A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » Xc60 (2008)

Xc60 XC60 D5 AWD Summum 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható elegancia = Volvo

Szöveges ítélet

Elképesztően jó autó, kényelmes, megbízható, biztonságos és elegáns is. Nem csalódtunk, hogy Volvo-t vettünk. 156 ezer kilóméter alatt semmilyen komoly problémája nem volt, csak a nappali fényt kellett cserélni. Csodásan kidolgozott az egész autó, igazi svéd elegancia és luxus. Senki nem fog csalódni, aki egy ilyen autót vesz használtan, vagy akár újonnan is.

Kényelmes és elegáns bőr ülések vannak benne, szálcsiszolt rozsdamentes acél műszerfallal. Mindig is szerettem a svéd design-t és ebben az autóban sincs ez másképp. Minden olyan, amilyennek lennie kell.

Minden fontos biztonsági rendszert beleépítettek, ráadásul állandó Haldex összkerékhajtással kértük. Az egész autó és magának a Volvo márkának is a biztonság a lényege, ebben az autóban pedig nincs hiány belőle. Jeges, havas úton sem lehet megmozdítani, mint ha sínen futna, annyira stabil. Kizárólag Xenon fényszóróval érdemes megvenni, mert így lehet látni az utat este is, nem úgy mint a halogén lámpás autók esetében. A fényszórónak külön mosója van, kanyarkövető és magasságállítós is.

Luxus SUV-hoz mérten automata váltó, memóriás ülések, parkolóradar elöl hátul, sötétedő belső tükrök, kívül magától behajtódó visszapillantók.

Egyedül a mára már korszerűtlen fedélzeti rendszer a hátránya, még autós SIM kell bele és nincs benne Bluetooth kapcsolat. Az viszont biztos, hogy telefon nélkül is működik, ami néha jól jöhet. Aki nem rádiót, hanem saját válogatást szeretne hallgatni, egyedül CD-re kiírva tudja ezt megtenni, ami nem éppen 2018-as technológia. A navigáció 2013-2014 környékén megrekedt, további frissítés sem nagyon várható. A 2013-as térkép tört változatát az interneten vettem hozzá, 50 euróért, mert újonnan 70 ezret nem ér. A komplett "fejegységet" lehet cserélni egy kínai csodára, ami lényegében egy androidos tablet a CAN rendszerhez integrálva. Minden mai technikát beleraktak, GPS, Bluetooth, USB csatlakozó, aux kimenet/bemenet, tolatókamera támogatás, internet, alkalmazások stb. Egyedül a magas ára ami visszatart a cserétől, nagyjából 800 dollár a komplett egység.

A fenntartása alapból nem olcsó, de egy prémium márkához sajnos prémium árak is társulnak. A kötelező olajcseréken kívül viszont mást nem kér, egyedül törődést a sofőrtől, bár az minden autónak járna. Aki gondoskodik róla, és tényleg minőségi olajat tölt bele, annak garantáltan nem lesz vele problémája.

Sikerült Volvo rajongóvá válni, a következő is XC60 lesz, persze 2018-as modell. Az autó meg családban marad, mert vétek lenne eladni.

Hibalista

- Nappali menetfény 100000km-nél kiégett, házilag cseréltem gyári Valeora, darabja 20 ezer forint volt. - - 10 éves korára előjött az EGR szelep meghibásodása és lerakódása, 156000km-nél ez nem váratlan dolog. Egyelőre csak géppel kiolvasva jelzi, a pozícióját nem éri el olyan gyorsan, mint kéne. Javítása hamarosan lesz, maga a szelep 178 ezer forint, a hozzá tartozó kis elektromotor 70 ezer. - - 180000km-nél lesz esedékes minden folyadék, szűrő, szíj cseréje, előzetes kalkuláció alapján 250 ezer forint munkadíjjal. A nagy dízel ezzel jár, de utána megint bír ugyanennyit nagyobb ráfordítás nélkül.

Ide hordtam szervizbe

Garanciális korában ceglédi Volvo Jansik, utána szolnoki Peugeot Qualité. Olajcseréket elvégezték, ezen kívül nem kellett hozzányúlni semmihez. Alapból nem olcsó semmi hozzá, és folyadékokból is sokat kér, de ezzel számolni kell, ha prémium autót vesz az ember.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 156000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 607 Következő autója? Volvo XC60 D4 AWD Momentum
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo Xc60 2008 (2008)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)