A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » Xc60 (2008)

Xc60 T6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy tank. De nagyon megy.

Szöveges ítélet

Csehország Abhu-Dhabiba deklarált aktuális nagykövete bebattyogott a Volvó szalonba és ezt vette magának. Szaud-Arábiában elég meleg van, ezért a Volvo spéci változtatásokat eszközölt: hőszigetelt üvegezés és erősített klímarendszer. Valamint a jobb tükrön arab betűkkel van belegravírozva, hogy "A dolgok közelebb vannak, mintsem azt sejteni vélnéd..." vagy valami hasonló. Azért a vajszínű bőrülés az kell, meg a T6-os motor is kell bele, ugye? Naná! Namost a T6, az sorhat, 3 liter, turbó, benzint jelent 300 lovacskával, négykerékre és hozzá majd 2,5 tonnás kasztnit.
Szerencsére a nagykövet nem egy műszaki ember és nagyon hiányzott neki a navigáció (amit nem vett meg), ezért navi helyett inkább új autót vett magának, ezt meg eladta nekem 78e km után. Hát köszi! Tényleg!
Én meg örömködve tapasztaltam, hogy mit beszélt nekem ez az ember magas fogyasztásról, nekem folyamatosan 8 liter az átlag...áh, falábú, ésszel kell neki nyomni!
őőő...aztán rájöttem, hogy ez a nyomorult km/literben írja ki a dolgokat és ahogy átváltottam a beállítást, mindjárt helyére kerültek a dolgok: (8 km/l = 12,5 l/100km). Hát ez van, a ménest etetni kell.
Cserébe baromi kényelmes! Motorsan beállítom az ülést, bőven van hely a lábamnak, de hátul sem panaszkodik senki, a csomagtartóba egy marhacsordát is be lehet terelni. Aztán megnyomom a START gombot és beröffen a sorhat. Kicsit furcsa, hogy nagyon megemeli az alapjáratot az elején, de 20 másodperc előmelegítés után már mehet is D-be a váltó és indulás! A gödrök szépen kisimulnak, a kasztni csodásan merev, nincs egy szemernyi nyöszörgés sem az utastérből, a motor pedig alig hallhatóan duruzsol, a nagy ballonos kerekek zaja a leghangosabb.
Aztán kiürül az út, megnyílik a tér és lekoppan a lábon a gázpedálon a padlóra! A motor felüvölt, mint egy állat, szisszen a turbó...és nem történik semmi hosszú-hosszú végeláthatatlan pillanatokig. Gondolkodik a váltó magában: "Mi az Úristen van már itten? Eddig én szép illedelmesen felpakoltam magam és már készültem elaléni, most meg gyorsulni kell? És ezt így hogy? És mégis hanyadikba vegyek vissza?" - így morfondírozik magában, majd nagy nehezen kitalálja, mi legyen és visszavált. Az elektronika teszi a dolgát, nincs elpörgés, riszálás, a haldex szépen összezár, hogy mind a nény kerék tudjon kapaszkodni és a 2,5 tonna szürreális gyorsulásba kezd. És gyorsul és gyorsul, a szemeim besüppednek a koponyámba, az asszony szája veszettül elkeskenyedik, a gyerek kiabál, hogy "még apa!", nekem meg pajszerral kell lefeszegetni a vigyort a képemről.
De az út elfogy, a sebességhatárt már úgy átléptem, hogy csak egy pontnak(sic!) látszik mögöttem, úgyhogy meg kéne állni, fékezek. Mivel alig 40e Km-el ezelőtt cseréltem a komplett tárcsákat elöl-hátul, ezért pont itt az ideje egy új szettnek. A betétek nem bírnak ennyit, azokat 20e-ként kell cserélni. Ha már itt tartunk, motorolajat 8 litert kér és én 10e-ként elviszem rá, szóval...a kopó-fogyó dolgok kopnak és fogynak és drágák és sok kell belőlük. Ez van.

Megmakkant a szervószivattyúm 110e környékén. Kérdeztem a szervízes srácokat, hogy ez valami típushiba, vagy mi, mert ennyi kilométernél nem kéne...Azt mondták, előfordulhat, ha nagyon poros helyeken használják az autót. He? Tényleg? Akkor jó, mert Szaúd-Arábia mondhatni eléggé poros.
Olajfolyás volt a vákuumszivattyú alatt. A szervízben 200e magyar forint félretevését majd mielőbbi hozzájuk való eljuttatását javasolták. Én meg egy javítószettet néztem ki magamnak, egy YouTube videót néztem meg róla, majd egy óra alatt kicseréltem. És ebben már a sör is benne volt utána! Éljen az Internet népe! Meg az, hogy minden IS fent van!
A beltéri ventilátorba beköltözött a tücsök (300e-et mondtak rá szakszervízben), de megint megnéztem egy videót róla, vettem cserealkatrészt (25e) és hajrá. 10-11 óra szerelés után összeraktam az autót és visszatettem a dobozába a cserealkatrészt és rendeltem egy eredeti kínai gyári célszerszámot a Volvóhoz, amivel ki lehet szedni azt a rohadalom ventilátort.

Navi is kellett. Eredeti gyárit akarok! Hogy tetszik mondani? Mennyi? Bocsánat nem autót akarok venni, csak egy navit! Akkor jó lesz nekem megintcsak a kínai. Megjött, beszereltem és működik a rohadék! Zenél, fütyül, csacsog és beszélget az autómmal (mármint a CAN bus-szal). Tudnak ezek a kínaiak, ha akarnak!

Rozsda egyelőre csak felszíni van az alján itt-ott: a staboknál, a lengőkarokon. A kasztnin egy apró rügyecske sem látszik. Mondjuk garázsban tartom, ez azért nem hátrány neki. Szerintem még van egy vidám 100e Km közösen eltöltött jövő előttünk. Csak tankolni ne kéne...mert az fáj.

Hibalista

- Kormányszervó-szivattyú (200e) - Vákuumszivattyú tömítés: magam csináltam (anyag: 25e) - Beltéri ventilátor: magam csináltam (anyag:30e) - Klíma-kompresszor halódik (meg sem merem kérdezni, mennyibe fog kerülni...)

Ide hordtam szervizbe

Volvo Udvari - gyorsak, precízek, elfogadható áron dolgoznak...csak jó előre be kell jelentkezni.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Önmagam - lassú vagyok, mert a tudás hiányát utánaolvasással pótolom, ami sokáig tart, viszont nagyon olcsó vagyok, mert egy nagy tányér pörkölttel egész nap eldolgozgatok.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 780000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? A3 Következő autója? CRV
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo Xc60 2008 (2008)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)