Majdnem tökéletes
Szöveges ítélet
Az autó 2008-as,tehát már a frissített kivitel,mely szerintem jobban is néz ki az apró módosításoknak köszönhetően. Az enyém 2.4-es D5 motorral szerelt,mely 185 lóerős. Fekete metál,sötétített ablakok a B oszloptól kezdődően,illetve xenon lámpás(sajnos) és 19" felniken gurul. Szerintem nagyon jól néz ki,ahhoz képest,hogy egy nyugodt autó elvileg a Volvo. Belül vaj bőr ülések,automata váltó,fabetét és navigáció gondoskodik a kényelemről és a megfelelő minőségérzetről. Nekem megfelel az autó,pedig nem én választottam. Családi vállalkozásban vettük(adók elkerülése érdekében stb.)apám vásárolta,tőle került hozzám. Jómagam biztos,hogy Merci ML320 vagy 350 CDI-t vettem volna. De hát ez van,ezt kell szeretni,és meg is vagyok elégedve vele. A formája nekem tetszik, erről többet nem is írnék,mindenkinek más az ízlése, ezen kár vitatkozni. Az automata váltó jó,de tény,hogy van ennél jobb. Néha sokat vár a visszaváltásnál,amikor én már visszaváltanék ő még nem. Megszokás kérdése,viszont ma is furcsa,hogy egyesnél viszonylag nagyot ránt. Ültem már elég sok diesel autóban és szerintem a Volvo kicsit hangosabb, de nem tolakodó. Aki szereti hallani a motor hangját,duruzsolását annak nem zavaró. Nekem sem az,csak pl: Mercihez képest hangosabb. Itthon bőven elég a 185 lóerő és a 400Nm,de néha kicsit kevésnek érzem. Komoly emelkedőn,hegységben pl kevés,vagyis lomhább,mint amit elvárnék. Volt szerencsém egy BMW X5 3.0D-vel menni és simán tartja a Volvo a 160-180-as sebességet,utána viszont megtorpan,itt jön ki a lóerő és a nyomaték különbség a BMW javára. A Volvo sem vall szégyent,de azért elférne benne egy 3.0 diesel. A fogyasztása városban 12-14 l között van,szerintem nem vészes egy ekkora autóhoz képest,folyamatos megállásal a lámpáknál,araszolással,klímával. Főúton és autópályán 10 l,tartós 130-150-es sebességgel. Pályán a hanjga is kisimul,sokkal halkabb és nagyon kellemes a haladás vele.Viszont furcsa ,hogy diesel autóhoz képest az automata meddig pörgeti,van hogy 3600-ig pörög. Nem tudom ez mennyire jó hosszú távon. Legutóbb 800 km-t vezettem le,végig kényelmes volt.Viszont azt nagyon utálom,hogy a könyöklő nem állítható,csak ha nagyon hátra tolom az ülést,akkor tudom használni,pedig 176 cm magas vagyok. Már a VW Golfban is állítható. Hátul is ua. a problémám, nincs könyöklő,helyette van integrált gyerek ülés. Nekem nincs rá szükségem így 24 évesen,de nem is ez a korosztály a célcsoport a Volvonál. Viszont célcsoporttól függetlenül a bőr minősége lehetne jobb is. A 3 német prémium márka bőrülései sokkal jobbak,ez kicsit csúszkálós és azok ülése sokkal huppanosabbak,kívánja az ember,hogy beleüljön. Nos a Volvonál kicsinek tűnnek,viszont nagyon kényelmesek, főleg a fejtámla kiképzése,mely illeszkedik az ember fejéhez. A kézikönyvben sokat írnak a biztonság és ütközésvédelemről,amely nagyon hasznos és ennek szellemében alakították ki az üléseket. Már 1 éve használom,de a szervó rásegítése még mindig furcsa,kis sebességnél szerintem nagyon erős.Ha csak gurulok,a legkisebb mozdulatra is nagy a rásegítés. Mivel ebben fa kormány van,izzad rajta a tenyerem és kicsi a bőrös felület ahol foghatnám,de ez lehet csak egyéni probléma. Azt viszont nem értem,hogy az anyós ülés miért nem elektromosan állítható ennyi pénzért. A hifi nagyon jól szól,6 lemezes Cd tárral rendelkezik,nagyon minőségi hangzást nyújt pedig gyári. Van benne navigáció,mely itthon kicsit hiányos,sok utat nem ismer,viszont küldöldön nagyon jó,pl: Ausztrtiában,Németo.-ban, Olaszo.-ban, horvátoknál is kitűnő. A navi képerenyője egyben a tolatókamera képét is mutatja,mely olyan lassan jön fel,hogy általában addigra kitolatok mire mutatja mi van mögöttem,ezen javítani kéne. Ami a legidegesítőbb,hogy recsegnek a műanyagok az ülés tartószerkezetében illetve a műszarfal jobb oldala felől halk ciripelés hallatszik. Volt alkalom,hogy egyszer az autóban kellett aludni a párommal,és nagyon kényelmes,teljesen síkban ledönthető a hátsó ülés.Szinte olyan,mint az otthoni ágy. A 3. üléssor csak gyerekeknek való és kb. 160 cm-ig vagy inkább alatta,de mindenképp rövid lábúaknak. Nekem már nagyon kényelmetlen. A csomagtartó hatalmas,elég csak az autóra nézni.Még egy problámám van,hogy a váltóról kopik a bőr,pedig csak addig fogom amyíg D-be vagy R-be rakom,tehát nem időtálló darab. Most 2 éves mi lesz 5 évesen? Mert addig biztos meglesz,erre kiváncsi leszek. Azt hiszem mindent leírtam,majd frissítem ahogy mennek bele a kilóméterek. Bátran ajánlom mindenkinek,jó autó,apró hibákkal,ami lehet csak személyes bajok,másnak nem okozna gondot. Mint írtam nem én vásároltam az autót,de megérte a pénzét. (Én biztos Mercedest vásárolnék,mivel az a kedvencem és az etalon számomra).
Hibalista
- Komplett zár csere 90000 Ft,illetve első szélvédő csere egy komoly kőfelverődés miatt 140000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics Székesfehérvár
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Magán szerelőhöz fogom hordani ha baja lesz,de remélem nem lesz sok probléma az autóval.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 86540 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf V. | Következő autója? | ML |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
