Barátságos dög
Szöveges ítélet
Elsosorban munka miatt ulok sokat XC90-ekben, ezert gondoltam, hogy leirom a velemenyem. Ebben az arkategoriaban valik igazza az a mondas, hogy nem a hardverert fizet az ember, hanem a szolgaltatasert: szerintem ezt az autot egyszeruen nem erdemes fapados kivitelben megvenni, ugy teljesen elveszti a lenyeget.
Pozitivumok:
- a tomentelen, jol mukodo biztonsagi extra: a holtterfigyelo, a radaros tempomat, a tolatokamera, az adaptiv fenyszoro stb. nagyon megkonnyitik a vezeto dolgat. Eleinte nem volt 100%-os a bizalmam bennuk, de azota egyszer sem fordult elo, hogy valamelyik tevedett volna. A savtartorol direkt nem irtam, azt nem szeretem.
- a csend es nyugalom, ami bent honol haladas kozben. Ebbol a szempontbol a T6 kicsit meg a dizelek fole is emelkedik, gyorsitasnal kevesbe hallatszik be az egyebkent is kulturaltabb hangja. Allando sebessegu menetnel a gordulesi zaj ”elnyomja” a dizel vagy benzinmotort egyarant, szelzaj 100-ig gyakorlatilag nincs.
- az elso ulesek. Sajnos nem adatott meg, hogy vegiguljem az osszes regi Volvot, de van olyan jo, mint barmelyik masik (elozo csucstarto nalam a 740). En 1.86 vagyok, ami szerintem nem extrem. Az autok 95%-aban megis ugyanaz a ket bajom szokott lenni: a) nem tamasztja eleg hosszan a combot az ulolap es b) nem tudom elegge magamra huzni a kormanyt, pedig nem fekudni szoktam az ulesben, hanem ulni. Itt koppig kihuzva a kormanyt es a combtamaszt mindketto eleg jo komfortot ad, az allithato oldaltamaszrol nem is beszelve. Aki arra gerjed, van masszazs es ulesszelloztetes is. Bar mindketto jol mukodik es hasznos, en neha tobbre ertekelek egy pihenot.
- hogy hiaba majdnem 5 meter hosszu, a jo kormanyszogei es a korbe kamera miatt nemi megszokas utan ugyanolyan konnyu vele parkolni, mint barmi massal (ezuton is gratula a kepfeldolgozo szoftver mernokeinek a kvazi torzitasmentes felulnezeti kepert). Nyilvan nem egy Smart, de akkor is.
- a B&W hifi. Van egy szam, amivel tesztelni szoktam, hogy jon at a mely 40 Hz alatt, ami a legtobb otthoni 2.1 vagy 5.1 rendszernek az also hatara kb. Hat… mit mondjak, atjon. :) (Axel Thesleff – Bad Karma) Nincs tulerositve egyik frekvencia sem, egyszeruen ugy tokeletes, ahogy van, mondjuk amennyibe kerul, legyen is. Nagyobb zugatas elott ki kell pakolni az ajtozsebeket, kulonben minden mindennel rezonalni fog.
- a fa! Semmi masban nem lattam eddig ennyire nyilvanvaloan nem kamu fabetetet. Ez meg egy lapattal dob a nappaliszoba-erzesre.
Negativumok:
- ha legrugos, ha alap felfuggesztes, rossz uton bukdacsol. Fura, de egy alap V90 sokkal jobban mozog ugyanazon a katyus utvonalon probalva, mint akarmelyik XC90. Kisebb felnikkel nemileg javul a helyzet.
- a Csikos altal is megenekelt bug, hogy a csomagterajto nem nyilik eleg magasra. Kb 1,70-es magassagig lehet beferni ala kenyelmesen. Ebben az a legbosszantobb, hogy kb. 10 eurocentbe kerult volna hosszabbra nyulo ajtonyito mechanikat rendelni a beszallitotol, vagy kicsit feljebb tervezni a bekotesi pontjait es meg van oldva.
- mindenhol van eleg hely, de a donthetoseg ellenere nekem hosszu tavon kenyelmetlenek a hatso ulesek, mert rovid labu embereknek vannak tervezve.
A motorokrol roviden: 2 liter, 4 henger, benzinesek 254-320 (T5-T6), dizel 190-235 LE (D4-D5). Jo autob*zi leven en is fanyalogtam sokat, hogy mar csak 4 henger van, de itt a korabbira utalnek vissza: nem a hardverert fizet az ember. A D4 az egyik legkulturaltabb ma kaphato sornegyes dizel. A D5 legalis keretek kozott tobb mint eleg, kicsit neha gondolkozik az automata, de nagyon hamar lehet akarhonnan akarhova gyorsulni eszrevetlenul. Bar a hibridet leszamitva a legerosebb, de a T6 sem tepi le a fejet, egyszeruen csak elegge megy. Volt szerencsem az uj Audi Q7-hez, ami hiaba V6, erzesre semmivel sem gyorsul jobban. Akinek meg szamit, hogy 6,5 vagy 6,2 masodperc a 0-100, az jobb is, ha inkabb Audit vesz. :)
Megbizhatosagrol sok tapasztalatom nincs, a legtobbet futott tesztautonkban van 75000 km korul. Par honapos allas utan nemelyiken elojott, hogy az akkutoltesert felelos rele megakad nyitott allapotban, igy nincs toltes. Ez egy szamitogeppel kb 30 masodperc alatt orvosolhato problema, viszont vasarlonal szervizt jelent... Hatso ajto gyerekzarjat lattam megkergulni, ilyenkor az az ajto csak kivulrol nyithato. Egyszer elofordult, hogy a muszerfal sotet maradt inditas utan, emiatt 30 km/h-ra korlatozodott a sebesseg. Akkusaru le es vissza, problema megoldva.
Fogyasztas nagyon valtozatos tud lenni. D5-tel a legalacsonyabb mert: 6,5 liter (orszaguton es autopalyan kicsi varossal), inkabb 7,5-8 a jellemzo. A T6 ugyanilyen korulmenyek kozott majdnem pontosan 3 literrel eszik tobbet. 9 alatt lehetetlen elmenni, atlagos hasznalattal inkabb 11-12. Nehany tovabbi adalek: ha valaki van olyan majom, hogy benzines XC90-nel huz lakokocsit teljes terhelessel (2800+2200 kg), 18 literes fogyasztas lesz a jutalma konstans 90 mellett. 40 perc szigoruan 200 felett: 44 liter benzin, 32 l/100 km.
Osszessegeben amennyire utaltam eleinte a SUV-okat az ertelmetlenseguk miatt, annyira megszerettem az XC90-et. Az hogy kivulrol mekkora, pontosan addig erdekel, amig bele nem ulsz, onnantol csak a kenyelem es a tererzet szamit. Az meg mar csak hab a tortan, hogy kivulrol sem egy vizualis kornyezetszennyezes.
Hogy megeri-e a penzet? Mindenki dontse el maga. Szerintem szigoru ertelemben veve nem letezik olyan, hogy egy auto "megeri", ha nem munkaeszkoz.
Hibalista
- gyerekzar, generator releje, ablakmoso szivattyu, fenyszoro szintszabalyzoja
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | V90 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |