Piros úszómedence
Szöveges ítélet
kényszermegoldás volt, nem akartam kocsit sok pénzért venni. Ha ezt nézem akkor tökéletesen bevált. Használati értékét tekintve, mint egy szgk 2006-ban már elég gyatra.
Minusz:
Ülések 100 km fölött elviselhetetlenül kényelmetlenek,
erősen beázik a szélvédőnél (ezt majd megoldom, de nagyon bosszantó),
hátul ablaknál lehullott a kárpit,
időnként wd-40-el be kell fújni a biztosítéktáblát különben balesetveszélyes helyzeteket produkál (mondjuk este elmegy a reflektor...), azon gondolkozom nem lehetne-e valami bontott kocsiból újfajta biztosítéktáblát beletenni....,
visszapillantótükrök holtteresek és amúgy is kicsi felületűek (városban (BP) állandó vágyakozással gondolok a 94-es swiftemre a wartburg vezetése közben a manőverezhetőség/rugalmasság/tükrök miatt), balos tükör többszöri próbálkozás/ügyeskedés ellenére a kb. 100-as tempót mint egyfajta beépített km óra erős elmozdulással/behajlással tolerálja (azaz nem látni benne)
öreguras autó: a karosszéria ill. futómű már enyhe sportos vezetési stílusra is rémisztően reagál
szerintem sokat fogyaszt
és azt hiszem mivel utcán áll kb. következő műszakiig (két év) úgy szét fog az utcán rohadni, hogy nem lesz rentábilis (asszem van ilyen szó:)))...) a javítása annak ellenére, hogy tip-top rozsdamentes állapotú élénk piros színű a karosszéria
gyenge fékek,
sebességváltás időnként nehézkes (vissza kettőbe), induláskor rángat (kuppluncsere: 20 ezer)
nagy fordulókör
az 1990-es kocsik mezőnyében sem egy élharcos...
csomagtérrugó elfáradt: léc helyettesítette (már kicseréltem a rugót)
kárpitot ajtón pár "biztostű" tartja, normális csukáskor is mászik kifelé az ajtókeretből, rongálódik (ellenben a kartámaszt a kárpithoz(!) kb. M12-es -gondolom 8.8-as:)))))- csavarok tartják.... megoldottam: kartámasz alatt, nem feltűnő helyen lemezcsavarral megerősítettem a kárpitfüggesztést
többen írták és valóban rémisztően rezeg a motorháztető autópályatempónál, motor -ill. inkább szélzaj- elviselhetetlen szinte
a hűtővíz tartálya másodszori csere után úgy tűnik végre képes tartani a tartalmát
tudom hogy hidrotőkés motor, de akkor is.... a jellegzetes kopogást nem tudom megnyugvással tudomásul venni: zavar
fűtéskapcsoló on-off állású
Plusz:
90-100-al a világból ki lehet vele menni, jó motor
meg lehet szokni...
egyszerűen óriási a csomagtere, utastere is kellemesen szellős
erősen autó hatású (ellentétben sok keleti típus ill. matiz/ tico/maruti stb.)
igényes plüss!kárpit,
könnyen átlátható karosszéria
tulajdonképpen nem csúnya! (ha annak tartod, nézd meg még egyszer)
illesztések (olyan nagyok, hogy azt már pozitív dizájnelemnek/tervezési hozadéknak tekintem nem hibának)
16 éves létére eddig megbízhatónak tűnik, rendszeresen 300-600 Km-es utazásokra gondolkodás nélkül el merek indulni
barátnőm kommentárja: "Az egész nem tetszik. Nehéz tekerni a kormányt. Jobb hátsó ajtó magától kinyillik útközben. Lassan melegszik be. Nem szeretem. Csúnya, kényelmetlen, hangos.Cseréljük be!!!!!"
én viszont megszerettem, mert "egyedi" megjelenésű, szép állapotú, megbízható autó. Az enyémnek alig volt eddig valami baja (nagyrészt az sem sok pénz). Szerintem jópofa autó. (Mindenesetre egy szálloda parkolójában nagyobb feltünést tudok vele kelteni mint pl. egy új Swifttel:)))))))
utószó: eladtam. összeadtam havonta mennyit kellett rá költeni és hirtelen felindulásból vettem egy másik kocsit (sokat nem azért kellett rá költeni, mert ócska-szar kategóriás kocsi hanem mert 16 éves és én mentem vele 18 ezret 9 hónap alatt és egy 16 éves kocsit típustól függetlenül nem erre találtak ki)
de nagyon szerettem. egyik kocsimat sem szerettem ennyire. pont olyan boldogsághormon termelő kiegyensúlyozott "száguldás" hangulata van mint a Trabantnak, csak az egész sokkal stabilabb, használhatóbb és autószerűbb. A vezetése közben (leszámítva az erősebb fékezéseket) nélkülöznünk kell a trabantban megszokott állandó halálfélelmet is:)
A Skodám egy roncs volt, a Suzukim egy robot.... valószínű a most vett suzukim is egy engedelmes gép és semmi több tehát:
Abszolút ez volt eddig a kedvenc:)
Nagyon sajnáltam mikor kiderült, hogy a családban nem kell senkinek (ingyen sem....mintha ők tennének nekem szívességet úgy viselkedtek a szóbajöhető tulajjelöltek...) és hirdetés alapján egy nap alatt elvitték 150 ezerért (vételár: 120 ezer volt)
Hibalista
- semmi extra....
- gázbowden, olajgomba mellett eresztette az olajat elég rendesen, apróságok (napi száláló tekeretyűje lehullott), kézifékkötél ill. MINDEN ami a fékkel kapcsolatos (pl. erőelosztó 20 ezerért:(....) cserére szorult műszaki előtt (össz. vizsgával 60 ezer), azóta kupplunngbowden, önindító és hűtővíztartály csere ("szerencsére" egy koccanás után jobbnak láttam egy másik kocsit venni alkatrésznek így egy darabig elég jutányos az alaktrészek bekerülési költsége)
- most megy kupplungcserére (25 ezer) a kocsi, azóta december is elmúltés túl vagyunk egy féltengely cserén (24 ezer) és egyszer valami miatt a váltóolaj mennyisége 1,1 literről 0,1-re esett vissza.....(kibírta, éreztem, hogy nehezen jár hamar cseréltem, ill. öntöttem bele)
Ide hordtam szervizbe
sufni
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
autóklub
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 | Következő autója? | Dacia Logan helyett: egy Wagonr+t vettem |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
