A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » XC90 (2014)

XC90 D5 Inscription 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Anyu-cirkáló

Szöveges ítélet

Feleségemnek, második autónak vettük. Nő a család, szükség lett egy 7 személyes verdára, és velem ellentétben az asszony kedveli a SUV-okat. Viszonylag kevés olyan 7 személyes van, aminek értékelhető csomagtere is marad a harmadik üléssor kihajtása után, így jutottunk el a KIA Sorentohoz, amit el is mentünk megnézni a szalonba, ahol Volvókat is árultak, és ha már ott voltunk, hát megnéztük az XC90-est is. Sok kérdés nem maradt, jöhetett az autó, amire elég sokat kellett várni, és többször is elhalasztották a gyártás tervezett idejét, úgy tűnik elég nagy a kereslet rá. Azt hiszem a dizájn magáért beszél, összetéveszthetetlenül Volvo, az óriás SUV-ok robusztusságával. Belül pedig a legjobb svéd hagyományok szerint a visszafogottság és letisztultság luxusa köszön ránk. A fájdalmas rész az ára. A legmagasabb Inscription felszereltséghez pillanatok alatt hozzá lehet csapni még sok-sok milliót, mire a tesztekben (joggal) agyon ajnározott fícsörök belekerülnek. Ami számomra érthetetlen, hogy a D5-ös dízel, és a T6-os benzines között miért van 3 millió forint különbség, úgy, hogy a benzines a drágább. Azt a három milliót inkább extrákra fogja költeni mindenki Európában, máshol meg úgysincs dízel. Az autó mellett kívül állva kerreg is rendesen, de belül ebből semmi sem hallatszik, és a 235 LE bőven elég dinamikusan mozgatja a hatalmas batárt, miközben beéri 8,5 liter körüli fogyasztással, amit mi főleg városi körülmények között érünk el. Autópályán jelentősen kedvezőbben fogyaszt. A középső üléssor támlái külön-külön állíthatók, van beépített gyerekülés. A tesztekben szidott fedélzeti rendszer valójában nagyon jó, tökéletesen személyre szabható, az ott felhozott problémák mind orvosolhatók egyszerű és gyors rendezéssel a menüben. A kulcsokhoz külön-külön személyes beállításokat tudunk rendelni, így mindig annak a családtagnak a kénye-kedve szerint rendezi be magát az autó, akinek a kulcsával nyitjuk. Van hozzá egy vízálló strandkulcs is, amit nyakba akasztva vihetünk magunkkal, nem nagyobb, mint egy USB stick. A légrugó, a biztonsági rendszerek a mostani idők valóban talán legbiztonságosabb autójává teszik. Ami talán fejlesztendő területként említhető, hogy a klíma ventilátor magas teljesítményen zavaróan hangos, ahogy az ülés szellőztetés ventilátorai is. A 360-os kamera remek fícsör...lenne, ha a konfigurátor nem lett volna durván félrevezető ez ügyben, a megrendelt Xénium csomagba ugyanis fel volt sorolva ez a lehetőség, aztán valahol apró betűkkel ott volt, hogy de ez csak lehetőség, ha ráfizetsz akkor lesz csak kamera.

11 ezer km után továbbra is tökéletes az autó, a fogyasztása javul. A menetdinamikai beállítások közül általában a komfortot használjuk, de néha a dinamikussal is meghajtjuk kicsit. Nagyon hasznosnak bizonyul a kézi szintállítási lehetőség a csomagtartóban, a kutyának le szoktuk engedni kiugráshoz. Apróság, de az ablakmosó folyadék beöntő nyílásához nem lehet normálisan hozzáférni, mindig megy mellé a beöntendő löttyből. Kellemes meglepetés, hogy erős napfényben automatikusan behúzza a napfénytető árnyékolóját, még akkor is ha az autó lezárva áll parkolóban. Az éjszakában nyitáskor/záráskor feldíszített karácsonyfaként ragyog a sokfelé a kasztnin kívül lévő megvilágítás miatt.

50 ezer km után már sajnos vannak problémák, az akku vagy a töltés alul méretezése miatt funkciók nem működnek, és a féktárcsák rendkívül gyorsan kopnak, az elsők 30e km-t sem bírnak a hátsó 45 ezeret ment.

Hibalista

- Néhány hét után a navigáció nem találta magát. Frissítéssel orvosolták, sajnos ettől az autó összes beállítása elveszett, lehetett kezdeni elölről az egészet. - - 48e km-nél elkezdtek nem működni a Start/Stop rendszer, az állóhelyzeti előhűtés, az automata tető roló behúzás. Az oka az, hogy az akkumulátortól alacsony töltöttség jelzést kap a vezérlő számítógép. Az egyetlen orvoslási módja, hogy a méregdrága speciális akkumulátort cserélni kell. Természetesen egyébként minden működik, egyszerűen csak az akku van alul méretezve és/vagy töltés van alul méretezve (hosszabb utak alatt feltölt az akksi annyira, hogy már nem ad alacsony töltöttség jelzést) és/vagy a alacsony töltöttség jelzés túl hamar jön. nem gondolom, hogy akkumulátort 40 ezer km-ként kellene cserélni, főleg, hogy semmi baja. Tölteni sem lehet csak speciális töltővel, így az sem megoldás, hogy otthon csepegtető töltőre rakjuk. A nappali/éjszakai mód váltás a műszerfalon is megszűnt, ezt szoftver frissítés orvosolta. Jóval neuralgikusabb probléma, hogy az első fékeke vészesen kopnak, egy betét szettel a tárcsát is cserélni kell, és csak 30 ezer km-t bír.

Ide hordtam szervizbe

Autentik Győr

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

VDASH

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 59000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? CX-7 2.3 Turbo Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo XC90 2014 (2015)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)