A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 1.3 (1988-1991)

1.3 Standard 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kelet fénye

Szöveges ítélet


Mindenkinek ajánlom, aki olcsón fenntartható autót akar. Csak jó állapotú példányt szabad venni! Roncsból felújítani nem érdemes (én egy kotvány Bogárral már megjártam), ami elhanyagolt, abból nem lesz jó.
Az els? ülések nagyon kényelmesek, bár mögöttem (190 cm), már nem igazán. Hihetetlen nagy a csomagtartó, a hosszúkás tárgyakat kivéve bármi belerakható. (200 literes lemezhordó is, csak nem lehet teljesen lezárni a fedelet.)
Velem már megjárta Lengyelországot és az Adriát, meg sem mukkant közben. (mindezt 6.7-es fogyasztással.)
Pöccre indul, mínusz 20 fokban is, de az els? 3-4 km-en télen-nyáron kímélni kell! (Hadd morogjanak mögötted.) Egyszer kellett indítózni 10-15 másodpercig, akkor mondtam neki, most írtad alá az adásvételit. Többet ilyen nem is fordult el?.
Az egyetlen titka a megfelel? szervízelés. 10 ezer kilométerelnként olaj (15 w40 - csak ásványolaj!, én sárga Shellt használok), olajsz?r?, légsz?r?, váltóolaj, gererátor ékszíj. 20 ezer kilométerenként gyertya (NGK), és igazából 50 ezrenként ajánlott a vezérm?szíj.

Az egyik negatívum a váltó. A nagytudású keletnémetek ugyanis a motor mellé nem vették meg a Vw váltót, ez így keleti fejlesztés. Van úgy, hogy az egyest nem veszi be, ilyenkor kettesb?l kell visszarakni, de az igazi gyenge pont menet közben a hármasból kettes. Nagyon el kell találni a fordulatszámot. És nem dupla kuplung és gázfröccs, hanem tripla.
A másik negatívum a rozsdásodás. Ezt a legkímél?bb használat, garázs mellett sem lehet megakadályozni. Az egyémnek tökéletes az alja (mindig megcsodálják), de pöttyös mint a bárányhiml?s gyerek.

Évente egyszer ajánlott futóm?, fék, lengéscsillapító ellen?rzést (esetleg beállítást) végeztetni. Ilyen gondosság mellett is töredéke a fenntartása egy fejlettebb új autónak.
130-at bírja, folyamatosan is, többel még nem mentem.
Fogyasztás Télen (javarészt városban) max. 8.5 l, nyáron max. 7.5 l.

Hibalista

-
- H?t?: Az autót bakelit oldalú, cs?csonk-kimenet? h?t?vel szerelték gyárilag. Egyszer, az akkor két hete felújított (!) Árpád hídon mentem át (csókoltatom Demszky Gábort), és egy megkerülhetetlen kátyúba menvén kiszakadt a cs?csonk. Mentem vele még kb. 10 km-t, nem f?tt meg a motor. Kétszer javították ki (m?anyaghegeszt?). A második kb. fél évig bírta, utána újat kellett venni (új román rézh?t?, 19600 Ft). Azóta semmi baja.
-
- Elosztófedél: fél év alatt 3 db-ot evett meg a "kiváló" keleti (?) Orlik márkából. Utána olasz gyártmányút vettem (2.200 Ft), utána nem kellett cserélni.

Ide hordtam szervizbe


Szakszervízet nem látott. (Amúgy sem lenne.)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 63000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Skoda Felicia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 1.3 1988

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)