Anyu-cirkáló
Szöveges ítélet
Feleségemnek, második autónak vettük. Nő a család, szükség lett egy 7 személyes verdára, és velem ellentétben az asszony kedveli a SUV-okat. Viszonylag kevés olyan 7 személyes van, aminek értékelhető csomagtere is marad a harmadik üléssor kihajtása után, így jutottunk el a KIA Sorentohoz, amit el is mentünk megnézni a szalonba, ahol Volvókat is árultak, és ha már ott voltunk, hát megnéztük az XC90-est is. Sok kérdés nem maradt, jöhetett az autó, amire elég sokat kellett várni, és többször is elhalasztották a gyártás tervezett idejét, úgy tűnik elég nagy a kereslet rá. Azt hiszem a dizájn magáért beszél, összetéveszthetetlenül Volvo, az óriás SUV-ok robusztusságával. Belül pedig a legjobb svéd hagyományok szerint a visszafogottság és letisztultság luxusa köszön ránk. A fájdalmas rész az ára. A legmagasabb Inscription felszereltséghez pillanatok alatt hozzá lehet csapni még sok-sok milliót, mire a tesztekben (joggal) agyon ajnározott fícsörök belekerülnek. Ami számomra érthetetlen, hogy a D5-ös dízel, és a T6-os benzines között miért van 3 millió forint különbség, úgy, hogy a benzines a drágább. Azt a három milliót inkább extrákra fogja költeni mindenki Európában, máshol meg úgysincs dízel. Az autó mellett kívül állva kerreg is rendesen, de belül ebből semmi sem hallatszik, és a 235 LE bőven elég dinamikusan mozgatja a hatalmas batárt, miközben beéri 8,5 liter körüli fogyasztással, amit mi főleg városi körülmények között érünk el. Autópályán jelentősen kedvezőbben fogyaszt. A középső üléssor támlái külön-külön állíthatók, van beépített gyerekülés. A tesztekben szidott fedélzeti rendszer valójában nagyon jó, tökéletesen személyre szabható, az ott felhozott problémák mind orvosolhatók egyszerű és gyors rendezéssel a menüben. A kulcsokhoz külön-külön személyes beállításokat tudunk rendelni, így mindig annak a családtagnak a kénye-kedve szerint rendezi be magát az autó, akinek a kulcsával nyitjuk. Van hozzá egy vízálló strandkulcs is, amit nyakba akasztva vihetünk magunkkal, nem nagyobb, mint egy USB stick. A légrugó, a biztonsági rendszerek a mostani idők valóban talán legbiztonságosabb autójává teszik. Ami talán fejlesztendő területként említhető, hogy a klíma ventilátor magas teljesítményen zavaróan hangos, ahogy az ülés szellőztetés ventilátorai is. A 360-os kamera remek fícsör...lenne, ha a konfigurátor nem lett volna durván félrevezető ez ügyben, a megrendelt Xénium csomagba ugyanis fel volt sorolva ez a lehetőség, aztán valahol apró betűkkel ott volt, hogy de ez csak lehetőség, ha ráfizetsz akkor lesz csak kamera.
11 ezer km után továbbra is tökéletes az autó, a fogyasztása javul. A menetdinamikai beállítások közül általában a komfortot használjuk, de néha a dinamikussal is meghajtjuk kicsit. Nagyon hasznosnak bizonyul a kézi szintállítási lehetőség a csomagtartóban, a kutyának le szoktuk engedni kiugráshoz. Apróság, de az ablakmosó folyadék beöntő nyílásához nem lehet normálisan hozzáférni, mindig megy mellé a beöntendő löttyből. Kellemes meglepetés, hogy erős napfényben automatikusan behúzza a napfénytető árnyékolóját, még akkor is ha az autó lezárva áll parkolóban. Az éjszakában nyitáskor/záráskor feldíszített karácsonyfaként ragyog a sokfelé a kasztnin kívül lévő megvilágítás miatt.
50 ezer km után már sajnos vannak problémák, az akku vagy a töltés alul méretezése miatt funkciók nem működnek, és a féktárcsák rendkívül gyorsan kopnak, az elsők 30e km-t sem bírnak a hátsó 45 ezeret ment.
Hibalista
- Néhány hét után a navigáció nem találta magát. Frissítéssel orvosolták, sajnos ettől az autó összes beállítása elveszett, lehetett kezdeni elölről az egészet. - - 48e km-nél elkezdtek nem működni a Start/Stop rendszer, az állóhelyzeti előhűtés, az automata tető roló behúzás. Az oka az, hogy az akkumulátortól alacsony töltöttség jelzést kap a vezérlő számítógép. Az egyetlen orvoslási módja, hogy a méregdrága speciális akkumulátort cserélni kell. Természetesen egyébként minden működik, egyszerűen csak az akku van alul méretezve és/vagy töltés van alul méretezve (hosszabb utak alatt feltölt az akksi annyira, hogy már nem ad alacsony töltöttség jelzést) és/vagy a alacsony töltöttség jelzés túl hamar jön. nem gondolom, hogy akkumulátort 40 ezer km-ként kellene cserélni, főleg, hogy semmi baja. Tölteni sem lehet csak speciális töltővel, így az sem megoldás, hogy otthon csepegtető töltőre rakjuk. A nappali/éjszakai mód váltás a műszerfalon is megszűnt, ezt szoftver frissítés orvosolta. Jóval neuralgikusabb probléma, hogy az első fékeke vészesen kopnak, egy betét szettel a tárcsát is cserélni kell, és csak 30 ezer km-t bír.
Ide hordtam szervizbe
Autentik Győr
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
VDASH
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 59000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | CX-7 2.3 Turbo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
