21. századi városi terepjáró
Szöveges ítélet
Ár-érték mentén választottuk ezt családi autónak (1 gyerek). Szimpatikus biztonságos városi terepjáró.
A motor
Az automata váltóval messze felülmúlja amit gondol róla az ember. 130-ig dinamikus, utána csak közlekedésre alkalmas. 8 sebességből mindig megoldja. Gyorsításokat leszámítva hangtalan. Nagyobb gyorsításnál nekem kopogó hangot ad ki - mint amikor hideg motorral közlekedik az ember.
A váltó
8 sebességes, gyorsabban vált mint a pár éves skoda, vagy toyota. Igazából jobb automata váltót még nem használtam. Autópályán 130-nál 2250/perc forog.
Fogyasztás
WLTP adatokkal megegyezik. Nagyátlag 8.5 liter, Budapesten télen 10 és fölötte. Országúton 6-6,5 liter, pályán 130-nál 7,5 liter
Belső, komfort
Basic létére nagyon jól feleszerelt, de biztonság kedvéért kértünk bele téli csomagot, gyerekzárat, utasülés, magasságállítás, android autó, tolatóradar, kétzónás klíma. Ülések kényelmesek, elől jól állíthatóak, hátul nagy lábtér felnőtteknek is bőven elég. Belső térben sok tároló hely. Csomagtartó jól pakolható mert szabályos alakú, magas padlós. Alsó rekesz nem kicsi, de szabálytalan. Sok apróságot elnyel. Tolatni, parkolni könnyű vele ha van benne parkoló radar elől-hátul + kamera (nagyon tiszta a kép és nagy felbontású).
Menet közben legalább olyan halk mint bmw, mercedes, skoda superb, hanem halkabb.
Momentum jobb választás lehet, de nem fért bele a keretbe.
Volvo oncall
Messze veri a többi prémium márka tudását. Távoli indítás, akár ütemezetten. Távoli nyitás, zárás. Világítás, kürt távoli aktiválása (pl teremgarázsban hasznos). Értesít mobilon ha nyitva maradt ajtó vagy akár az ablak. Minden utat külön rögzít koordinátákkal és fogyasztással együtt, csoportosítható üzleti/otthoni utakra 100 napra visszamenőleg. Üzemanyagtank aktuális állását is mutatja, megtehető km-ekkel. Csak 3 évég van benne az árban, de ez nem különbözik a többi gyártótól. Amit eddig láttam, csak a teslának van több funkciója.
Fedélzeti számítógép
Fontosnak tartom, hogy nem csak adják a tudást, de rengeteg dolgot a vezető beállthat, amit a kulcsokhoz párosít az autó. Ülésfűtés indításkor, hangrendszer beállítása, vezetéstámogatók érzékenysége és ki/be kapcsolása, és kb minden amit el lehet képzelni. Igazi 21. századi autó. A többi prémium amit láttam mostanában belülről, azok a fasorban sincsennek.
Negatívumok
Kopogó hang a motorból gyorsítás közben - lehet vele élni, de szervizben rákérdezek
Utasülésnél nincs smink tükör, bezzeg a vezetőnek van
Első ülések háttámláján nincs zseb
Utastér világítás ledes, de kevés. Hátul egyáltalán nincs. Csomgatérben is elég gyengén világít
Nincs síalagút
Ülésfűtés kevésbé homogén más márkákhoz képest. Kissé olyan, mintha utóleg lenne beszerelve
Andorid autóval sokat szívok, de valószínű ez készülék specifikus probléma. Apple-lel hibátlanul megy, mindig
Sehol nem látható a hűtővíz hőmérséklet és semmi nem tájékoztat arról, hogy a motor üzemmeleg, vagy sem. Hivatalos márkaképviselet megerősítette, csak szerviz menüből érhető el, szerintem béna
Hátsó sornak ugyan van külön szellőzője, de a klíma automata módjában télen nem megy elég meleg hátra és a hőmérsékletet sem lehet beállítani
Feleségem szerint gyenge a motor (előző 290 LE-s superb 4x4-hez hasonlítva valóban az)
Egy része valószínű azért hiányzik, mert Basicbe ennyit rak bele a gyártó.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Superb 4x4 | Következő autója? | Model Y |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
