Szerethetö SUV az eseménytelen hétköznapokhoz
Szöveges ítélet
7-es Golf utàn kellett keresnem valamit gyorsan. Hasonloan egyszerü, megbizhato és praktikus autot szerettem volna, csak magasabb kategoriàban, olyat, ami àr-érték arànyban kiemelkedö. Ugy gondolm, hogy tökéletes autot vàlasztottam az elvàràsaimnak.
Pozitivumok:
- fogyasztàs 7.3 l 32000 km utàn àtlagban. Autopàlyàn nyugis tempoban olyan 6.5l, föuton 6l is tud, ha a forgalom engedi. Vàrosban ritkàn vezetem, nem tudom ott mennyit eszik pontosan.
- egyszerüen kényelmes, és nyugodt vezetni. Csendes, egyàltalàn nem zavaro a 3 henger, sokak ràcsodàlkoznak erre amikor elmondom nekik. Napi 2x35 km-t ingàzok vele autopàlyàn, szinte észrevétlenül telik el az autoban töltött idö.
- a 3 henger ellenére is lehet kimondottan sportosan közlekedni, 130 alatt bàrmikor fickosan meg lehet indulni vele, a nagy kasztni ellenére dinamikusan gyorsul. 130 felett lassan elfogy az ereje, és hangos is lesz, de ez a motor nem is szàguldozàshoz valo.
Semleges:
- sebsségvàlto. Jo vàlto, de messze nem a legjobb amivel talàlkoztam. Igazàbol a 7-es Golf vàltoja is sokkal jobb volt ennél.
- külseje szerintem szép, de igazàbol csak egy esztétikus doboz az auto.
- sàvtarto, az esetek 90%-àban jol müködik, de néha érthetelen pontokon nyul bele a kanyarban. Eleinte néha kicsit ilyesztö is volt, ahogy korrigàlni probàlt az auto. Néha indokolatlanul közel akar menni a sàv széléhez.
- 28k km utàn kellett 1 liter olajat utàntölteni.
Negativ:
- màr 5-6-szor elöfordult legalàbb, hogy padlogàznàl kihagyott a motor, ràngatott 2-3 màsodpercig, és csak utàna kapott ujra életre. Ezeket màr a kezdetektöl produkàlja, sött ugy 10-15k km között fordult elö a legtöbbször.
- a start/stop és lefulladàs utàni ujraindulàs kritikàn aluli. Golf 7-ben megszoktam, hogy az autot màr a kormàny megmozditàsa utàn inditja a start/stop rendszer, egy esetleges lefulladàs utàn a kuplung benyomàsa utàn pedig egyböl indul a motor. Hàt a Volvonak ezt nem sikerült megoldania (persze, a fö célcsoportjuk automatàt vesz, vettem volna én is azt, nem lenne ez a problémàm...) A kuplung lenyomàsa utàn még legalàbb 1 màsodperc, mire megjön a nyomaték, hirtelen elindulàsra - mondjuk egy làmpànàl valo elbambulàs utàn - esélye sincs az embernek, 10-böl 10 lefulladàs az eredményem ilyen helyzetekben (azota ki van kapcsolva a start/stop). Lefulladàs utàn pedig jön a következö szivàs. Elvileg kuplung+üres fokozat, és indul az auto. Igen, kb 3-5 màsodperc alatt. Én meg vonogathatom a vàllam, meg integethetek, hogy bocsi, bénàztam, és most szivat még az auto is. (egyszer alacsony sebességnél (kb 40 kmh) sikerült félrevàltanom, és lefulladt az auto, kuplung+üresre se volt hajlando ujraindulni, meg kellett àllnom, és csak miutàn àllo helyzetben volt az auto, indult el ujra.)
- 2-3-szor fordult elö, hogy a középsö kijelzö SW-e nem inicializàlta magàt jol, ennek a megoldàsa az volt, hogy àllitsam le az autot, szàlljak ki, csukjam be az ajtot, majd ujra szàlljak be (azota ràjöttem, hogy a nivgàcio kormànyrol valo elinditàsa is rendberakja ezt).
Összességében én nagyon szeretem ezt az autot, minden igényemet kielégiti. Ugyan hosszabban irtam a negativumokrol, de ez csak azért, mert a Volov legnagyobb pozitivuma csupàn az, hogy észrevétlenül elvisz A-bol B-be.
Annak aki élményeket vàr az autotol, annak ez biztos, hogy rossz vàlasztàs lenne. Ellenben, ha a cél eseménytelenül eljutni a valahova, prémium szerü autoban, biztonsàgban, akkor szerintem ez egy ideàlis vàlasztàs.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 7 | Következő autója? | Valami elektromos |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |