A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » XC60 (2017)

XC60 B5 mild hibrid (250 LE benzin) Inscription 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes szopóroller

Szöveges ítélet

A Volvonak az a szerencséje, hogy ennek az autónak a hibái nem derülnek ki próbakör alkalmával vagy megfelelő tesztautót vezetve. 12 évnyi német prémium után tértem le a bevált útról, mert nagyon csábított a rengeteg extra amit a Volvo egységnyi pénzért ad, és mindig is vágytam arra a kényelemre, amit a Volvo évtizedeken át adott. Végre eljött az az idő is, hogy a Volvók szépek lettek. Plusz előnynek tűnt, hogy a német prémiumokhoz tartozó tuskó sofőr előítéletet is levethetem magamról.

Nagy örömmel vettem át a szalonban az autót. Az rögtön kiderült, hogy ez a Volvo ülés már nem az a fotel, mint az első generációs XC60-ban, de azért így is kényelmesnek tűnt, és nagyon élveztem az üléshűtést. Sütött a nap a panorámatetőn át, gyönyörűen szólt a Harman-Kardon rendszer, a start-stop élmény végre észrevehetetlenné vált a mild hibrid villanymotorjának köszönhetően, a fékek nagyon jól használhatóak, a 360 fokos kamerával élmény a parkolás, a telefonos appból aktiválható állófűtés vagy hűtés igazán hasznos. Na, ennyit a jó dolgokról.

Az első 50 km során kiderült, hogy autópálya-tempónál a futómű rázza a kormányt. Olyan szinten, hogy kiszállás után még negyed óráig éreztem a zsibbadást a kezeimben. Bizonyos sebességnél (145 km/h körül) az egész bódé rázkódott, az ülésekben is érezhető volt. Az első napokban el is mentem egy profi gumishoz, aki újracentírozta az alig futott felniket, de a rázás nem csökkent. Természetesen visszamentem a kereskedésbe, ahol kaptam időpontot az átnézésre, bár elsőre ők is csak azt mondták centírozni fogják, biztosan a gumis volt béna.
Nem sorolom fel, hányszor kellett visszamennem a szervizbe és hány óra ment el az életemből erre, csak összefoglalom, miket csináltak:
- újracentírozták az összes kereket
- lecserélték a felniket és gumikat
- lekötötték a kardántengelyt, hátha nincs kiegyensúlyozva
- kicserélték az első két féltengelyt
Minden hiába, az autó ugyanúgy ráz. Egy alkalommal sikerült adniuk egy olyan csereautót, ami szintén ugyanúgy rázott, tehát a probléma nem egyedi. Időközben eljutott hozzám egy belső volvós szervizutasítás is, amiben leírják, hogy ha a fentiek nem vezetnek sikerhez, akkor próbálják meggyőzni a tulajdonost, hogy ez így jó, esetleg csökkentsék a guminyomást, hogy kevésbé rázzon az autó. WTF?! A kellemetlenséghez hozzáadott még, hogy a szerviz ötlettelen volt a megoldást illetően, a próbautas sofőrjük meg próbált győzködni, hogy ez ilyen, ez így jó.

