Komoly autó keletr?l
Szöveges ítélet
Ha hiszik, ha nem a Wartburg 1.3-as az igazi, komoly autó benyomását keltette bennünk, amikor még 601-es Trabanttal jártunk. A "négyütem?" Wartburg maga volt az igazi, kényelmes, masszív autó. Hófehér fényezés, sárga légterel? a tolótet? el?tt, vastag fekete m?anyag lökhárító ködlámpákkal, kicsi oldalindex, nagyméret? hátsó lámpaburák, plüsskárpit és hatalmas csomagtartó jellemezték a VW Golf 1.3-as motorjával gyárilag felszerelt rövidélet? h?st. Sajnos a váltót nem cserélték ki, ami sajnos kicsit nehezen vette be a 2-est, de az egész autó olyannyira kellemes társnak bizonyult, hogy csak kiöregedését és a várható költségeket figyelembe véve került sor a cseréjére.
A vezet?i pozíció igen magasan volt, innen nagyon jól át lehetett látni az egész karosszériát, ami nem volt éppen kicsi, s?t lekerekítettnek sem mondható (szerintem formája a modernizált kiegészít?kkel pl. dísztárcsa meglehet?sen kellemes volt, s az igazi haszon belül mutatkozott meg). Így könnyen man?verezett vele aki vezette a családban. A futóm?ve nagyon jól eltalált volt, kiválóan feküdt az úton, s bár általában 100-zal mentünk vele, egyszer kipróbáltuk a 140-es kellemesen hozható végsebességet is.
A motor nagyon megbízhatóan m?ködött hála a rendszeres karbantartásnak és odafigyelésnek, valamint a közepes futásteljesítménynek (84000 km).
Az utastér kifejezetten kényelmes és modern volt, az ülések jól párnázottak és még némi oldaltartást is nyújtottak. A plüss bevonatot sokáig szabott üléshuzattal védtük, majd úgy döntöttünk kihasználjuk a strapabíró anyag finomságát, mondanom sem kell újszer? maradt 14 éves korára is.
A kormány vastag, jó fogású Wartburg-vára emblémával és a kézre es? magunk felé húzható kapcsolókkal szinte "multinak" volt érezhet? anno. Megjegyzem, hogy a DeLux kivitel? Wartburg olyan extrákat tartalmazott, mint a tolótet?, és a ködlámpák amik ma is feláras tartozékok. A felkapcsolva hagyott világításra figyelmeztet? hangjelzést a kirívó kifelé álló kapcsoló helyettesítette, amit szinte sose hagytunk úgy.
Összegezve az 1.3-as Wartburggal remek éveket töltöttünk, elég sokat használtuk problémamentesen, a tolóteteje felejthetetlen emlék nem is beszélve a tényleg mindent elnyl? óriási csomagtartóról. Eredeti vételáráért (300 000 Ft) adtuk el, s én még ma is nagyon sajnálom, meg is sirattuk, de szerencsére egy nagyon szimpatikus Wartburg-kedvel? szerel? vette meg, így azt hiszem ? sem bánja a cserét.
Hibalista
- -AC-pumpa
- -els? ködlámpák (cserére szorultak rozsdásodás miatt)
- -ventillátor
- -ajtózár (bal hátsó ajtó zárja 12-13 évesen nem zárt, de
- házilag javítottuk)
- -tolótet? nyitója eltört (m?anyag korong ragasztása)
- -els? sárvéd?k rozsdásodtak
-
Ide hordtam szervizbe
Baráti szerel?höz hordtuk, de általában csak átvizsgálásra került sor.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Egy szemét ukrán busz letolta az útról, ezért ki kellett javítattni a hátsó ajtó horpadását. (Lehet, hogy akkor sérült meg a zár?) Szép munkát végeztek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Nissan Almera 1.4 16V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
