Megbízható elegancia = Volvo
Szöveges ítélet
Elképesztően jó autó, kényelmes, megbízható, biztonságos és elegáns is. Nem csalódtunk, hogy Volvo-t vettünk. 156 ezer kilóméter alatt semmilyen komoly problémája nem volt, csak a nappali fényt kellett cserélni. Csodásan kidolgozott az egész autó, igazi svéd elegancia és luxus. Senki nem fog csalódni, aki egy ilyen autót vesz használtan, vagy akár újonnan is.
Kényelmes és elegáns bőr ülések vannak benne, szálcsiszolt rozsdamentes acél műszerfallal. Mindig is szerettem a svéd design-t és ebben az autóban sincs ez másképp. Minden olyan, amilyennek lennie kell.
Minden fontos biztonsági rendszert beleépítettek, ráadásul állandó Haldex összkerékhajtással kértük. Az egész autó és magának a Volvo márkának is a biztonság a lényege, ebben az autóban pedig nincs hiány belőle. Jeges, havas úton sem lehet megmozdítani, mint ha sínen futna, annyira stabil. Kizárólag Xenon fényszóróval érdemes megvenni, mert így lehet látni az utat este is, nem úgy mint a halogén lámpás autók esetében. A fényszórónak külön mosója van, kanyarkövető és magasságállítós is.
Luxus SUV-hoz mérten automata váltó, memóriás ülések, parkolóradar elöl hátul, sötétedő belső tükrök, kívül magától behajtódó visszapillantók.
Egyedül a mára már korszerűtlen fedélzeti rendszer a hátránya, még autós SIM kell bele és nincs benne Bluetooth kapcsolat. Az viszont biztos, hogy telefon nélkül is működik, ami néha jól jöhet. Aki nem rádiót, hanem saját válogatást szeretne hallgatni, egyedül CD-re kiírva tudja ezt megtenni, ami nem éppen 2018-as technológia. A navigáció 2013-2014 környékén megrekedt, további frissítés sem nagyon várható. A 2013-as térkép tört változatát az interneten vettem hozzá, 50 euróért, mert újonnan 70 ezret nem ér. A komplett "fejegységet" lehet cserélni egy kínai csodára, ami lényegében egy androidos tablet a CAN rendszerhez integrálva. Minden mai technikát beleraktak, GPS, Bluetooth, USB csatlakozó, aux kimenet/bemenet, tolatókamera támogatás, internet, alkalmazások stb. Egyedül a magas ára ami visszatart a cserétől, nagyjából 800 dollár a komplett egység.
A fenntartása alapból nem olcsó, de egy prémium márkához sajnos prémium árak is társulnak. A kötelező olajcseréken kívül viszont mást nem kér, egyedül törődést a sofőrtől, bár az minden autónak járna. Aki gondoskodik róla, és tényleg minőségi olajat tölt bele, annak garantáltan nem lesz vele problémája.
Sikerült Volvo rajongóvá válni, a következő is XC60 lesz, persze 2018-as modell. Az autó meg családban marad, mert vétek lenne eladni.
Hibalista
- Nappali menetfény 100000km-nél kiégett, házilag cseréltem gyári Valeora, darabja 20 ezer forint volt. - - 10 éves korára előjött az EGR szelep meghibásodása és lerakódása, 156000km-nél ez nem váratlan dolog. Egyelőre csak géppel kiolvasva jelzi, a pozícióját nem éri el olyan gyorsan, mint kéne. Javítása hamarosan lesz, maga a szelep 178 ezer forint, a hozzá tartozó kis elektromotor 70 ezer. - - 180000km-nél lesz esedékes minden folyadék, szűrő, szíj cseréje, előzetes kalkuláció alapján 250 ezer forint munkadíjjal. A nagy dízel ezzel jár, de utána megint bír ugyanennyit nagyobb ráfordítás nélkül.
Ide hordtam szervizbe
Garanciális korában ceglédi Volvo Jansik, utána szolnoki Peugeot Qualité. Olajcseréket elvégezték, ezen kívül nem kellett hozzányúlni semmihez. Alapból nem olcsó semmi hozzá, és folyadékokból is sokat kér, de ezzel számolni kell, ha prémium autót vesz az ember.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 607 | Következő autója? | Volvo XC60 D4 AWD Momentum |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
