A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » Xc90 (2002-2006)

Xc90 D5 185 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az 5 hengeres olajkályha

Szöveges ítélet

Egy jó formáljú kocsi, tetszik, ezért vettem. A ház elött meg föld ut van ami elég rossz mert az ut közepe mélyebb mint a két széle és a kapu beálló meg meredek a sima kocsival rendszeresen elakadtam mindjárt a kapuban, na de ez AWD :)
Motorhibásan került hozzám, kiderült hogy 68 ezer kmen keresztül nem cseréltek benne olajat, a részecske szürő telitödött aztán folyamatosan regenerált, majd felkapta a gázolajos motorolajat és azzal ment míg össze nem olvadt a motor. Kapott egy angol motort 500 fontért, ha már a motor ki volt szedve felújítattam a kettőstömegű lendkereket kuplungostúl 100.000ftért, plusz kinyomó csapágy. Én két éve használom a hiba lista hosszú de ez egy elhanyagolt nyugati bontó szökevény volt, állt is egy évet németben rossz motorral egy kereskedés előtt mire én megvettem. Szerencsére nem rozsdásodik sehol így 16 évesen sem. Én féltem a bőr ülésektől hogy hideg meg meleg lesz de nem gáz, ezekkel is együtt lehet élni. Persze ezek is le voltak rongyolódva, a bal első huzatot megfoltoztam és fel húztam jobb oldalra a jobb elsőt meg bal oldalra, mindjárt újszerű lett a vezető ülés :)
Szerelgetős kocsi ez a volvo, szerencsére sok alkatrész jó a kicsikből pl s60, van pár jó árú bontos így ami kell és jó a bontott azt be lehet szerezni a kocsihoz. Korábban egy 406os peugeotom volt de azt 5 évig szinte csak tankolgatni kellett :) az nagyon gondtalan verda volt ehhez képest. Ebben azért több az extra, pl az awd rendszer amiben “néha” olajat kell cserélni legalább egyszer a kocsi pályafutása alatt, gyárilag a haldex olaj szűrő fedele egy ilyen vas lemez az új szűrőhöz meg egy formatervezett hűtőbordás fedelet adnak, ebből kiderül hogy volt e bolygatva, kb 350 ezrenként a hidrotőkékekt is ki kell cserélni a motorban, 350-nél még az eredeti porlasztok átmentek a teszten :)
Egy karbantartott példányt jó szívvel tudok ajánlani mindenkinek ( manuális váltóval) de ha van egy aknád meg némi autoszerelési vénád akkor könnyen meg lehet szerelgetni az elhasznált darabokat is.
Pest belvárosába kevésbé való ( jó hát alkalom szerűen befér) nem olyan jó vele parkolni. Én szereltem is bele centire pontos tolató radart. Az a gyári magnó az szép és jól szól de elavult, a korábbi példányokon nincsen aux bemenet, de lehet rá forrasztani, van hozzá youtube video :) a gyári navi idejét múlt semmire se jó technika, én tettem bele új kijelzőt és lehet rá telefont tükrözni. Sajnos manapság nem gyártanak hozzá jó féktárcsákat, több felöl hallom és tapasztalom hogy pár ezer km után ismét üt. Ha jobbra dől a kocsi kicsit beázik esőben, a csomagtartó ajtó műanyagból van ki is szakad belőle a gáz teleszkóp faudi feje, de meg lehet stupekolni. Nagyon magas alkalmanként az egr vissza vezetés, van olyan ciklus mikor 80% a vissza forgatás, jól le is kormolja a szivó sort, meg a gáz vissza hűtés sem jó így a műanyag szivó csatornába bele ég a korom, a swirl örvény csappantyúkra is ráég a korom ezért beragadnak megszorul. Sajnos a volvonak ez egy gagyi megoldása volt mint a váltó harisnya amit valami nagyon silány műbőrből csináltak. Ahátsó kerekekre csak korlátozott nyomaték juthat ezért is olyan nagyon vékony a hátsó féltengelyek mint egy daciaban, de ennek ellenére azért segít kiugrani a sárból :)

Hibalista

- Motor csere, klima hűtő csere, klima kompreszorban ki kellett cserélni a tömitéseket, ajtó határoló, kályha javítás ( nyomás csökkentő membrán kilyukadt, 3. Henger porlasztó csúcsára a kábel sarú nem fogott rá eléggé, kormány szög jeladó, féltengely porvédő gumi, kettős tömegű lendkerék, termosztát, swirl tengely, hidrótőkék+ görgős szelepemelők.

Ide hordtam szervizbe

Én

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Novák András

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 348480
Megbízhatóság (5) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 406 Következő autója? R500
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo Xc90 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)