagy 1-2 évig, és a szállítási ktg. egy harmadik ilyen autó ára. Fájó szívvel feláldoztam a csapatós zsigulimat és azonnal megvettem, mindkett?t.
Milyen az autó?
Még egy métert nem mentem vele, de imádnivaló. Nagy hely, szalmával tömött rugós ülések, szinte semmi m?anyag, minden fa, fém, gumi, maximum bakelit. A harmadik, kis ablak azért kibillenthet?. Egy ajtó kb. 30 kg. Ha becsapom, visszangzik, de valahogy máshogy, mint a kocka Wartburg.
Hátsó rendszám a lökhárítóban, amit most mindenki csinál tuningautókon. A tanksapka a hátsó ablak mellett (!), álmodni sem lehetne szebb helyre. Kívülr?l gyönyör? forma, minden részletében. Szerintem.
Szög egyszer? motortér, ágyrugó tartja a magasban a motorháztet?t nyitáskor. 6V-os, összesen talán 10-12 biztosíték. Külön réz ház a termosztátnak, vízpumpa is külön a blokktól, saját állványon. A karburátor valóban úgy néz ki, mint a séma amit a tankönyvekben rajzolnak. Bárki megértené a m?ködését.
Motortérvilágítás is van, egyb?l a karbi fölött. Egy laprugó keresztben, négy dobfék. Nagyjából ennyi.
Eddigi tapasztalat:
Egyszer vontattuk, a bérlemény garázsig. Az emberek megfordultak az utcán, integettek, hümmögtek. Ha a garázsban matatunk, nyitott ajtónál az emberek benéznek, továbbmennek, majd visszajönnek megint megnézni, megdicsérni, mindenkinek van hozzá szava. Hangsúlyozom, egyenl?re "er?sen felújítandó" a gép állapota.
Kaptunk már hengerfejtömítést, szerelési könyvet, csak úgy, mert látták. Hihetetlen.
És majd ha kész lesz, be fogja köpni a gyertyát, és valószín?leg gond lesz a gyújtással is. Igen. Na és? Majd viszünk magunkkal szerszámokat. Mind a négyet, ami az autóhoz összesen kell.
Hibalista
- Mivel teljes felújítás kell...
Ide hordtam szervizbe
Saját, és nagyon trehány vagyok.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1962 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | hétköznapi autó nem számít most |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