A kifárasztásos technikával sikeresek voltak, végül feladtam a harcot. Ebben közrejátszottak a következő problémák is:
- az Aisin váltó reakcióideje elképesztően lassú, sokszor lekéstem az adott forgalmi helyzetről, kellemetlen pillanatokat okozva ezzel – rendesen előre kell gondolkodni kiugráskor vagy előzéskor. A kézi váltás nyomorúságosan kényelmetlen az amúgy csodaszép kristály váltógombbal.
- A futómű egy botrány: úthibákon elpattog, hangosan közvetít minden zajt, a bódé szanaszét ingadozik kanyarban: nagy hiba volt légrugó nélkül kérni.
- kb 15000 km után az autó kiírta, hogy menjek szervizbe, mert nem elérhető SRS rendszer. Simán szoftverfrissítéssel orvosolták, de a szervizig traileren kellett vinni, mert SRS rendszer nélkül nem ajánlott balesetet szenvedni... A szoftverfrissítés ellenére 2 hétig állt a kocsi a szervizben, mert hozzá sem kezdtek.
- csalódtam a sokat ajnározott kijelzőben: a Volvo saját navigációja elég korlátolt, a CarPlay / Android Auto viszont csak a kijelző 30%-át használja, így pont kellemetlenül apró.
- A vezetőülés 20.000 km után elkezdett nyikorogni, azt hittem, csak télen csinálja, de nyárra is maradt… még nem volt lehetőségem megjavíttatni
- a panorámatető gumikéderei nyikogni kezdtek, pedig alig használtam. Az elhúzható árnyékoló teljesen nyitott pozícióban „cicergett” mindig állítgatnom kellett egy kevésbé zajos pozícióba. A zárt árnyékoló amúgy semmit sem ér nyáron: a nap áttűz rajta sajnos.
- Annak ellenére, hogy mild hibrid, az autó 10-12 liter benzint benyalt 100 km-en, igaz a 250 LE nem sokat kínlódott, ha gyorsulnia kellett.
- Az ablaktörlők annyira finoman simogatják a szélvédőt, hogy egyetlen bogarat sem törölnek le, legfeljebb elkenik. Viszont évente lehet őket cserélni, 20ezer Ft körüli áron, mert elkezdenek csíkokat húzni…
- egyszer megbíztam a Volvo App-ban és szándékosan benne hagytam (elrejtve) a kulcsot és telefont a lezárt kocsiban, úgy mentünk fürödni a Balcsira. Amikor visszaértünk a kocsihoz, próbáltam kinyitni az órámmal, appon keresztül, de szerverhiba miatt nem volt hajlandó kommunikálni az autóval. Előtte 20x teszteltem, működött, akkor pont nem. Aztán másfél óra szenvedés után egyszer elkapta a fonalat, kinyílt az autó – soha többet nem mertem megjátszani ezt….

Ha valaki bármilyen okból mégis ilyen XC60-asnál köt ki, akkor
KÉRJE BELE MINDENKÉPP:
- A Harman/Kardon vagy Bowers&Wilkins hangrendszert
- Adaptív futóművet
- Aktív sávtartó asszisztenst
- CarPlay/Android Auto
- 360 fokos kamera
- akusztikus üvegezés (botrányos a szélzaj nélküle)

NEM AJÁNLOM:
- panorámatető (télen hideg, nyáron forró, egész évben nyikorog)
- masszírozós ülés (parasztvakítás-kategória)
- adaptív lámpák (az alap LED lámpák is bőven elegendőek)
- benzines motort a kellemesebb hangjáért és finomabb karakteréért választani felesleges, teljesen dízelhangúak kívülről és ugyanúgy zavaró a turbólyuk.

Erősen ajánlom továbbá az internet böngészését választás előtt. Én is láttam a sok negatív példát, de erősen bíztam a jó szervizháttérben. Sajnos hiába, az eleinte megértő és támogató hozzáállást végül közömbösség váltotta fel, és ami ennél is rémisztőbb, a tanácstalanság. Tudom, manapság nagy kihívás jó szerelőket alkalmazni, de egy 24 millió forintos autóhoz igazán járhatna megbízható szervizháttér.

A lízingszerződés lejárta előtt lett alkalmam ismét német prémiumba ülni, ahol kiderült, hogy létezik XC60 méretű SUV olyan kormánnyal és futóművel ami nem ráz. Soha többé Volvo.

Hibalista

- SRS légzsákrendszer, futómű (folyamatosan), volvo app (többször), vezetőülés.

Ide hordtam szervizbe

Volvo Ivanics Budapest

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Volvo Ivanics Székesfehérvár

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2020
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 440i Következő autója? Q5
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo XC60 2017 (2017)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)