A család nagy barna mackója.
Szöveges ítélet
A család hirtelen két gyerekkel lett több, ezért nagyobb és biztonságosabb autóra volt szükségünk. Először nem Volvo XC60-ban gondolkodtunk, de nagyon megtetszett, megnéztük és azonnal megvettük.
Nem egy fürge autó, de stabilan tudja, amit írnak és mondanak. Ennek az évjáratnak a váltója még hosszabb ideig "gondolkodik", de ha meglódul, akkor már élvezet az autózás. Azért is vettem meg, mert tudom, hogy családom biztonságban van, ha ütközésre kerül a sor. Gépjármű balesetek elemézésével foglalkozva van rálátásom erre. :-)
Mivel számos vezérlő egység van benne, ezért a hiba lehetőségek tárháza is nagyobb. Az első meglepetést a részecseke szűrőnél a jeladók okozták, amitől a legrosszabb helyzetben korlátozott le a kocsi. 2.500 motorfordulat és nem kapcsolt fel a váltó. A márkaszerviz rögtön a váltóra gyanakodott. Jeleztem nekik, hogy az 1594 és 124 Celsius fokos jeladók talán gondot okozhatnak. Ja, ők azt nem vizsgálaták... Pedig nem ártott volna, mert ezzel a hiba megoldódott. Itt kell megjegyeznem, hogy az automataváltó olajat nem kellene cserélni, de javaslom 120.000 km után. Ez kb. 80 -100.000,- Ft-os költség, hivatalos márkaszervizben.
A termosztát hibáját a márkaszerviz nem találta meg, ezért el kellett vinnem a Udvarihoz. Minden elismerésem az övéké! Elfogadható áron és kiváló műszaki felkészültséggel, a probléma okát és annak megoldást keresve dolgoznak.
Az összekerékhajtás csodás. Tükör jégen, vagy 15%-os havas emelkedőn laza könnyedséggel megy előre. Lefelé sem volt gond. Fantasztikus!
A kanyar stabilitása kellemes meglepetés volt. Ahhoz képest, hogy milyen magas, nagyon jól követi az éles kanyarok vonalát.
Ami nem tetszik benne a megfontolt váltó és motor reakció. Meg kell szokni, hogy a hajtáslánc gondolkodik, tehát aki hirtelen ki akar "lőni" a kereszteződésben, az ne ebben a kocsiban gondolkodjon, mert legalább 1 másodperces késésben van kocsi. Nyilván számol, osztja a nyomatékokat és leszabályoz, mert ezzel a kocsival kipörgő kerekkel még nem sikerült elindulni!
A feleségem részvett egy vezetéstechnikai téringen... a kocsi szinte mindent megcsinált helyette, így nem volt nagy élmény a tréning.
A gyerekek imádják (Apa is :-)) ), jól elférünk benne. A csomagok sem jelentenek gondot. A tető csomagtartóhoz viszont létra kell (pedig nem vagyok alacsony), mert magas az autó.
Hátsó tolató radar nélkül nem ajánlom, mert hátul semmit nem látni. A gyerekek miatt utólag tolató kamerát is szereltettem bele. Megérte! A parkolásnál megfizethetetlen.
Csak azért nem kap 10-est, mert sok vezérlő egység bonyolultá teszi a rendszert, de ez már inkább szakmai ártalom részemről. Javaslom a casco-t, mert a legkisebb koccanás javítása is nagy költséggel jár. Pl.: távolságtartó radar, xenon fényszórók, stb..
Hibalista
- A részecskeszőrőnél a hőmérséklet érzékelők, ebből következően a motor és váltó a legváratlanabb pillanatban (pl.: előzés) lekorlátozott. :-) - A termosztát meghibásodott, a motor hideg időben túlhűtötté vált és nem volt fűtés.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics (Kártya utca)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Udvari Automobil (Tengerszem utca)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 99000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | XC60 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |