Kényelmes szopóroller
Szöveges ítélet
A Volvonak az a szerencséje, hogy ennek az autónak a hibái nem derülnek ki próbakör alkalmával vagy megfelelő tesztautót vezetve. 12 évnyi német prémium után tértem le a bevált útról, mert nagyon csábított a rengeteg extra amit a Volvo egységnyi pénzért ad, és mindig is vágytam arra a kényelemre, amit a Volvo évtizedeken át adott. Végre eljött az az idő is, hogy a Volvók szépek lettek. Plusz előnynek tűnt, hogy a német prémiumokhoz tartozó tuskó sofőr előítéletet is levethetem magamról.
Nagy örömmel vettem át a szalonban az autót. Az rögtön kiderült, hogy ez a Volvo ülés már nem az a fotel, mint az első generációs XC60-ban, de azért így is kényelmesnek tűnt, és nagyon élveztem az üléshűtést. Sütött a nap a panorámatetőn át, gyönyörűen szólt a Harman-Kardon rendszer, a start-stop élmény végre észrevehetetlenné vált a mild hibrid villanymotorjának köszönhetően, a fékek nagyon jól használhatóak, a 360 fokos kamerával élmény a parkolás, a telefonos appból aktiválható állófűtés vagy hűtés igazán hasznos. Na, ennyit a jó dolgokról.
Az első 50 km során kiderült, hogy autópálya-tempónál a futómű rázza a kormányt. Olyan szinten, hogy kiszállás után még negyed óráig éreztem a zsibbadást a kezeimben. Bizonyos sebességnél (145 km/h körül) az egész bódé rázkódott, az ülésekben is érezhető volt. Az első napokban el is mentem egy profi gumishoz, aki újracentírozta az alig futott felniket, de a rázás nem csökkent. Természetesen visszamentem a kereskedésbe, ahol kaptam időpontot az átnézésre, bár elsőre ők is csak azt mondták centírozni fogják, biztosan a gumis volt béna.
Nem sorolom fel, hányszor kellett visszamennem a szervizbe és hány óra ment el az életemből erre, csak összefoglalom, miket csináltak:
- újracentírozták az összes kereket
- lecserélték a felniket és gumikat
- lekötötték a kardántengelyt, hátha nincs kiegyensúlyozva
- kicserélték az első két féltengelyt
Minden hiába, az autó ugyanúgy ráz. Egy alkalommal sikerült adniuk egy olyan csereautót, ami szintén ugyanúgy rázott, tehát a probléma nem egyedi. Időközben eljutott hozzám egy belső volvós szervizutasítás is, amiben leírják, hogy ha a fentiek nem vezetnek sikerhez, akkor próbálják meggyőzni a tulajdonost, hogy ez így jó, esetleg csökkentsék a guminyomást, hogy kevésbé rázzon az autó. WTF?! A kellemetlenséghez hozzáadott még, hogy a szerviz ötlettelen volt a megoldást illetően, a próbautas sofőrjük meg próbált győzködni, hogy ez ilyen, ez így jó.
A kifárasztásos technikával sikeresek voltak, végül feladtam a harcot. Ebben közrejátszottak a következő problémák is:
- az Aisin váltó reakcióideje elképesztően lassú, sokszor lekéstem az adott forgalmi helyzetről, kellemetlen pillanatokat okozva ezzel – rendesen előre kell gondolkodni kiugráskor vagy előzéskor. A kézi váltás nyomorúságosan kényelmetlen az amúgy csodaszép kristály váltógombbal.
- A futómű egy botrány: úthibákon elpattog, hangosan közvetít minden zajt, a bódé szanaszét ingadozik kanyarban: nagy hiba volt légrugó nélkül kérni.
- kb 15000 km után az autó kiírta, hogy menjek szervizbe, mert nem elérhető SRS rendszer. Simán szoftverfrissítéssel orvosolták, de a szervizig traileren kellett vinni, mert SRS rendszer nélkül nem ajánlott balesetet szenvedni... A szoftverfrissítés ellenére 2 hétig állt a kocsi a szervizben, mert hozzá sem kezdtek.
- csalódtam a sokat ajnározott kijelzőben: a Volvo saját navigációja elég korlátolt, a CarPlay / Android Auto viszont csak a kijelző 30%-át használja, így pont kellemetlenül apró.
- A vezetőülés 20.000 km után elkezdett nyikorogni, azt hittem, csak télen csinálja, de nyárra is maradt… még nem volt lehetőségem megjavíttatni
- a panorámatető gumikéderei nyikogni kezdtek, pedig alig használtam. Az elhúzható árnyékoló teljesen nyitott pozícióban „cicergett” mindig állítgatnom kellett egy kevésbé zajos pozícióba. A zárt árnyékoló amúgy semmit sem ér nyáron: a nap áttűz rajta sajnos.
- Annak ellenére, hogy mild hibrid, az autó 10-12 liter benzint benyalt 100 km-en, igaz a 250 LE nem sokat kínlódott, ha gyorsulnia kellett.
- Az ablaktörlők annyira finoman simogatják a szélvédőt, hogy egyetlen bogarat sem törölnek le, legfeljebb elkenik. Viszont évente lehet őket cserélni, 20ezer Ft körüli áron, mert elkezdenek csíkokat húzni…
- egyszer megbíztam a Volvo App-ban és szándékosan benne hagytam (elrejtve) a kulcsot és telefont a lezárt kocsiban, úgy mentünk fürödni a Balcsira. Amikor visszaértünk a kocsihoz, próbáltam kinyitni az órámmal, appon keresztül, de szerverhiba miatt nem volt hajlandó kommunikálni az autóval. Előtte 20x teszteltem, működött, akkor pont nem. Aztán másfél óra szenvedés után egyszer elkapta a fonalat, kinyílt az autó – soha többet nem mertem megjátszani ezt….
Ha valaki bármilyen okból mégis ilyen XC60-asnál köt ki, akkor
KÉRJE BELE MINDENKÉPP:
- A Harman/Kardon vagy Bowers&Wilkins hangrendszert
- Adaptív futóművet
- Aktív sávtartó asszisztenst
- CarPlay/Android Auto
- 360 fokos kamera
- akusztikus üvegezés (botrányos a szélzaj nélküle)
NEM AJÁNLOM:
- panorámatető (télen hideg, nyáron forró, egész évben nyikorog)
- masszírozós ülés (parasztvakítás-kategória)
- adaptív lámpák (az alap LED lámpák is bőven elegendőek)
- benzines motort a kellemesebb hangjáért és finomabb karakteréért választani felesleges, teljesen dízelhangúak kívülről és ugyanúgy zavaró a turbólyuk.
Erősen ajánlom továbbá az internet böngészését választás előtt. Én is láttam a sok negatív példát, de erősen bíztam a jó szervizháttérben. Sajnos hiába, az eleinte megértő és támogató hozzáállást végül közömbösség váltotta fel, és ami ennél is rémisztőbb, a tanácstalanság. Tudom, manapság nagy kihívás jó szerelőket alkalmazni, de egy 24 millió forintos autóhoz igazán járhatna megbízható szervizháttér.
A lízingszerződés lejárta előtt lett alkalmam ismét német prémiumba ülni, ahol kiderült, hogy létezik XC60 méretű SUV olyan kormánnyal és futóművel ami nem ráz. Soha többé Volvo.
Hibalista
- SRS légzsákrendszer, futómű (folyamatosan), volvo app (többször), vezetőülés.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics Budapest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Volvo Ivanics Székesfehérvár
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 440i | Következő autója? | Q5 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
